Pintu bilik Myeonjee dibuka oleh pembantu rumahnya iaitu Ahjumma Kang. Myeonjee memusingkan badan menghadap Ahjumma Kang.
" Mereka sudah sampai cik Myeonjee " kata Ahjumma Kang.
" Let them in " kata Myeonjee.
" Baik cik Myeonjee " kata Ahjumma Kang.
" Hai Myeonjee!! " Serentak unniesnya berempat.
" Hai unnies.. Miss you a lot " kata Myeonjee mendekati mereka dan membuat group hug. Secara tidak sengaja Myeonjee mengalirkan air matanya.
" Hei kenapa nangis ni it's okay it's okay unnies ada " kata Jennie.
" Yes don't cry my baby Yeon it's okay " Kata Lisa. Mereka mengusap-usap badan Myeonjee untuk memujuknya.
" Thanks unnies sebab sanggup pindah demi Myeonjee hiks. Unnies je cousin yang Yeon ada " Kata Myeonjee.
" No problem. Now ceritalah apa masalah Myeonjee. Kami sedia mendengar " kata Rose.
" Haah cerita lah Yeon " kata Jisoo.
Myeonjee mengeluh lemah. Lalu dia menceritakan masalahnya dari a-z.
" He is so cruel! " Kata Rose.
" I hate a man like him! " Kata Lisa pula.
" Haishh teruknya masalah Yeon ni.. So what can we do for you? " Tanya Jisoo.
" Yeon nak balas dendam " Kata Myeonjee dengan perasaan yang marah.
Mereka berfikir sejenak.
" Ahha! " Kata Jennie. Dia kemudian berbisik dengan Jisoo, Lisa dan Rose.
Mereka sangat teruja sekali apabila mendengar plan Jennie. Selesai berbisik mereka duduk di posisi asal.
" So.. What's the plan? " Tanya Myeonjee.
Mereka berempat memandang sesama sendiri dan tersenyum sinis.
" We will make you a badass then. I'm sure you will like it. No! Love it! " Kat Jennie teruja. Jisoo, Lisa dan Rose mengangguk -anggukkan kepala mereka tanda setuju. Mereka mula membuat perbincangan.
++++++++++
Sudah sebulan berlalu. Myeonjee mula tinggal di rumahnya sendiri bersama unnies. Dan harini adalah harinya. Segala rahsia akan dibongkarkan dalam masa kurang dari 24 jam. Dia melihat penampilan barunya di pantulan cermin. Tiada lagi cermin mata. Also no more natural beauty. Rambutnya yang hitam sudah bertukar warna. Dulu dia memakai baju tutup dari leher sehingga kaki. Tapi sekarang semuanya dah berubah.
Hair
YOU ARE READING
T H E N E R D
Fanfiction" Aku nak balas dendam " " We will make you a badass then. I'm sure you will like it! " - THE NERD ONE ; TAEHYUNG VER 🥀 Season 2 in progress... - Jimin ver - Storyline is different from S1