p.o.v. Harry
We zaten met z’n allen in de kamer van mij, Louis en Zayn. Anne en ik zaten op mijn bed. Tessa, Niall en Louis op Louis’ bed. En Zayn en Liam op Zayn’s bed. Na een lange stilte stond ik op. ‘zullen we wat gaan doen? Ik verveel me een beetje!’ stelde ik voor. ‘een beetje erg…’ zuchtte Tessa. ‘wat kunnen we doen?’ vroeg Louis. ‘jij bent meestal van de leuke ideeën, Louis!’ zei Liam. ‘we kunnen een Karaoke wedstrijd doen!' stelde Tessa voor. Anne sprong op, ‘ja! Gaaf!’ riep ze door de kamer. Voordat iemand anders nog wat kon zeggen, hoorden we een leuke ringtoon. Ik zag Zayn snel naar zijn mobiel grijpen en hij nam op. ‘Zayn hier!’ zei hij Zenuwachtig. We hoorden heel zachtjes een stem van de andere kant van de lijn. ‘Perrie!’ riep Zayn. We glimlachten allemaal en Zayn liep de badkamer in en deed de deur dicht. ‘zag je hem stralen?’ vroeg Liam zachtjes. We glimlachten allemaal en knikten. Een tijdje later kwam Zayn terug uit de badkamer met zijn telefoon in zijn hand. Hij straalde van oor tot oor. ‘en?’ vroeg Harry meteen. ‘ze was bij haar zieke tante. Ze dacht dat ze voor een middagje ging, maar ze bleef haar verzorgen deze week. Ze had daar geen wifi en geen bereik. Nu is ze weer thuis en haar tante is weer beter. Maar ze moet vanaf morgen op tour… nou ja… tour… een paar concerten in Frankrijk. En ik vroeg of ze het leuk zou vinden om met ons mee te gaan, dat we haar op halen in Frankrijk, omdat we daar ook naartoe gaan. En dat leek haar fantastisch!’ vertelde hij stralend. We glimlachten en Zayn ging weer zitten. ‘waarom zijn jullie eigenlijk in Nederland?’ vroeg Tessa. ‘we gaan naar een Talk show’ vertelde ik. Tessa knikte bedenkelijk. ‘wanneer?’ vroeg ze. ‘morgen middag! Maar we moeten er rond 11 uur al heen…’ vertelde ik. ‘o… dus dan blijven Tessa en ik achter’ zei Anne. Ik knikte, ‘helaas kunnen jullie niet mee…’. ‘geeft niet! Ik en Tessa vermaken ons wel, toch Tes?’ zei Anne. Tessa knikte, ‘komt helemaal goed!’. ‘weten jullie het zeker?’ vroeg Louis. ‘natuurlijk! We zaten vroeger weken samen! Maak je over ons maar geen zorgen!’ lachte Tessa. Anne lachte ook. ‘maaruh, die karaoke! Gaan we dat nog doen?’ vroeg Zayn, die nu helemaal happy was. ‘ja! Zullen we dat doen?’ vroeg Anne. ‘ja! Maar doen we dat in duo’s of solo?’ vroeg Louis. ‘mag je zelf weten!’ zei Tessa. ‘wie eerst?’ vroeg ik. ‘Tes?’ vroeg Anne aan Tessa. Tessa knikte, ‘heb je een gitaar?’. Anne keek vragend naar Niall. ‘ik haal de mijne wel!’ zei hij terwijl hij naar de andere kamer rende. Anne liep naar Tessa toe en toen ze een paar blikken gewisseld hadden knikten ze naar elkaar. En met dat kwam Niall terug met zijn gitaar. Anne deed de bant van de gitaar om en pakte de gitaar vast. Tessa en Anne gingen klaar staan. ‘kan iemand aan kondigen?’ vroeg Tessa. ‘ik wel!’ riep Louis meteen. Louis stond op. ‘hier zijn: de 2 knapste meiden die ik ken, de 2 meest getalenteerde meiden die ik ken, en de beste meiden die ik ken; Tessa en Anne!’ riep hij en hij ging weer zitten. Anne begon een melodietje te spelen. Ik herkende het meteen: Little Things van ons. Tessa zong de stem van Zayn en Louis. Anne die van mij en van Liam. De stukken die Niall zong, zongen ze samen. Het klonk heel mooi. Louis, Niall, Zayn, Liam en ik pakte onze IPhone en deden onze zaklampen aan en zwaaide daar rustig mee. Ik keek naar Niall en hij was duidelijk onder indruk van het gitaarwerk van Anne.
