Hoofdstuk 15

114 5 1
                                    

p.o.v. Anne

Het was inmiddels al middennacht. Tessa en ik waren nog aan het dansen in onze eigen disco. Ik stopte met dansen en liep naar de bank en ging zitten. Ik was al best moe geworden van al het springen en dansen. Ik keek naar Tessa, die nog druk aan het springen was. Het lied “steal my girl” kwam op. Tessa juigde en zong luidkeels mee. Ik zat een beetje onderuitgezakt op de bank. Ik bekeek ondertussen het huis. Het was een groot, mooi huis. De ouders van Tessa waren erg rijk. Haar vader had een hele goede baan, maar daarvoor moest hij wel lang weg. Net zoals nu. Hij is al 4 weken weg, en komt nog even niet thuis. Tessa’s moeder had ook een goede baan, maar zij was niet zo lang weg als Tessa’s vader. Ik denk dat ze wel miljonairs zijn, maar dat vind ik raar om zomaar aan Tessa te vragen.

“steal my girl” was afgelopen. Tessa plofte naast me neer op de bank. ‘ik ben moe’ zuchtte ze. ‘ik ook’ stem ik in. ‘hoe laat komen de jongens?’ vroeg ze.  ‘geen idee… Komen ze hier heen?’ antwoorde ik. ‘als het goed is wel!’ zei Tessa met een big smile. Ik glimlach, ‘dan zullen ze zo wel komen!’. Ik pakte mijn mobiel uit mijn zak. Tessa zette de muziek uit. Ik ging naar whatsapp en ging naar het gesprek tussen Harry en mij. Hij was nog niet online geweest. Ik zuchtte en stopte mijn mobiel weer weg. Opeens hoor ik het hek open gaan. ‘hoe laat komt je moeder thuis?’ vroeg ik een beetje bang. ‘morgen pas, ze heeft nachtdienst!’ zei Tessa. Ik denk dat ze het hek niet had gehoord. Ik luisterde goed. Ik hoorde niemand meer. Ik schrok van een berichtje die ik kreeg. Ik keek naar mijn mobiel. Ik had een berichtje gekregen van Harry.

Harry: Hi, we zijn hier nu pas klaar! Komen naar jullie toe! x

Anne: we zijn bij Tessa thuis! Tot zo! X

Harry: komen we daar heen! x

Ze zijn daar dus nu pas klaar… Maar wat was dat in de tuin dan? De jongens zijn er nog lang niet, de ouders van Tessa komen ook nog lang niet thuis… wie was dat dan? Ik hoorde weer een gekraakt van het hek. ‘ik ga ff naar de toilette!’ zei Tessa. Ik knikte en staarde naar de deur. Ik hoorde de deurklink naar beneden gaan. Ik stond op en liep langzaam naar de deur toe. ‘hallo?’ vraag ik bang. Ik krijg geen antwoord. Als ik bijna bij de deur ben gaat de deurklink nog ietsjes naar beneden. ‘wie is daar?’ vraag ik bang. Ik stond nog geen meter bij de deur vandaan en ik trilde als een gek en reek met mijn hand naar de deur klink. Op dat moment vloog de deur open. Het enige wat ik zag was een arm, met een grote hand om een glazen fles die op me af kom. Ik kon niet optijd wegduiken en het laatste wat ik voelde was de glazen fles die op mijn hoofd geslagen werd. Het werd zwart voor mijn ogen en ik voel niets meer.

