Chapter Seventeen

145 18 0
                                    

" You memang pandai bab-bab ni. That's why I love you "

" Aww I love you too Kai "

Bibir mereka berdua bertaut. Taehyung yang melihat situasi itu berasa marah kerana terasa dirinya dikhianati. Dia menepuk tangannya dan merapati merpati dua sejoli itu.

" Hebat permainan kau ya Sana " Kai dan Sana melepaskan bibir mereka dan memandang Taehyung dengan muka tidak percaya. Taehyung tersenyum sinis

" Malangnya, rahsia kau dah terbongkar " Kata Taehyung lagi. Dia menyilangkan tangannya.

" T-tae I-I-- " kata-kata Sana dipotong oleh Taehyung.

" Cukuplah dengan helah kau Sana! Aku dah dengar semua dah " Marah Taehyung.

Tiba-tiba Kai dan Sana tersenyum sinis Taehyung mula mengerutkan dahi.

" Baguslah kalau kau dah dengar. Senang sikit kerja kitorang " Balas Kai.

" Now kau dah tahu everything. Aku tak cintakan kau pon sebenarnya. Semuanya disebabkan duit " Kata Sana.

" Kau memang perempuan tak guna! " Jerit Taehyung. Selama ini dia menyayangi Sana sepenuh hatinya. Tapi, rupanya ada batu di sebalik udang. Eh? Ada udang disebalik batu.

" Kau lagi tak guna! Kau ingat kitorang tak tahu kau yang menyebabkan Myeonjee berubah. So sekarang kau dah dapat balasan! Baru kau rasa macam mana sakitnya hati dia " Kata-kata Kai membuatkan Taehyung tersentap. Dia mengenggam tangannya dan pergi dari situ.

Sana mula mengeluarkan telefonnya dan mendail nombor Myeonjee.

" Done " Dia berkata sebaik sahaja Myeonjee mengangkat panggilan tersebut.

" Bagus " Balas Myeonjee lalu menamatkan panggilan tersebut.

××××××××××

Taehyung memandu keretanya dan berhenti di tepi jalan. Dia memukul stereng keretanya dan menyerabutkan rambutnya. Dia mula mengambil telefonnya dan mendail nombor Myeonjee.

" Tolonglah angkat Myeonjee!! " Jerit Taehyung. Malangnya panggilan tersebut ditolak.

Dia geram lalu menghempaskan telefon tersebut di sit penumpang sebelahnya.

Myeonjee p.o.v

Telefonku berdering sesampai sahaja aku di rumah. Aku melihat nama panggilan tersebut dan tersenyum sinis.

" Siapa call? " Tanya Rose.

" Taehyung " Aku menekan butang merah dan menyimpannya di dalam beg.

" Kenapa tak angkat? " Tanya Lisa.

" Because I don't want " Balas Myeonjee.

" Okay but.. You own me an explaination. Macam mana Yeon boleh berkerjasama dengan Sana? " Tanya Jennie. Mereka berlima duduk di sofa.

" Okay cerita dia macam ni.. "

FLASHBACK

" Myeonjee! " Myeonjee menoleh kebelakang apabila terdengar seseorang memanggilnya. Kelihatan Sana sedang berlari ke arahnya.

Myeonjee mengangkat sebelah keningnya.

" Myeonjee boleh tak kita bincang sekejap? " Tanya Sana.

" Boleh " Balas Myeonjee. Mereka duduk di sebuah kerusi.

" Myeonjee.. A-aku nak mintak maaf sangat sebab sebelum ni aku ada banyak sakitkan hati kau. Aku betul-betul mintak maaf. Aku takut aku di buang sekolah. Kau tahu kan apa yang akan jadi kalau pelajar yang belajar dekat sini bila dia kena buang dari sini. Aku tak nak malukan family aku. Jadi aku bertekad nak mintak maaf dekat kau. Aku rasa bersalah sangat. Tolong maafkan aku. Lagipun aku buat tu semua sebenarnya atas arahan Taehyung. A-aku tak berniat pon nak sakitkan hati kau " Rayu Sana. Myeonjee melihat anak mata Sana tajam. Dapat dia lihat keikhlasan Sana.

" Tak apa. Aku dah lama maafkan kau " Balas Myeonjee.

" Betul ke ni!? " Soal Sana.

Myeonjee sekadar mengangguk.

" Thank you! " Sana memeluk Myeonjee.

" Kita kawan eh? " Tanya Sana sambil meleraikan pelukan.

" Okay " Balas Myeonjee pendek.

Kemudian Sana diam. Mulutnya bergerak-gerak seperti ada yang mahu di beritahu pada Myeonjee. Myeonjee yang melihatnya mengerutkan dahi.

" Kenapa? ada apa-apa yang kau nak bagitahu aku lagi? " Tanya Myeonjee.

" S-sebenarnya.. aku.. curang dengan Taehyung " Terang Sana.

" What!? Dengan siapa? " Tanya Myeonjee.

" Kai. A-aku nak tamatkan hubungan aku dengan Taehyung sebab aku baru dapat tahu yang dia tu sebenarnya panas baran. Aku takut aku akan jadi macam kau dulu " Terang Sana.

Myeonjee rasa kasihan dengan Sana.

" Aku couple dengan Tae pon sebab duit.. Tapi! aku menyesal! aku betul-betul menyesal. Aku tak nak tinggalkan Kai. Aku sayang dia " Terang Sana lagi.

" Aku pon tak tahu nak buat macam mana.. " Kata Myeonjee.

" It's okay.. tujuan aku cakap dekat kau ni sebab aku dapat tahu yang kau nak balas dendam dengan dia kan. Jadi aku dah sediakan satu plan untuk kau balas dendam " Cadang Sana.

" Macam mana kau tahu aku nak balas dendam dengan dia? " Tanya Myeonjee.

" Jackson " Balas Sana pendek. Myeonjee buat muka pasrah. Dasar Micheal Jackson. Mulut bocor betul! tak boleh simpan rahsia!

" So, apa plan dia? " Tanya Myeonjee.

" Okay macamni..... "

END FLASHBACK

××××××××××

Myeonjee mengeringkan rambutnya dengan tuala kecil sejurus selepas mandi. Dia menyangkut tuala itu dan bergerak ke katilnya. Baru sahaja dia ingin melabuhkan tubuhnya di atas katil empuk itu sebuah panggilan masuk.

Dia mengeluh dan mengangkat panggilan tersebut tanpa melihat nama pemanggil.

Myeonjee : Hello?

?? : Hello. Cik Myeonjee boleh pergi ke bar ??? tak?

Myeonjee : Siapa ni?

?? : Saya pekerja dari bar ???. Ada seorang lelaki ini mabuk teruk jadi saya ambil telefonnya dan call cik Myeonjee sebab dalam contact ni nama cik ada di atas sekali. Maaf kalau mengganggu tapi.. boleh tak cik bawak dia balik.

Myeonjee melihat nama pemanggil dan mengeluh.

Myeonjee : Okay saya datang sekarang.

Dia menamatkan panggilan tersebut.

" Apa yang kau buat ni Taehyung? " Omel Myeonjee.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now