p.o.v. Liza
Het was heel gezellig in de tourbus. We praatte veel en speelden spelletjes. ‘zullen we een racegame spelen op de Xbox?’ vroeg Niall uiteindelijk na een lange stilte. ‘leuk!’ zeiden we allemaal. Niall zette de tv en de Xbox aan en gaf iedereen een controller, maar toen hij mij een controller wilde geven waren de controllers op. ‘sorry… we hebben maar 5 controllers…’ zei hij. ‘geeft niet! ik doe wel samen met iemand!’ lachte ik. ‘met mij!’ riep Harry meteen. Ik lachte en ging naast hem zitten. ‘wil jij eerst?’ vroeg hij. ‘is goed hoor!’ zei ik terwijl ik de controller pakte. We kozen een figuur en begonnen meteen. Na de 1e ronden stond ik 2e. Liam stond eerste. Ik gaf zo veel mogelijk gas. Liam lachte, ‘dat gaat je niet lukken Liza!’. Ik zei niets en sloeg ineens een andere weg in. Liam keek me verbaast aan maar reed verder. Ik lachte en niet veel later kwam ik terug op de juiste weg en stond ik eerste. ‘hey! Hoe is jou dat gelukt?’ vroeg Liam verbaast. ‘ik ben gewoon goed!’ lachte ik. De race was afgelopen. Ik was eerste, Liam was tweede, Niall was derde, Louis was vierde en Zayn was vijfde. Ik gaf de controller aan Harry en ze deden nog een race. Dit keer was Liam eerste, Harry was tweede, Niall was weer derde, Zayn was vierde en Louis was vijfde. ‘van Mister Styles kan ik wel winnen! Maar van jou niet, Liza…’ lachte Liam. Ik lachte ook. ‘zullen we nu een ander spel doen?’ vroeg Louis. ‘wat voor spel wil je dan doen?’ vroeg Niall. ‘Call of duty!’ stelde Louis voor. ‘is goed!’ zeiden we allemaal. Niall wisselde de games om. Harry gaf de controller weer aan mij. ‘zullen we in teams?’ vroeg Louis. Niall lachte, ‘dan wil jij bij Liza zeker!’. ‘hoe wist je dat?’ lachte Louis. ‘we zijn met 5, vergeet dat niet!’ zei Liam. ‘geen probleem! Louis en ik kunnen jullie drie makkelijk aan!’ lachte ik. Louis lachte ook, ‘zie je? Drie tegen twee!’. ‘eigenlijk is ’t drie tegen drie! Harry is er ook nog!’ zei Zayn terwijl hij de teams maakte. We lachten en we kozen een wapen en een outfit. Zayn koos de locatie en we begonnen meteen. We moesten in 5 minuten zo veel mogelijk “Kills” maken. We splitsten allemaal op en we liepen door een bos. Het was een soort doolhof. Ik kwam aan bij een klein huisje en liep naar binnen. Ik hoorde dat er iemand anders het huisje ook binnen kwam. Ik ging achter een muurtje staan en hielt mijn wapen klaar. Toen de persoon in mijn zicht kwam, schoot ik hem neer. ‘Nou! Liza!’ riep Niall. Ik lachte, ‘dat was jij dus!’. Na 4 minuten was ik iedereen al eens tegen gekomen. Harry had me al veel tips gegeven hoe ik ze sneller kon vermoorden. ‘1 minuut op de klok, jongens!’ riep Liam. Ik deed er nog een schepje bovenop en gooide nu met een bommetje. Daardoor rende Liam op mij af, ‘nu weet ik waar je bent, Liza!’. Ik draaide me om en zag Liam daar staan. Hij richtte op mij, ‘hands up!’. Op dat moment stond Louis achter hem en schoot hem neer voordat Liam mij neer kon schieten. ‘Louis!’ riep Liam. Louis en ik lachte en gaven elkaar een high five. De tijd was op en we bekeken de score. Liam, Niall en Zayn hadden 12 kills en Louis en ik hadden 20 kills. ‘volgende keer beter!’ lachte Louis. Louis en ik gaven elkaar nog een high five. ‘zullen we maar stoppen… Ik heb geen zin meer…’ zuchtte Zayn. ‘je kan zeker niet tegen je verlies!’ lachte Louis. Ik gaf hem een duw, ‘doe eens aardig!’. We slotte af en ruimde de controllers op. We zaten nu met z’n allen voor ons uit te staren op de bank.
