P.o.v. Stacie
Ik huppelde de trap af naar beneden. Ik huppelde naar de woonkamer waar ik James, tante Daisy en ome Niall zag zitten. Ik ging naar ome Niall toe en tikte zachtjes op zijn rug. 'Ome Niall?' 'Ja Stacie, wat is er?' Hij draaide zich naar mij om en keek me aan met zijn lieve blauwe ogen. 'wil je met mij mee lopen naar ome Louis? Ik ga bij Rose spelen, maar mama zegt dat ik niet alleen mag' vertelde ik. 'Ik ben het helemaal met haar eens! Ik loop mee' zei hij. Hij gaf tante Daisy een zoen op haar wang en stond op. Ik liep naar de hal bij de voordeur en trok mijn jas en schoenen aan. Niet veel later kwam Niall aangelopen. We liepen samen naar buiten. Niall sloot de deur achter ons en we liepen naar de weg. We liepen over de stoep richting het huis van ome Louis. 'Ome Niall?' 'Ja Stacie?' 'Waarom beginnen jij en tante Daisy geen gezin? Houden jullie niet zo veel van elkaar?' 'Weetje Stacie, ik was eigenlijk van plan haar binnenkort ten huwelijk te vragen' zei hij met een grijns van hier tot tokyo. 'Echt? Gaaf! Hoe ga je dat doen?' Vroeg ik geïnteresseerd. 'Nou, gewoon ik ga op mijn knie en dan vraag ik haar' 'nee nee nee, ome Niall! Dat moet speciaal!' Riep ik. 'Niet zo hard! Niet iedereen hoeft het te horen' 'sorry... Maar je moet haar op een speciale manier vragen! En niet zomaar op je knie!' Zei ik. 'Hoe dan?' 'Mag ik iets voor je bedenken?' 'Ja, tuurlijk! Maar ik wil het wel eerst goedkeuren, voordat je het gaat uitvoeren' 'ja dat snap ik!' Ik lachte en we liepen het pad bij ome Louis op en belde aan. De deur vloog open en daar stond Rose. 'Stacie!' Riep ze. 'Rose!' Riep ik. We lachten en liepen naar binnen. Ome Louis liep naar ons toe. 'Hey Stacie! Hey Niall' zei hij vrolijk. 'Hey Lou' zei Niall, 'Jij houdt wel een oogje in het zeil, toch?'. 'Ja tuurlijk!' Lachte ome Louis. Ik kreeg opeens een idee en liep naar Rose toe. Ik fluisterde in haar oor: 'zullen wij samen een leuk idee bedenken hoe ome Niall tante Daisy ten huwelijk kan vragen?'. 'Ja!' Zei Rose vrolijk. We renden naar ome Niall toe. 'Ome Niall, Rose en ik gaan een fantastisch idee bedenken voor jou en tante Daisy' vertelde ik hyper. 'Oke dan! Maar eerst wil ik het goedkeuren!' 'Jaha!' Zeiden Rose en ik tegelijk. Niall lachte, 'veel plezier dames!'. Hij liep de deur uit en Rose en ik gingen naar de woonkamer. 'Willen jullie wat lekkers?' Vroeg Ome Louis. 'Ja!' Riepen Rose en ik tegelijk. We renden de keuken in waar ome Louis al stond. Hij haalde een dienblad met verse koekjes tevoorschijn. Hij gaf Rose en mij allebei 2 koekjes en een beker limonade. 'Dankje wel ome Louis' giechelde ik en Rose en ik liepen weer naar de woonkamer. We gingen op de bank zitten en aten stilletjes onze koekjes op.
