Chapter Eleven

158 20 2
                                    

" Babe? Kau siapa? Aku tak pernah nampak pon kau sebelum ni " Tanya Taehyung.

" Ak-- " Myeonjee memotong percakapan Jackson.

" He is my boyfriend, Jackson " Kata Myeonjee. Masing-masing membulatkan mata termasuk Jackson dan Chanyeol. Jimin yang sedang minum air tersedak. Myeonjee mendekatkan mukanya ke telinga Jackson dan berbisik sesuatu.

" Nanti aku explain " Bisik Myeonjee. Jackson hanya menganggukkan kepalanya.

" B-b-boyfriend? " Tanya Taehyung.

" Yes " Balas Myeonjee pendek.

" Melepaslah kau Tae " Kata Jungkook di dalam hati.

Meanwhile

Sana memerhati Myeonjee dengan geram. Momo yang melihat Sana mula bersuara.

" Sana? Why? " tanya Momo.

" Look there " balas Sana sambil menunjuk ke arah Myeonjee. Momo, Jihyo dan Tzuyu menoleh ke arah Myeonjee.

" Myeonjee.. " kata Jihyo perlahan.

" She is too much! " Marah Sana lalu bangun dari duduknya.

" Beb! Tunggu! " kata Tzuyu.

Tiba-tiba pembesar suara di kantin berbunyi. Niat ingin mengganggu Myeonjee terbatal lalu dia duduk semula.

" Perhatian! Perhatian! Pelajar sila dengar dengan teliti. Pada malam ini akan ada Dinner di ' Big Hall ' sekolah ini. Diulangi ' Big Hall '. Dinner ini di rancang oleh keluarga Park Yeontak sendiri untuk membongkarkan siapa pemilik sekolah ini. Pelajar-pelajar dijemput hadir dan pastikan anda mempunyai pasangan kerana akan ada sesi tarian berpasangan pada pertengahan majlis itu nanti. Sekian terima kasih "

Pelajar mula berbisik sesama sendiri apabila mendengar berita pemilik sekolah ini merevealkan dirinya.

" Nak reveal pemilik sekolah ni? bukan ka--bbbgffþftggttfťg " Myeonjee pantas menutup mulut Jackson. Chanyeol, Dahyun dan 4 unniesnya sudah membulatkan mata dan menundukkan muka mereka. Malu kerana mengenali orang yang bernama Jackson Wang.

" Sah budak ni tak tau " bisik Jennie di dalam hati.

" Shhh aku tak bagitahu diorang lagi " Bisik Myeonjee di telinga Jackson. Myeonjee lalu melepaskan tangannya di mulut Jackson.

" Kenapa tutup mulut dia?  " Tanya RM kepada Myeonjee.

" T-tak emm Jack ni suka cakap merapu " Kata Myeonjee sambil mencuit tangan Jackson.

" Haihh apa-apa je lah. BTW aku nak jadi partner kau boleh? " Tanya Taehyung kepada Myeonjee.

" Eh mana boleh! Aku kan boyfriend dia mestilah aku kena jadi partner dia " Kata Jackson.

" Eh kau! aku dah cakap dulu ann " Balas Taehyung.

" Tak masalahnya aku boyfriend die! " Marah Jackson.

" Si-- "

" Eh diamlah! " Marah Myeonjee.

" Entah korang ni! kesian Myeonjee aku " Kata Lisa sambil menyumbatkan roti kedalam mulutnya.

" Ishh kesian lagi saya ni. Awak tak layan saya pon hmpphh " Kata Jungkook gedik. Dia memuncungkan bibirnya.

Lisa yang melihat riak muka Jungkook itu hanya menjeling menyampah.

" Baby awak dengan saya kan? " Tanya Jackson lembut.

" Eh kau ni! mana bol-- "

" Saya pergi dengan Jackson " Myeonjee memotong kata-kata Taehyung dan menjamu selera.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now