p.o.v. Tessa

Ik kwam net van de wc af toen ik een glas kapot hoorde gaan en ik een harde bonk hoorde. Ik liep op een snel tempo naar de kamer. ‘Anne? Gaat alles goed daar?’ roep ik als ik over de gang loop. Ik liep de kamer in en schrok me rot van wat ik daar zag. Ik sloeg mijn handen voor mijn mond. Bij de achterdeur lag Anne bewusteloos in glasscherven. Ik zag een man bij haar staan. Hij was groot en breed. Hij zag mij duidelijk ook, want hij liep op me af. Achter hem kwam er nog een man mijn huis binnen. Hij zag er ongeveer net zo uit als de andere man. Ze hadden allebei zwarte kleding aan. Zonder dat ik het door had liep ik achteruit. ‘daar hebben we het meisje waar we naar opzoek zijn!’ lachte de ene man. ‘w-wat willen jullie van me?’ stotterde ik. ‘maak je geen zorgen! Dat regelen we zelf wel!’ zei de man terwijl hij hardhandig mijn arm pakte. Ik probeerde me los te trekken uit zijn grote sterke handen. Maar –zoals ik al zei – hij had hele sterke handen, dus dat lukte me niet. De andere man liep ook naar me toe. Hij pakte mijn andere arm vast. En ook hij had sterke grote handen. Ik probeerde me met al mijn kracht los te trekken. De 1e man liet me los. En de 2e man pakte mijn beide armen vast en trok me mee. ‘Anne!!! Word wakker! ANNE!!’ riep ik met de hoop dat ze wakker werd en me kon helpen. Maar ze bleef liggen en bewoog niets. De mannen namen mij mee het huis uit. Ik probeerde tegen te stribbelen, maar de mannen waren te sterk. Ze deden de deur achter ons dicht en namen me mee door de tuin naar het hek. Dit is mijn kans, dacht ik. ‘HELP!!! KAN IEMAND ME HELPEN!!!! HELP!!!!!’ riep ik zo hard ik kon. De manen negeerde mij totaal en namen me mee de tuin uit. Naast mijn achtertuin stond een wit busje, met geblindeerde ramen. De man die mij niet vast had, deed de deuren van het busje open. de ander duwde me het busje in. Ik zeg wel duwde, maar het was meer gooien. De deuren gingen op slot. De andere manen stapten – zo te horen – ook in. Ik hoor dat de motor gestart word. En we beginnen te rijden. Ik krijg tranen in mijn ogen. Wat gaat er met me gebeuren? Vroeg ik me af.

p.o.v. Harry

We zijn met z’n allen op weg naar het huis van Tessa. Ik, Louis en Zayn in de ene auto en Liam en Niall in de andere. ‘maar het is toch leuk om de fans te verassen met die remix van Nicky?’ vraagt Zayn. Bij RTL late night kregen we als verassing een remix van ons lied 18, gemaakt door Nicky Romero. We vonden het allemaal een fantastisch lied. ‘ja, maar hoe wil je dat doen? Ik denk niet dat onze band dat zo kan spelen…’ zei Louis. ‘dat hoeft ook niet! Dan draaien we dat nummer toch voordat wij opkomen?’ stelt Zayn voor. ‘we moeten daar nog even over na denken met z’n allen’ zei ik tenslotte. De auto verminderde vaart en stond uiteindelijk stil. We stapten uit en liepen naar het huis. Het was een mooi groot huis. Er was zo te zien geen voordeur, dus we gingen maar achterom. Het tuinhek was dicht, maar niet op slot. We liepen met z’n allen door de tuin naar de achterdeur. Ik liep voorop. Ik opende de deur. Het eerste wat me op viel was het gebroken glas dat voor de achterdeur lag. Ik stapte daar over heen en keek de kamer in. Anne zat daar op de grond met haar knieën opgetrokken te snikken. ‘Anne!’ zei ik terwijl ik op haar af sprintte en bij haar neer knielde. Haar hoofd lag op haar knieën en haar armen had ze om haar benen heen geslagen. ‘wat is er gebeurt?’ vroeg ik terwijl ik mijn hand op haar rug legde. ‘T… Tessa!’ snikte ze. Louis hoorde dat blijkbaar, want hij rende naar Tessa en mij toe. ‘waar is Tessa?’ vroeg hij meteen geschrokken. Anne begon te huilen. Ik sloeg mijn armen om haar heen. ‘wat is er?’ vroeg ik bezorgd. Ik liet haar weer los en Anne ging weer normaal zitten. ‘Tessa is ontvoerd’ snikte ze. 

Fireproof {VOLTOOID ✔️}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu