Chapter Thirteen

156 21 4
                                    

Masuk sahaja mereka terlihat Puan, Tuan Park, Chanyeol dan Jackson.

" Hai Mama hai Papa " Kata Myeonjee lalu memeluk mereka.

" Hai " Balas Puan dan Tuan Park sambil membalas pelukan Myeonjee.

Mereka mula meleraikan pelukan tersebut.

" Hai Aunty and Uncle " Kata Unniesnya.

" Hai " Balas Puan dan Tuan Park.

" So.. Are you ready? " Tanya Jackson.

Myeonjee menarik lalu menghembuskan nafasnya.

" Yes but.. A lil bit nervous " Balas Myeonjee.

" It's okay you can do it " Jennie memberikan kata-kata semangat kepada Myeonjee.

" Yes you can do it! " Kata Jisoo, Lisa, Rose dan Chanyeol serentak.

" It's okay sayang.. I know you can " kata Puan Park.

Myeonjee mengangguk.

" Thank you for all your support " kata Myeonjee terharu.

Chanyeol melihat jam di tangannya.

" It's time. Let's go " mereka mula keluar dari bilik VVIP dan duduk di tempat masing-masing.

" Ladies and gentelmen.. Welcome to our first big ceremony in this school. Bagi pembukaan majlis, Kami menjemput Tuan Park Yeontak untuk tampil memberikan ucapan di persilakan "

Tetamu yang hadir mula menepuk tangan apabila Tuan Park berdiri di atas pentas untuk memberikan ucapan.

" Hello. Actually.. Saya tidak patut berdiri di sini. Yang patut berdiri di atas pentas yang megah ini adalah anak perempuan saya yang memiliki sekolah ini. Pada malam ini.. saya akan membongkarkan rahsia yang sudah lama keluarga kami simpan. Jadi.. Saya menjemput puteri bongsu saya PARK MYEONJEE! " Ucap Tuan Park.

Ramai yang terkejut akan kata-kata Tuan Park. Seakan-akan tidak percaya dengan apa yang dikatakan olehnya.

Taehyung p.o.v

Aku berdiri di samping Sana dan BTS yang lain untuk mengetahui siapa gerangan yang memiliki sekolah ini juga anak kepada Tuan Park yang sudah lama di rahsiakan.

Aku mendengar bait-bait kata Tuan Park dengan tekun sekali.

" ....... Jadi.. Saya menjemput puteri sulung saya PARK MYEONJEE! "

Aku membulatkan mata.

" Myeonjee?! " Jungkook terkedu.

" T-tak mungkin! " Kata Jimin. Aku melihat wanita yang sedang menaiki pentas itu.

" That nerd!? " Kata Sana.

" A-a-aku menyesal tak mintak couple dengan dia dulu! " kata RM.

" She is very beautiful " Kata J-Hope.

" Taehyung! Kau dah banyak kali buli dia! " Kata Suga.

" C-chanyeol! Dia abang Myeonjee! Tapi kenapa dia selalu ikut kau buli Myeonjee dulu? " Jin tertanya-tanya.

Ada betul jugak apa yang dikatakan oleh Jin hyung. Aku menghiraukan pertanyaan-partanyaan yang ada dalam benak fikiranku dan hanya fokus terhadap apa yang hendak diucapkan oleh Myeonjee.

" Hai. Saya Myeonjee. Yes the nerd. Tonight I will tell you guys why I keep this as a secret. Saya... " Kata-katanya terberhenti apabila dia memandang ke arahku. Dapat aku lihat riak wajahnya yang semakin bengis.

Author p.o.v

" I'm sorry for not telling you guys about this. Saya cuma nak jadi orang biasa. I don't wanna be a perfect girl in your eyes. I just wanna be myself. That's why I keep this as a secret. But.. After a black memories that happend to me.. I.. Decided to Change " Ucapan pendek Myeonjee itu dapat membuatkan hati Taehyung terasa. Seakan-akan ucapan itu khas untuknya.

" That's all from me. Thank you " ucap Myeonjee lalu turun dan pergi ke arah keluarganya. Ramai yang menepuk tangan dengan ucapan Myeonjee itu. Tetapi tepukannya hambar kerana semua masih terkejut dengan apa yang baru sahaja berlaku.

" It's okay Yeon. Unnie nampak reaction Taehyung tadi dia terkejut gila! " Kata Jennie.

" Haah si Sana tu pon sama " Kata Rose.

Myeonjee tersenyum bangga.

" Emm... Okay! So now it's a prom time! You guys can go to the ball room now! Enjoy!  " kata MC tersebut.

Ramai yang mula pergi ke ball room dan mula menari.

" Jom Yeon " Ajak Jackson. Dia menghulurkan tangannya.

" Jom " Myeonjee menyambut tangan Jackson dan pergi ke dance floor.

" Haihh siapa nak menari dengan kita ni? " kata Jisoo kepada Lisa, Jennie dan Rose.

" Alah unnie kita kan hot. Panggil je mana-mana jantan semua nak " kata Lisa.

" Ahh kau tu playgirl " Kecam Jennie.

" Ishh mana ada! " Lisa memuncungkan bibir.

" Dance with me? " Kata Jungkook yang tiba-tiba muncul di belakang Lisa.

" Ah emm.. " Lisa malu.

" Eleh malu-malu pulak tumbok kang " kata Rose perlahan.

" On jer lah Lisa " kata Jennie.

" Haihh okay " Kata Lisa lalu menyambut tangan Jungkook dan pergi ke dance floor.

" Lisa dengan Yeon dah ada.. Kita ni? " Jennie mengeluh.

" Hai guys! " Tiba-tiba muncul Jin, Jimin dan Suga di hadapan mereka.

" Eh korang nak apa? Semak je " Kata Rose sombong.

" Eh jangan sombong-sombong kitorang datang sini cuma nak ajak korang dance jer " kata Jimin.

" Dance? Dengan korang? Memang tak lah " Kata Jennie.

" Ingat kitorang tak tahu yang korang sebenarnya tak ada partner? Eh kitorang pon tak hamak lah dengan korang " Kata Suga dengan penuh Swag.

" Eh kuaja sia mulut kau! Kau nak kata kitorang tak laku lah ni? " Kata Jennie marah.

" Kitorang tak cakap pon korang tak laku. Kau yang cakap " balas Jin.

" Eh dasar lu njir " marah Jisoo.

" So.. On tak on? " tanya Jimin.

" Hishh okay! " kata mereka bertiga.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now