Toen het lied af was, klapten Liam, Niall, Louis, Zayn en ik hard. Anne en Tessa bogen. Anne zette de gitaar op z’n standaard die Niall ook had meegenomen uit de andere kamer. Ik gaf Anne een high five. ‘netjes!’ zei ik. Anne bloosde. ‘wie nu?’ vroeg Tessa. ‘ik!’ riep Zayn. Zayn ging in het midden van de kamer staan. ‘Niall? Wil jij me ondersteunen op gitaar?’ vroeg hij. Niall stond op en pakte zijn gitaar en liep naar Zayn toe. ze fluisterde wat en Niall begon te spelen. Ik herkende het snel: I gotta feeling. Zayn begon te zingen. Liam en ik deden de “oe oeh”. Wij klapten mee. Het was veel leuker om hem zo te zien, dan hoe hij was eerder op de dag. Niet veel later was het lied af. We klapten allemaal hard en juichte er ook nog bij. Zayn boog overdreven en ging weer zitten. ‘Ik nu?’ vroeg Louis. Hij stond op en liep naar Niall toe, die net zijn gitaar weg wilde zeggen. ‘Niall?’ vroeg Louis. Niall begreep het al en pakte zijn gitaar weer. Na wat smoezen begon Niall te spelen. Louis begon te zingen. Het was het lied Valerie. We klapten allemaal weer mee. Ik zag dat Louis vaak naar Tessa keek. Ik vond het wel leuk dat Louis het zo goed met Tessa kon vinden. Ik vond ze wel goed bij elkaar passen eigenlijk.
p.o.v Louis
We hadden een hele leuke avond gehad. Er waren heel veel liedjes gezongen. Waaronder: Harry en Liam met Torn, Tessa met You and I, Niall met Stereo Hearts, Anne met Team (van Lorde) en nog veel meer. We deden ook een disco. Niall had zijn mobiel aangesloten op een boxje en we hadden uren gedanst.
Maar nu waren we allemaal heel moe. Iedereen was op zijn of haar bed inslaap gevallen. Tessa zou naar huis gaan, maar ze was uiteindelijk in slaap gevallen. Ik viel als laatste in slaap gevallen. Denk ik… want ik weet niet hoe het er uiteindelijk in de andere kamer aan toe is gegaan.
Het was zaterdag, de dag van de talk show. Ik was al wakker en zag dat de rest nog sliep. Tessa lag nog te slapen op de bank. Ik pakte een dekentje en legde die voorzichtig over haar heen. Ik gaf haar zachtjes een kusje op haar voorhoofd. Niemand zou er toch achter komen. Ik besloot te gaan douchen. Ik nam een korte douche, maar waste wel al mijn haren. Ik droogde me af en deed schone kleren aan. Ik ging voor de spiegel staan en deed mijn haar in de jel. ‘BOE!’ riep iemand achter mij ineens. Ik schrok me rot en draaide me meteen op. Tessa stond lachend tegenover me. ‘goede morgen!’ zei ze lachend. ‘moge, plaaggeest!’ lachte ik. ‘heb ik je wakker gemaakt?’ vroeg ik bezorgd. ‘nee, ik ben altijd wel vroeg wakker!’ lachte ze. Ik zuchtte opgelucht. ‘mooi zo!’ zei ik. Ik waste mijn handen en liep de badkamer uit. ‘moge!’ zei Harry die zittend op zijn bed zat te whatsappen. ‘ook al wakker?’ vroeg ik verbaast. ‘natuurlijk! Hoe kan ik slapen met dat gegil van jou, Louis!’ lachte hij. ‘gegil? Ik?’ vroeg ik verbaast. ‘ja! Toen ik je liet schrikken!’ zei Tessa lachend. Ik zuchtte en zag dat Zayn nog lag te slapen. Hoe kan het ook anders? Het is Zayn!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey lezers! ik had veel inpiratie (en veel tijd) vandaar dat dit hoofdstuk vlak achter het vorige hoofdstuk geupload is. Ik hoop dat jullie het nog een leuk verhaal vinden! Please comment!
XXX my
JE LEEST
Fireproof {VOLTOOID ✔️}
FanfictionLET OP!! DIT IS EEN VAN MIJN EERSTE VERHALEN! DUS HET IS NIET MEGA GOED! Als je op het punt staat om je leven te beëindigen, en er komt ineens iemand in je leven die om je geeft... Wat doe je dan? Je zou zeggen: met die gene mee gaan! Maar kan je zo...