'Zullen we boven gaan spelen?' Vroeg Rose toen we ons drinken en onze koekjes op hadden. 'Ja!' We renden naar boven, naar Rose' kamer. We renden naar binnen. 'Wow Rose! Wat een puinhoop!' Lachte ik toen ik zag hoe Rose' kamer er uit zag. Overal lagen poppen en poppenkleertjes. 'Als je het wilt opruimen moet je het zeggen hoor' lachte Rose. 'Nee!' Lachte ik. We gingen zitten en pakten allebei een pop.P.o.v. Emma
Ik zat voor het raam, te staren naar de bomen die mee bewogen met de wind en de weg waar eens in het uur een auto overheen reed. 'Come on Baby, heb je dan echt niets te doen?' Hoorde ik mijn mama achter mij vragen. 'Nee...' Zuchtte ik. 'Zullen we samen gaan tekenen dan?' Ik draaide me meteen om, 'ja!'. Ik klom van de bank af en rende naar haar toe. Ik rende met mijn mama naar de eettafel en pakte de bak potloden en een paar papiertjes. Ik gaf een paar papiertjes aan mijn mama en hielt er een paar zelf. Ik pakte een grijs potlood uit de bak. 'Wat gaan we tekenen?' Vroeg mijn mama. 'Ik ga papa tekenen!' Zei ik vrolijk. 'Dan ga ik jou tekenen' lachte mijn mama. We begonnen allebei te schetsen. Toen ik bijna klaar was hoorde ik de voordeur opengaan. 'Ben thuis' riep mijn papa. 'Papa!' Riep ik. Ik legde mijn potloden neer en rende naar de voordeur. Ik rende naar papa toe en knuffelde hem. Hij tilde mij op en zette mij op zijn arm. 'Hoe is het met mijn kleine meid?' Vroeg hij. 'Goed! Mama en ik waren aan het tekenen!' Vertelde ik. Papa liep met mij op zijn arm de eetkamer in waar mijn mama nog zat. Papa en mama gaven elkaar een zoen en papa zette mij weer neer. 'Kijk, papa! Ik heb jou getekend!' Ik rende naar mijn tekening toe en liet die aan papa zien. Hij pakte hem over. 'Wat mooi! Die is echt heel mooi!' Zei hij. 'Net zo mooi als jij' zei mama. Papa lachte en gaf haar nog een zoen. 'Wat gaan we vandaag doen pap?' Vroeg ik. 'We wilden eigenlijk gaan zwemmen' zei hij. 'In de achtertuin?' Ik draaide me om naar het zwembad in de achtertuin die ik door een raam kon zien. 'Nee, in een zwembad!' Lachte mijn moeder. 'Gaaf!' Ik rende naar boven, naar mijn kamer, en pakte mijn bikini uit mijn kast. Ik trok mijn kleren uit en deed mijn bikini aan. Daar over heen deed ik mijn kleren. Ik nam een schone onderbroek mee. Ik rende terug naar beneden. Papa was naar boven gegaan en mama deed lekkere dingen in een tas.
Niet veel later zaten we met z'n drieën in de auto. Papa reed en mama zat naast hem. Ik zag dat papa naar het huis van ome Zayn en tante Perrie reed. 'Pap? Gaan hun ook mee?' 'John gaat mee, dat vind je wel leuk toch?' Lachte mijn mama. Ik glimlachte. Ik vond John heel lief en we waren beste vrienden. John kwam met een tas naar buiten rennen en stapte in. 'Hey John' begroette ik hem. 'Hey Em!' Zei hij vrolijk. Hij deed zijn gordel om en we reden weg. Onder weg kletsten John en ik heel veel. Over kittens, dino's, onze papa's, en over nog veel meer.
We kwamen aan bij het zwembad en papa parkeerde de auto. We stapten uit en liepen naar binnen. Papa betaalde en we liepen naar de kleedhokjes. Ik en mama gingen samen in een hokje. Ik deed mijn kleren uit en stopte die in de tas. 'Je vind John wel leuk he?' Lachte mama. 'Nee! Hij is heel lief maar we zijn gewoon vrienden' zei ik. 'Oke, zo lijkt het alleen'. We liepen het kleedhokje uit. Ik wist dat mama gelijk had, ik vond John leuk. Maar dat is raar, want we zijn beste vrienden.
JE LEEST
Fireproof {VOLTOOID ✔️}
FanfictionLET OP!! DIT IS EEN VAN MIJN EERSTE VERHALEN! DUS HET IS NIET MEGA GOED! Als je op het punt staat om je leven te beëindigen, en er komt ineens iemand in je leven die om je geeft... Wat doe je dan? Je zou zeggen: met die gene mee gaan! Maar kan je zo...