Okay, kali ni aku nak ceritakan pengalaman kawan aku....agak lama dah peristiwa ni berlaku, apa yang aku ingat, aku coretkan kat sini.
Kawan aku ni sertai hiking kat gunung ledang masa cuti sekolah, dengan beberapa orang kawan yang lain termasuk cikgu sorang. Mula pendakian pagi, lewat petang baru mereka turun. Secara peribadi, aku sendiri belum pernah ke sana sebab nak mendaki gunung ni memerlukan fitness yang tinggi.
Okay, masa mula² daki tu takde apa² pun yang pelik....biasalah suasana hutan, mana² pun sama jugak. So cerita dia bermula bila sampai kat kaki gunung tu, tinggi mana diorang naik aku tak pasti...start dari sini pemandangan kat kawasan tu dah lain....tiba² kat hutan, bayangkan hutan belantara ni, nampak bunga² warna warni menghiasi kawasan tu. Macam garden pulak jadinya...
Masa ni semua memang tak cakap banyak, diam je lalu buat tatau, yelah gunung ledang memang terkenal cerita² mistik ni...kita pun tatau apa yang ada kat situ kan. Macam² versi story yang orang ceritakan, apa sebenarnya berlaku wallahualam.
So, group kawan aku ni still meneruskan perjalanan diorang sampai lah satu kawasan ni masing² terkejut dan terberenti sebab nampak kambing gurun kat celah² pokok yang juga sedang perhati tepat kat diorang. Okay, secara logik, kambing gurun kat hutan agak susah nak percaya...tapi tu yang kawan aku nampak, dan dia percaya apa yang dia nampak.
Dan diorang masih teruskan perjalanan melintasi kambing gurun tu tanpa sikitpun bersuara, menegur apa² pun. Dan kambing tu still perhati je diorang tanpa buat apa². Secara jujur kawan aku memang dah rasa takut nak teruskan, tapi sebab kalau berpecah lagi lah takut so dia buat rilek jelah...
Bila dah penat jalan, still tak habis² daki...so group ni decide nak turun jelah, and masa nak turun ni pun ada tersesat sikit sebab tak jumpa jalan yang diorang naik tadi...tapi alhamdulillah semua selamat turun sebelum malam. Kawan aku kata, itulah kali pertama dia rasa penat gila² hiking...rasa lama sangat berjalan.
So kepada sesiapa yang berminat nak daki gunung ledang tu sekarang ni tatau lah kat gunung ledang tu dah femes dengan pendakian ke mungkin dah upgrade ke, tatau lah ada orang lain pernah nampak jugak ke kambing tu ataupun diorang nampak benda lain. Tapi yang penting jaga mulut, niat yang baik...semoga Allah lindungi daripada makhluk² yang berniat jahat pada kita. Aku dengar Gunung Tahan pun boleh tahan. Ada sesiapa pernah naik ? Orang kata gunung tu hidup.
Wallahualam.
NEXT»»»»»
YOU ARE READING
KISAH HANTU TIDAK KASAT MATA VOL 2 「 Complete 」
HorrorKumpulan Cerita mengubah cara pandang Masalah percaya atau tidak dengan makhluk halus atau semacamnye mengikut diri masing masing. #kisahorang #copy (>_______<) sambungan vol 2 Selamat membaca..