[ 97 ] KHTKM - API MERAH

16 0 0
                                    

Ok nk dimulakan cerita. Ak ni seorang yg sngt meminati bnda2 misteri ni. So ak suka dngr cerita2 dari kwn yg boleh dipercayai la. So x kurang jgk yg kena kt batang hidung sendiri. Ni salah satu pengalaman ak.

X silap ak bnda ni berlaku 4 5 taun lepas. Yg ak ingt la time tu esk nk raya. So mlm tu last puasa. Waktu tu ak berbuka di rmh tok ak di kmpung Sungai korok. Ni org area jitra kedah mesti tau. Ak akn cerita dngn specific tempat dy. Wktu tu lepas berbuka n lepas solat kmi sekeluarga, ayh, mak dan ak (ak ank tunggal) nk balik ke rumah. Rmh ak sebenarnya x jauh dari kmpung belah ayh ak ataupun belah mak ak. Kira xsmpai sejam perjalanan pon. Kmi pon bertolak la dari Sungai korok nk ke tmn Pulasan di malau. Otw nk balik tu. Kira jln kt area sini sebelah tu Sungai. Sebelah Sungai pulak bendang. Belah kanan pulak rmh2 diselangi bendang. So belah kiri boleh nmpk la dari jauh kmpung2. Masa dlm perjalanan ak terperasan ad satu cahaya merah dekat atas. Kira nmpk mcm lmpu pencawang yg dok menyala la.

Belah kiri ak. Ak pon tngk jelarh. Selalu nya klau yg dekat pencawang tu dy berkelip. Ni x pon. Yg ak perasan makin lama cahaya tu makin kebawah. Ak pon ckp la kt mak ak. Nmpk x cahaya tu. Dy kta dy pon nmpk. Tp lupa pulak nk suruh ayh tngk. Yela dy tngh memandu. Last ak nmpk bnda tu dy turun kt kmpung pulau pisang. Dy slow2 ja. Org kta klau cahaya merah ni hantu raya la kan. Dy masuk kt kmpung tu dan ak dah x nmpk sbb kmpung tu bnyk pkok2 besar. Kmi pon berlalu sja la.

Nk dijadikan cerita. Sepupu ak kmpung dy kt kmpung pulau pisang. Bnyk jgk saudara mara ak yg ad disitu. Mereka ni memang mudah nk nmpk sbb..yela keturunan bomoh. Cucu tok Ismail bomoh barah hndal kt kmpung tu. Ramai serata Malaysia dtg situ. Dyorg pd mlm tersebut. Sepupu ak ni kluar jejalan naik moto dngn sepupu dy.

Dy cerita la kt ak. Benda yg cahaya merah tu turun depan dyorg. Seriously ak mcm x pecaya pulak. Tp dy memang jujur. Ak pggil dy kaklong sbb ikut pangkat. Dy kta cahaya tu turun di celah2 semak berhampiran dngn dyorg. Dyorg pon berhenti la moto tngk. Nk smpai je dekat tanah benda tu pon semakin mengecil dan hilang.

Pd pendapat ak la. Kan syaitan hantu dikunci. Nth2 mlm last puasa dyorg dilepas kan kembali. Sbb pelik la dy turun dari langit. Smpai situ saja cerita ak. Nk caya atau x terpulang 🙂.




NEXT»»»»»»

KISAH HANTU TIDAK KASAT MATA VOL 2 「 Complete 」Where stories live. Discover now