Chapter Twenty-Two

134 18 7
                                    

" Hai Myeonjee " Sapa Namjoon.

" Err hai " Namjoon mula mengambil tempat di sebelah Puan Kim. Sekali lagi dia berasa pelik kerana Namjoon duduk di sebelah Puan Kim dan bukannya di sebelahnya.

" K-kenapa--- " kata-kata Myeonjee di potong oleh Puan Kim.

" Oppp mesti Yeon ingat Namjoon bakal suami kamu kan? No he's not. Dia anak saudara aunty. Anak aunty belum sampai lagi. Kejap lagi sampai lah budak tu " Jelas Puan Kim. Myeonjee berasa lega seketika. Tiba-tiba suara garau menyapa di telinga.

" Hai Omma.. sorry lambat. Traffic Jam " Kata lelaki tersebut. Myeonjee memandang dengan wajah tiada perasaan. Setelah dia melihat wajah jejaka itu, seperti masa terhenti seketika. Tidak percaya dengan apa yang dilihat olehnya. Lelaki tampan yang berkemeja putih dan berseluar jeans slim fit yang amat dikenalinya terhias di mata.

" Haa ni baru betul..kenalkan anak aunty Kim Taehyung a.k.a bakal suami kamu " Jelas Puan Kim. Lelaki tersebut memandang Myeonjee dan terkejut sama seperti Myeonjee.

" Myeonjee!? "

" Taehyung!? "

Serentak mereka berdua.

' Shit! ' Carut Myeonjee di dalam hati.

××××××××××

" Mama! Yeon tak nak kahwin! " Bangkang Myeonjee setelah mereka sampai di rumah.

" Hah!? Dah kenapa pulak budak ni tadi setuju ni dah berubah pulak sakit ke Yeon? " Tanya Puan Park sambil meletakkan belakang tangannya di dahi Myeonjee sekejap.

" Yeon tak demam! Mama tahu kan Taehyung pernah buat macam -macam dekat Yeon kenapa mama buat semua ni dekat Yeon!? " Jerit Myeonjee. Namun wajah Puan Park tetap biasa. Seperti tak terkesan pun dengan tengkingan tersebut.

" Mama tahu. Tapi... Taehyung tu kan dah berubah. Lagipun ini untuk kebaikan family jugak. Alah Yeon ni macam mama tak tahu yang Yeon sebenarnya masih suka dengan Taehyung tu " Usik Puan Park. Myeonjee mengelabah secara tiba-tiba.

" Hah? M-m-m-mana ada " Tipu Myeonjee. Dia menggosok lengannya dengan janggal.

" Hah tu tersekat-sekat tu kenapa? Betul lah kan mama cakap " Usik Puan Park lagi.

" Ishh mama ni dah la Yeon nak balik bye " Myeonjee pantas menyalam ibundanya itu dan bergegas ke luar rumah.

" The wedding is still on okay Yeon!! " Sempat Puan Park memberi informasi kepada Myeonjee yang mula meninggalkan rumah tersebut. Myeonjee hanya membuat muka pasrah.

××××××××××

Taehyung memandang siling biliknya sambil berbaring di atas katil empuknya.

" Aku.. Kahwin dengan Myeonjee? " Taehyung tersenyum suka.

" Tak sia-sia aku setuju nak kahwin. My beautiful ex.. is my future wife.. " Taehyung mengambil bantal dan menekup wajahnya dengan bantal tersebut sambil berguling di atas katil.

××××××××××

Myeonjee sedang berbual rancak bersama unniesnya di kantin. Tiba-tiba dia ternampak Taehyung berbual dengan seorang wanita yang sedang membelakanginya dari jauh. Mereka tampak mesra sekali. Perasaan cemburu mula menghiasi hati. Jisoo yang memandang wajah Myeonjee mula berkerut seribu.

" Yeon? Why? " Tanya Jisoo kepada Myeonjee yang terlihat sedang monyok sambil termenung ke arah suatu tempat.

Jisoo dan yang lain mula memandang ke arah tempat yang ditenung oleh Myeonjee.

" Wait.. Taehyung kan tu. Dia ni kan tak serik-serik lagi ke?! Dia tahu tak yang dia tu dah nak kahwin!? " Marah Lisa. Myeonjee mengeluh.

" Yeon dah agak dah " Kata Myeonjee lemah.

Mereka berempat mula memandang wajah Myeonjee sayu. Rose memegang tangan Myeonjee lembut.

" Yeon.. Be tough okay? " Rose mula menenangkan Myeonjee.

" Wait.. Apa kata kita buat plan baru nak? " Tanya Jennie. Ah sudah kepala dia ni banyak betul plan.

" Apa? " Tanya Myeonjee.

Jennie menjelaskan plan yang terbuku di minda.

" On tak on Yeon? " Tanya Jennie yang selesai menjelaskan plan tersebut.

" On " Balas Myeonjee.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now