Chapter Nine

160 23 2
                                    

Sana dan 3 lagi rakannya menghampiri Myeonjee dan unniesnya. Sampai sahaja dia terus menolak Jisoo.

" Hoi budak kau siapa hah!? " Tanya Sana kasar. Nasib baik Jisoo dapat mengimbangkan dirinya.

" Eh kau asal nak tolak-tolak orang!? " Marah Myeonjee.

" Kau tu! Kau nak rampas title kitorang kan?! Oh BTW aku tak pernah nampak kau sebelum ni kau siapa hah! " Tengking Sana.

Pelajar yang lain mengerumuni mereka dan mula berbisik.

" Kau dah lupa ke siapa dia? " tanya Jennie sinis.

Sana dan 3 lagi rakannya mengerutkan dahi.

" Haihh.. Kenal Myeonjee? takkan kau tak kenal budak nerd tu " Tanya Myeonjee.

" Of course kitorang kenal. Tapi.. apa kaitan? " Tanya Tzuyu.

" Nerd tu dah lama tak datang sekolah. Entah-entah dah kena buang dah " Kritik Sana lalu mereka berempat ketawa bersama-sama.

Wajah Myeonjee menunjukkan riaksi marah. Tapi dia berusaha untuk menurunkan api kemarahannya itu.

" Heh aku rasa korang berempat ni yang akan di buang dari sekolah ni " Kata Rose

" Kitorang? buang? Siapa kau nak cakap macamtu " Marah Sana

" Kitor--- " Kata-kata Rose di potong Myeonjee.

" No. It's not the time " Kata Myeonjee kepada Rose.

" B-but--- "

" I know what I'm doing " kata Myeonjee lagi.

" Oh BTW nerd yang kau cakap tu ada dekat depan mata kau sekarang ni " Myeonjee menoleh ke arah Sana dan tersenyum sinis.

" W-wait " Sana buntu.

" K-kau Myeonjee?! " Tanya Momo. Sana membulatkan mata. Pelajar yang baru sahaja datang menyaksikan adegan tersebut juga terkejut dengan apa yang dikatakan Momo.

" Yes that's me. Hai nice to see you again.. 'slut' " Kata Myeonjee. Dia tersenyum bangga.

" How dare you call us slut! " Sana menapak mendekati Myeonjee dan menghayunkan tangannya ke pipi Myeonjee tapi dapat ditepis olehnya. Myeonjee memusingkan tangan Sana. Sana mengerang kesakitan. Pelajar yang lain mula bersorak nama Myeonjee. Dia menolak Sana lalu jatuh terjelupuk ke lantai koridor. Lemah!

" Auchh!! Jihyo! Tzuyu! Momo! pergi serang " Sana memanggil Jihyo dan Tzuyu.

Mereka bertiga mula mendekati Myeonjee. Tetapi suara seseorang membuatkan mereka berhenti.

" Asal ni? " Tanya Taehyung bersama 7 lagi rakannya termasuk Chanyeol.

" O-oppa! " Jerit Sana lalu mendekati Taehyung dan memeluk lengannya. Myeonjee berdecit. Sungguh menyampah dengan mereka berdua.

" Kenapa ni Sana " Tanya Taehyung.

" T-tu perempuan tu! dia tolak I sakit tau tangan I ni " Sana mula berlakon. Bukannya kuat sangat pon Myeonjee tolak. Dia yang lemah. Myeonjee mula memusingkan bebola matanya.

Taehyung memandang gerangan yang ditunjukkan oleh Sana.

" Berani kau sentuh girlfriend aku! Apa masalah kau?! " Marah Taehyung. Sesekali dia mengerutkan dahinya kerana wajah wanita yang berada di hadapannya sangat familiar.

" Apa masalah aku? Aku tak ada masalah your girlfriend yang mula dulu " Balas Myeonjee.

" No! dia yang mula dulu! She call me slut Tae! " Ngadu Sana.

" How dare you! " Taehyung mendekati Myeonjee dan menampar Myeonjee. Wajahnya tertoleh ke kanan. Semua yang melihat kejadian tersebut terkejut. Myeonjee tersenyum sinis dan memusingkan kepalanya menghadap Taehyung lalu memandang tepat ke arah mata hazel milik Taehyung.

" Haihh.. dah lama aku tak rasa kena tampar dengan kau Kim Taehyung " Kata Myeonjee. Dahi Taehyung semakin berkerut.

" Oh BTW aku ada saksi yang menunjukkan aku tak bersalah. Pelajar-pelajar dekat sini tahu semua apa yang berlaku betul tak? " Tanya Myeonjee kepada pelajar di situ.

" Ya betul Myeonjee tak bersalah Sana yang mula dulu! " Jerit seorang pelajar.

" Betul Sana datang lepastu tolak dia " Jerit seorang lagi pelajar sambil menunjuk ke arah Jisoo.

" Ya! Myeonjee tak salah! " Jerit semua pelajar di situ.

" Myeonjee!? Nerd tu ke? " Tanya Jimin. Taehyung memandang Myeonjee kepelikan.

" Kau.. Myeonjee? " Tanya Taehyung.

" Ye lah siapa lagi kalau bukan Myeonjee mangsa buli kau DULU " Kata Jisoo yang berada di belakang Myeonjee. Sengaja dia menekankan perkataan dulu.

Taehyung speechless. Dia meneliti Myeonjee dari atas sampai bawah.

" Kau.. lain " Kata Taehyung. Terpegun dengan kecantikan Myeonjee.

" Yes dia dah lain. Dari segi penampilan luaran dan.. DALAMAN " Lisa meletakkan tangannya di bahu Myeonjee.

" Haihh.. so kau dah tahu siapa aku. Now aku nak masuk kelas. Layan orang mental ni buang masa berharga aku je tau. Let's go guys. " Kata Myeonjee. Tiba-tiba dia menghentikan langkahnya seketika dan memandang Chanyeol.

" Oh one more thing. Bye Chan oppa! nanti rehat dengan Yeon tau! " Myeonjee melambai ke arah Chanyeol lalu pergi ke kelasnya. Sempat dia dengar jawapan dari Chanyeol.

" Okay! Bye Yeon! " Kata Chanyeol lalu pergi ke kelasnya meninggalkan BTS dan group Sana yang sedang terpinga-pinga.

" Apa sebenarnya hubungan Chanyeol dengan Myeonjee? " Kata Taehyung di dalam hati.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now