Opeens begon Niall een liedje te neuriën. De jongens keken hem vragend aan. Ik keek naar de grond. Niet veel later begon Niall te zingen, ‘Counted all my mistakes and there’s only one, standing up on a list of the things I’ve done. All the rest of my crimes don’t come close, to the look on your face when I let you go’. De jongens lachten en Niall zong verder, ‘So I built you a house from a broken home, and I wrote you a song with the words you spoke. Yeah it took me some time but I figured out, how to fix up a heart that I let down!’. Ik keek op en zag de jongens glimlachen. Met z’n vijven zongen ze verder. Ik glimlachte. Ik herkende het lied niet, en kende de tekst ook niet, maar alsnog klonk het heel vet zonder muziek. Bij het refrein stonden ze op en begonnen ook mee te dansen. Ik lachte en kon het refrein al deels meezingen. We stonden te zingen en te dansen en toen het lied af was klapte ik hard, ‘wow! Gaaf!’. De jongens bogen overdreven. ‘zitten!’ riep de buschauffeur. We gingen snel zitten en deden de gordels, die in de bank vast zaten, snel om. De buschauffeur remde en we kwamen aan bij een restaurant. Ik keek naar buiten en zag dat het erg rustig was. ze hadden waarschijnlijk het hele restaurant gehuurd zodat er geen fans of pers konden komen. De bus van de crew stond voor onze bus en ik zag de crew al buiten staan. Niet veel later mochten wij ook naar buiten. Omdat we pas op het laatste moment geboekt hadden voor het restaurant, stonden er geen fans. We stapten rustig uit en liepen onder begeleiding naar binnen. Het was een chique restaurant. Nette tafeltjes met servetten en wit tafelkleed. Er speelde zachtjes rustige muziek en er stonden obers klaar om ons te bedienen. ‘goeden dag! Volgt u mij naar uw tafel?’ vroeg een ober beleefd. Zonder op antwoord te wachten liep hij naar een tafel met 6 stoelen in het midden van het restaurant. Harry schoof een stoel in het midden naar achter en ik ging zitten, ‘dankje!’. Hij glimlachte en ging naast me zitten. Louis schoof de andere stoel naast mij naar achter, maar voordat hij kon gaan zitten ging Liam snel zitten, ‘dankje Louis!’. ‘Liam!’ hij liep naar de overkant en ging tegenover mij zitten. We lachten en Niall en Zayn gingen ook zitten. We kregen allemaal de menukaart en keken of we wat lekkers zagen. Niet veel later stootte Liam me aan, ‘heb je ooit Pasta carbonara gegeten?’. Ik schudde mijn hoofd, ‘nee, hoezo?’. ‘dat hebben ze hier! Moet je eens proberen!’ zei Liam met een knipoog. ‘ook Harry’s favoriete eten!’ lachte hij. Ik keek Harry vragend aan, die de menukaart al dicht voor zich had liggen. ‘wat neem jij?’ vroeg ik nieuwsgierig. ‘pasta Carbonara!’ lachte hij. Ik lachte ook en deed ook mijn boek dicht. ‘Ik ook!’ lachte ik.
Niet veel later wist iedereen wat hij wilde. De ober kwam langs, ‘wat wilt u bestellen?’. ‘pasta carbonara, alstublieft!’ zei Harry als eerste. De ober schreef dat op en keek vragend naar mij. ‘voor mij ook!’ zei ik. De ober keek naar Liam. ‘voor mij ook!’ lachte hij. ‘voor mij ook!’ zei Niall. ‘en voor mij ook!’ lachte Louis. ‘laat me raden… voor u ook?’ vroeg hij aan Zayn. ‘nee, voor mij uw speciale Italiaanse lasagne!’ zei hij. We lachten. ‘en wat wilt u drinken?’ vroeg de ober. ‘ice tea!’ zeiden Louis, Liam en ik tegelijk. ‘een cola!’ zeiden Niall, Zayn en Harry. De ober liep weg en wij begonnen te praten over van alles.
JE LEEST
Fireproof {VOLTOOID ✔️}
FanfictionLET OP!! DIT IS EEN VAN MIJN EERSTE VERHALEN! DUS HET IS NIET MEGA GOED! Als je op het punt staat om je leven te beëindigen, en er komt ineens iemand in je leven die om je geeft... Wat doe je dan? Je zou zeggen: met die gene mee gaan! Maar kan je zo...