Chapter Twenty-Five

174 20 0
                                    

Myeonjee memberhentikan tangisannya seketika dan menyusun nafasnya akibat penat menangis. Dia memandang tepat ke anak mata Taehyung yang sedikit berair itu.

" Hah? " Tanya Myeonjee dengan nafas yang sedikit tidak teratur. Mana tahu apa yang baru dia dengar tadi hanyalah ilusi.

" Aku sayangkan kau. Kau ingat aku tak cemburu ke bila kau berdua-duaan dengan J-hope tadi? Aku nak je pergi dekat dia tumbuk muka dia tau. Tapi aku sabar. Aku tak ada niat pun nak sakitkan hati kau. Aku cuma nak tengok sejauh mana kau boleh bertahan dengan ego kau tu. Aku tahu kau masih sayangkan aku. Tapi ego kau tu dah sembunyikan rasa cinta tu dalam hati kau. Pasal perempuan tadi, aku yang bayar dia untuk berlakon dengan aku. Kitorang tak bercium pon. Cuma kalau dari jauh nampak macam betul " Jelas Taehyung. Myeonjee terdiam.

" K-kenapa kau tak bagi tahu aku awal-awal? " Marah Myeonjee. Dia melepaskan tangannya dari bahu Taehyung. Taehyung tergelak kecil apabila Myeonjee berkata sedemikian.

" Dah kau tak bagi aku explain tadi macam mana aku nak bagi tahu kau " Kata Taehyung. Myeonjee menyesal.

" Uh.. umm S-sorry " Ucap Myeonjee lalu menundukkan wajahnya. Malu dengan apa yang dilakukannya baru tadi. Taehyung tersenyum. Dia mengangkat wajah Myeonjee lalu mengusap air mata yang berjujuran itu.

" It's okay. Tapi... garang jugak kau ni eh? " Gurau Taehyung. Myeonjee geram lalu mencubit pinggang Taehyung. Taehyung tergelak smabil mengaduh kesakita.

" Haa cakap lagi macam tu kan dah kena " Kata Myeonjee.

" Hehe " Taehyung tersenyum sumbing.

" Tapi.. "

" Tapi? " Tanya Taehyung dengan wajah sedikit berkerut.

" Kau tak takut ke perempuan tu suka kau? You Know, kau ni kan kaya, ada rupa, famous pulak tu. Siapa je yang tak nak dekat kau kan? " Tanya Myeonjee risau.

" Don't worry, Perempuan tadi tu les. Dia hanya tertarik pada wanita sahaja. Kau tengok lah pakaian dia tadi " Jelas Taehyung.

" Lah yeke? " Tanya Myeonjee lagi. Taehyung mengangguk sebagai jawapan.

" Lagipun aku bayar dia kot " Kata Taehyung lagi. Myeonjee hanya mengangguk faham. Tiba-tiba dia teringat semula macam mana dia marah Taehyung tadi. Sungguh dia malu kerana berbuat demikian. Dia pantas menekup wajahnya menggunakan kedua belah tapak tangannya. Taehyung yang melihat kepelikan.

" Kenapa? " Tanya Taehyung.

" M-m-malu " Jawab Myeonjee. Taehyung tergelak kecil.

" Takyah malu lah. Comel apa bila kau jeles " Puji Taehyung. Kata-katanya membuatkan Myeonjee bertambah malu. Dia kemudian menumbuk perut Taehyung. Taehyung mengaduh kesakitan dan mereka berdua tergelak kecil.

" I love you " Kata Taehyung manja.

" Love you more " Balas Myeonjee.

××××××××××

Sebulan berlalu. Mereka berdua juga sudah menghabiskan pembelajaran mereka. Dan hari ini merupakan hari penyatuan antara Taehyung dan Myeonjee.

Myeonjee berjalan di atas karpet merah sambil memegang kemas tangan ayahandanya Tuan Park. Dia melihat orang ramai yang hadir memeriahkan majlis. Rata-rata tetamu yang hadir adalah orang-orang berada. Dia kemudian tertancap pada rakan, saudara dan juga keluarganya yang sedang tersenyum gembira. Banyak kamera yang sedang menangkap moment ini.

Kini, dia berada di hadapannya. Di hadapan orang yang telah membuat hatinya bergelora. Dalam masa kurang dari 10 minit dia akan official menjadi permaisuri hidup seorang lelaki yang berada di hadapannya ini.

Ayahandanya mula memberikan tangan Myeonjee kepada Taehyung. Taehyung memyambutnya dengan penuh kasih sayang. Myeonjee mula berdiri di hadapan Taehyung dan memegang kemas tangan lelaki itu.

Paderi mula membuka buku dan bersuara.

" Do you Kim Taehyung take Park Myeonjee as your wife "

" I do "

" Do you Park Myeonjee take Kim Taehyung as your husband "

" I do "

" You two are officialy husband and wife. You both can kiss "

Taehyung tersenyum melihat Myeonjee. Mereka merapatkan wajah.

" I love you Kim Myeonjee " Bisik Taehyung sebelum bibir mereka bercantum.

THE END

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now