🥀
Badannya dipusingkan ke sebelah kiri. Cahaya dari tingkap membuatkan Anne membuka matanya perlahan-lahan. Satu persatu wajah Jimin diperhati oleh Anne.
He looks very hot without the glasses
Anne memerhati sehingga tidak sedar bahawa Jimin sudah mencelikkan matanya.
Dada Anne menjadi laju apabila mata mereka bertaut. Pantas dia bangun dari baringnya dan berlari ke arah bilik mandi. Jimin tersenyum melihat gelagat gadis itu. Namun senyuman tersebut hanya sementara setelah dia tersedar sesuatu.
Crap! My glasses!
" Aduh Anne.. Asal kau lupa amik tuala kau! Adu acane ni.. " Anne mundar-mandir di dalam bilik air. Tangannya memulas tombol pintu lalu sebelah matanya memerhati bilik yang kosong tanpa Jimin.
" Huh! Dia tak ada! " Matanya memandang tuala putihnya yang tersangkut di dalam almari. Pantas tubuhnya berlari ke arah tuala itu.
Bagaikan jatuh ditimpa tangga kerana pintu bilik itu tiba-tiba terbuka. Anne terkejut lalu cepat-cepat dia menutup tubuhnya. Jimin pula pantas memandang dinding setelah ternampak... Ehehem.. walaupun tidak beberapa jelas.
In one, two,
" AAAAAAAAAAAAAA!!! VAVIEE KAU!!! KENAPALAH KAU NAK MASUK TIME CENGGINI ANN VAVIEE BETHOLLL!!! KO KELUAR!!! " Nyaring betul jeritan Anne. Jimin yang dihalau buat kali kedua terus menurut permintaan Anne.
" huhu kena halau lagi.. " Jimin menggesat air mata yang mengalir.
Suasanya sunyi sekali lagi. Anne sedang memandang lantai manakala Jimin sedang menyusun bukunya untuk ke kelas. Jimin sedaya upaya menghalang matanya dari memandang Anne.
Setelah beberapa minit Anne yang masih malu bersuara. Terpaksa kerana 10 minit lagi dia perlu ke kelas English. Profesor Jin garang kau!! Jangan memain..
" Awak... Awak lupakan apa yang jadi tadi.. Okay? Bye! Gerak lu "
" Negative days, negative nights
Baby you wastin' all your time
I cant relate, I keep it light
No no no drama in my laaaaaawweeeyy anjir asal tu!? "Pantas Anne menyorokkan badannya di balik dinding setelah ternampak sesuatu adegan yang pelik. Telinga mencuri dengar segala perbualan beberapa lelaki yang sedang.. membuli?
" Aku nak kau jauhkan diri kau dari dia " Kata seorang lelaki seakan-akan ketua di situ. Malangnya dia tidak dapat melihat wajah lelaki tersebut juga mangsa buli itu.
" B-baik " Balas lelaki yang dibuli. Anne pelik kerana suara tersebut seperti dikenalinya. Tetapi di mana?
" Bagus. Tapi peliknya, aku still tak puas hati ngan kau. Kenapa? Sebab aku nak kau terseksa. Aku dah lama perhati kau ni tau. So guys, do your work " arahnya kepada dua lelaki yang berada di sebelahnya. Terkejut Anne mendengar ayat tersebut.
Apa lagi, dua lelaki itu menurut perintahnya lalu memukul si mangsa buli. Anne semakin tidak tentu arah. Patut ke dia selamatkan mangsa itu? Ataupun report kepada pengetua? Amat memeningkan kepala. Jadi dia bercadang untuk lihat dahulu wajah mereka sebelum report pada pengetua.
Makin terkejut dibuatnya apabila mangsa yang dibuli ialah lelaki yang amat dia kenali. Hatinya tergerak untuk menyelamatkan jejaka itu.
" JIMIN! " Laju langkahnya menuju ke arah Jimin yang sedang terbaring lemah. Anne mengangkat Jimin perlahan-lahan. Jimin yang terkejut dengan kedatangan gadis itu menolaknya kasar.
" AKH! Jimin why you push me!? " Anne memegang sikunya yang sedikit terluka.
" Chaeyoung? What are you doin' here? " Kata lelaki dihadapannya.
Ya, Lelaki yang membuli Jimin. Anne terkejut, takut, sedih, dan dendam pada masa yang sama. Dia kenal sangat suara itu. Suara itu yang telah melukakan hatinya 3 tahun lepas. Tidak dia sangka dia bertemu dengan si buaya tu lagi. Kepalanya diangkat perlahan. Merah mata Anne melihat wajah yang amat dibenci olehnya.
" We meet again.. Chanyeol " Dia tersenyum sinis bersama mata yang penuh dengan dendam.
🥀
Sorry hiatus. Myra will still continue this story kay. Don't worry🌹
YOU ARE READING
T H E N E R D
Fanfiction" Aku nak balas dendam " " We will make you a badass then. I'm sure you will like it! " - THE NERD ONE ; TAEHYUNG VER 🥀 Season 2 in progress... - Jimin ver - Storyline is different from S1