Hoofdstuk 22

104 6 1
                                    

p.o.v. Niall

Ik schrok me rot. Ik was in gedachten geraakt, maar werd daar uitgehaald door het schot. De kogel uit het wapen kwam in de grond terecht, naast de voet van Liam. Liam liep terug en ging tussen Zayn en mij staan. De man lachtte, 'dat was schrikken he!'. 'deal is deal! Geef ons Tessa!' riep ik uit. 'goed goed!' zei hij. Hij trok Tessa overeind en zette het pistool terug tegen haar hoofd. Hij liep met Tessa voor zich naar het koffertje. Hij opende het en bekeek het. Hij haalde het pistool van haar hoofd af en liet haar los. 'ga' was het enige wat hij tegen haar zei. Tessa liep op een snel tempo naar ons toe. De man pakte het koffertje op. 'fijn zaken met je te doen, Louis!' zei hij lachend tegen Liam. Hij draaide zich om en liep weg. Tessa liep naar ons toe en we omhelsden haar. 'Tes!' zei ik met tranen in mijn ogen. 'ik wil hier weg!' zei ze. We liepen meteen terug richting de auto. Tessa ging tegen Liam aan lopen en Liam sloeg een arm om haar heen en hielt haar stevig vast. 'waar is de rest?' vroeg Tessa. 'Louis was te zenuwachtig, en dat vonden we onveilig omdat hij ons allemaal in gevaar zou kunnen brengen' legde Zayn uit. 'en Harry vond het te gevaarlijk om Anne mee te nemen' zei ik. Opeens stond Tessa stil. We keken haar verbaast aan. 'heeft Louis dat laatste filmpje gezien?' vroeg ze met angst in haar ogen. 'nee, gelukkig niet' zei Zayn. 'thanks' zei Tessa en we liepen weer verder. Liam had mij verteld over het filmpje, dus ik wist er van. We zagen in de verte de auto al. Louis stond naast de auto. Tessa zag hem en begon sneller te lopen.

p.o.v. Louis

Ik stond te wachten bij de auto. Ik zag de jongens terug komen lopen, met Tessa! Ik zag haar sneller lopen. Ik zette het op een rennen en sprintte op haar af. Tessa begon ook te sprinten. Het was nog een eindje rennen, maar uiteindelijk kwamen we elkaar tegen. Tessa sprong in mijn armen en ik hielt haar stevig vast. Tessa sloeg haar armen om mijn nek en haar benen om mijn bovenlichaam. Ik sloeg mijn armen om haar rug en hielt haar stevig vast. Er liepen tranen over mijn wangen. Ik voelde ook tranen van haar over mijn wang glijden. 'ik heb je zo gemist, Tes' zei ik zacht. Ik wilde eigenlijk schreeuwen van blijdschap, maar mijn mond was dicht bij haar oor, dus dat deed ik maar niet. 'ik jou ook, Lou' zei ze. Na een tijdje liet ik haar los. Ze ging weer op de grond staan. Ik legde mijn handen op haar schouders. Haar handen lagen in mijn nek. 'ik hou van je Tes!' zei ik terwijl de tranen bleven stromen. 'ik ook van jou Lou!' zei ze. Mijn gezicht klaarde op. Ik had wel eens gezegd dat ik van haar hield, maar ik had nooit een antwoord gekregen. En nu eindelijk wel. Ik trok haar tegen me aan en zonder iets te zeggen zoende ik haar. Tessa zoende mij terug. Op dat moment was ik alles wat er was gebeurt vergeten.

Na een tijdje stopten we en keken we elkaar aan. 'ik was bang' zei ik zacht. 'ik ook Lou... bang dat ik je nooit meer terug zou zien' zei ze. Niall begon te kuchen. 'bang om jullie allemaal te verliezen' zei Tessa met een glimlach. Ik liet Tessa los en we liepen naar de auto. Tessa omhelsde Liam nog even. Nu kon ik haar bekijken. Ik schrok me rot toen ik zag hoe ze er uitzag. Ze had overal schrammen en blauwe plekken en haar kleding was gescheurd. 'Tessa!' riep ik uit. Ze draaide zich met een ruk naar me om. 'wat is er?' vroeg ze bang. 'wat is er met je gebeurt?!' vroeg ik bang. Ik voelde weer tranen over mijn wangen rollen. Tessa liep naar me toe en omhelsde me. 'het is niets, lou!' zei ze. 'wat hebben ze gedaan?' vroeg ik bang en kwaad. Mijn hard brak. Ik bleef maar huilen en huilen. 'Louis, ik ben er! Er gebeurt niets meer!' Zei ze met haar mooie stem, die ik zo gemist had. Ik stopte met huilen. 'Wat hebben ze je aan gedaan?' Vroeg ik bezorgd. 'Niets' 'ik heb het toch gezien! Ze hebben je geslagen!' Riep ik. 'Ja, maar nu ben ik bij jou! En ik blijf bij jou!' Ze zei en ze keek recht in mijn ogen. 'Klopt! Ik laat je nu nooit meer gaan!' Zei ik met een glimlach. We stapten in de auto. Tessa ging op mijn schoot, omdat we eigenlijk geen plek meer hadden. De auto startte en we reden weg.

p.o.v. Anne

Niet veel later kwamen we aan bij een groot wit huis met een mega tuin. We reden door een poort het erf op. Harry parkeerde de auto in de garage die open stond. We stapten uit en liepen de garage uit. 'Hier gaat dus al jullie geld naar toe!' Zei ik met een glimlach op mijn gezicht. 'Eigenlijk niet eens' lachte Harry, 'we hebben dit bijna helemaal gekregen!'. 'Pardon? Van wie?' 'Ik weet niet meer van wie, maar we hebben het gehad!' Lachte hij. 'Wow...' Zei ik terwijl ik het huis en de tuin bekeek. Je kon de tuin amper zien, zo groot was het. 'Kom! Dan laat ik je de binnenkant van het huis zien!' Zei Harry en hij pakte mijn hand en liep naar het huis. Hij opende de deur en we liepen naar binnen. 'Wow' zei ik nogmaals. 'Vind je het mooi?' Vroeg Harry met een big smile. 'Het is prachtig! En zo groot!' Zei ik terwijl ik de binnenkant van het huis bekeek. 'Kom! Dan lijdt ik je rond!' Zei hij en hij liet me het hele huis zien.
Als laatste kwamen we aan bij zijn slaapkamer. De muren waren blauw en de vloer was rood tapijt. Er stond een boekenkast en een klerenkast in, een bankje, een tv en een 2persoons bed. 'Nice' zei ik. Ik liep rond om alles beter te bekijken. In de boekenkast stonden boeken, maar vooral veel films. Harry kwam achter me staan. 'Vind je het wat?' Vroeg hij. 'Je heb leuke boeken!' Lachte ik. Ik hoorde hem ook lachen. Opeens hoorde ik iemand op de deur kloppen. Harry en ik liepen naar beneden. In de deuropening... Daar stond ze!

Fireproof {VOLTOOID ✔️}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu