p.o.v. Niall
Ik pakte mijn tas over van 1 van de bewakers en we liepen samen naar de lift. We waren te lui om met de trap te gaan. We kwamen aan op de 5e verdieping en liepen de lift uit. We hadden 4 kamers naast elkaar. 1 voor de bewaking, 1 voor de chauffeurs en 2 voor ons. We stonden stil voor de 2 kamers van ons. ‘hoe gaan we het verdelen?’ vroeg Liam. Ik ging bij Anne staan, ‘ik wil nu bij Anne!’. Ik zag vanuit mijn ooghoek Anna blozen. ‘Ik ook!’ riep Liam meteen. Ik keek Zayn vragend aan, ‘Zayn? Wil jij niet bij Anne? Jij hebt ook niet bij haar in de bus gezeten!’. Zayn haalde zijn schouders op, ‘maakt mij niet uit’. ‘drie om drie, dan!’ zei Liam. ‘vind je dat goed, Zayn?’ vroeg Anne. ‘Maakt mij niet uit, ik vind het prima!’ zei Zayn. We knikten allemaal en Liam liep de eerste kamer in en ik en Anne volgde hem. Het was een luxe kamer met 3 losse bedden en een luxe badkamer met een bad en een douche. Liam was al meteen gaan liggen op 1 van de bedden. Ik ging naast Anne staan, ‘waar wil jij?’. Anne liep met haar koffertje naar een bed in het midden en zette haar koffertje bij dat bed. Ik lachte en liep naar het laatste bed en zette mijn rugtas op dat bed. We hadden niet veel mee, want we droegen eigenlijk altijd kleding die we ook op het podium droegen. Ik ging op het bed zitten en keek een beetje om me heen. Liam zat al weer volop te twitteren op zijn mobiel en Anne keek wat rond. Ik stond op, ‘Anne, zal ik je wat leren op mijn gitaar?’. Anna glimlachte, ‘denk je serieus dat ik geen gitaar kan spelen?’. Ik grijnsde, ‘wat kan je spelen? Laat horen!’. ‘O nee… niet 2 gitaar spelende mensen in dezelfde kamer als mij…’ zuchtte Liam. Ik pakte mijn gitaar uit mijn tas en gaf hem aan Anne. Anne pakte hem vast en speelde Little things. Ik keek bewonderend toe. Liam stond op en kwam bij me staan, samen zongen we met Anne mee. Ik zag Anna blozen. Toen het lied af was keek ze naar mij, ‘wat nou; “ik wil je wat leren”?’. Ik lachte, ‘dat was fantastisch!’. ‘zeker weten!! We kunnen nu eindelijk Niall vervangen!’ riep Liam. ‘en bedankt!’ zei ik “boos” tegen hem. We lachten allemaal. Ik pakte de gitaar van Anne over,’ ik ben met wat nieuws bezig, wil je het leren?’. Anne knikte ja. Ik begon met een melodietje te spelen. Opeens kwam Harry zingend op de melodie binnen,’ I think I’m gonna lose my mind, something deep inside me I can’t give up. I think I’m gonna lose my mind, I rolling I roll until I’m out of luck. Yeah I’m rolling I roll till I’m out of luck’. Ik keek een beetje raar toen hij binnen kwam, maar nam t toen over, ‘I’m feeling something deep inside, Hotter than a dead street burning up. I’ve got a feeling deep inside, it’s taking, it’s taking all I’ve got. Yeah it’s taking, it’s taking all I’ve got.’. Louis en Zayn kwamen ook naar binnen en met z’n vijven zongen we Fireproof af. Anne zat stralend te luisteren, en ik zag aan haar dat ze goed naar de tekst luisterde. Toen het lied afgelopen was zette ik mijn gitaar weg. Ik liep naar Anne toe,’ wat vind je van het liedje?’. Anne keek me aan met een blik die ik niet van haar verwacht had. Het was een verbaasde en verwarde blik. ‘het doet me aan mezelf denken… en aan jullie…’ zei ze. Dat verbaasde me,’ hoe bedoel je?’. Ze nam een hap adem en begon te vertellen.
p.o.v. Anne
‘er gebeurt veel in mijn leven,’ begon ik te vertellen,’ Vooral slechte dingen… maar het rare is, dat het is opgelost toen jullie in mijn leven kwamen. Met andere woorden: het lijkt alsof ik met jullie “fireproof” ben’. Niall was duidelijk onder indruk. Hij glimlachte en knikte nadenkend. ‘met z’n allen zijn we Fireproof!!’ lachte Louis en hij ging in een superman houding staan. Ik lachte en liep naar hem toe, ‘zo lang wij daar in geloven’. Hij ging weer normaal staan en lachte. Harry liep naar me toe, ‘Anne?’. Ik draaide me naar hem om, ’ja?’. ‘Zullen we Amsterdam gaan verkennen?’ vroeg hij. ‘kan dat? zijn er dan geen fans die ons lastig vallen?’ vroeg ik verbaast. ‘nee, die weten toch niet wat wij gaan doen!’ lachte Harry. ‘met z’n allen?’ vroeg ik terwijl Harry al naar de deur liep. Ik draaide me om naar de anderen. ‘nee, gaan jullie maar!’ zei Liam met een glimlach. Ik keek naar de andere jongens, en die knikten ook. Ik haalde mijn schouders op en liep achter Harry aan. Onderweg pakte ik mijn jas en trok die aan. Harry wachtte op me bij de lift. Ik ging bij hem staan en de liftdeuren gingen open. We stapten in en Harry drukte op het knopje “begane grond”. De deuren gingen dicht en de lift ging naar beneden. ‘dus… hoe wil je Amsterdam gaan verkennen?’ vroeg ik na een stilte. ‘daar kom je snel achter!’ grijnsde Harry. Ik werd er deels een beetje bang van, maar ik wist (eigenlijk meer hoopte) dat Harry geen gevaarlijke dingen deed. De lift verminderde vaart en stond stil. De deuren gingen open en we stapten uit. Ik volgde Harry naar buiten. Er stonden geen fans meer, gelukkig. Harry liep om het hotel heen naar een schuurtje. Ik liep achter hem aan, maar wist niet wat hij van plan was. ‘wacht hier maar!’ zei Harry en hij liep het schuurtje in. Ik bleef verbaast achter. Tot mijn verbazing kwam Harry niet veel later terug met een fiets. ‘meen je dit serieus?’ vroeg ik terwijl ik de fiets bekeek. Het was een oude jongensfiets met een bagagedrager. ‘jep!’ zei Harry met volle overtuiging. Ik keek hem vragend en ongeloofwaardig aan, maar hij negeerde mijn blik en stapte op. ‘kom je nog of ga je lopen?’ lachte Harry. Ik zuchtte en stapte op. Ik ging met 2 benen naar 1 kant zitten. Harry zette zijn voeten op de trappers en begon te trappen.
JE LEEST
Fireproof {VOLTOOID ✔️}
FanfictionLET OP!! DIT IS EEN VAN MIJN EERSTE VERHALEN! DUS HET IS NIET MEGA GOED! Als je op het punt staat om je leven te beëindigen, en er komt ineens iemand in je leven die om je geeft... Wat doe je dan? Je zou zeggen: met die gene mee gaan! Maar kan je zo...