p.o.v. Liam
Niall en ik kwamen aan bij het konijntje. Het was een klein, wit, lief konijntje. Ik knielde bij hem neer en hij bleef zitten. Ik aaide hem, en hij bleef zitten. Ik glimlachte en hij liep dichter naar me toe. Niall stond lachend naast me, ‘heb je een nieuwe vriend, Liam?’. ‘blijkbaar wel!’ lachte ik. Het konijntje ging met zijn voorpootjes op mijn knieën staan en met zijn achter pootjes op de grond. Hij keek me aan met zijn grote bruine ogen. Ik aaide hem en hij bleef zitten. Opeens hoorden we een harde plons, en het konijntje schrok zo dat hij bij me weg hupste. Ik stond op en zag Harry, Anne, Louis en Tessa in het meertje. Niall zag dat ook. We liepen naar ze toe en keken vanaf de kant wat ze aan het doen waren. Anne spetterde Tessa nat, en andersom. Harry probeerde Louis onderwater te krijgen. En Louis probeerde dat bij Harry. Ik zette mijn handen in mijn zij. ‘zo, wat zijn we hier aan het doen?’ vroeg ik bazig. Harry, Louis, Tessa en Anne keken me lachend aan. Ik zag dat ze elkaar grijnzend aan keken. Ik deed meteen een stap achteruit. Niall had het niet door. Op dat moment tilde Harry Anne een beetje op zodat Anne Niall aan zijn arm het water in kon trekken. Niall vloog zo het water in en belande vlak naast Louis. Ik lachte en liep meteen terug naar Zayn, die nog steeds alleen voor zich uit zat te staren.
Niet veel later zaten we weer met z’n allen bij Zayn. Anne keek een beetje om zich heen. ‘is het wel veilig voor jullie hier?’ vroeg ze uiteindelijk. ‘hoe bedoel je?’ vroeg ik. ‘nou, wat nou als er nu heel veel fans aan komen rennen?’ vroeg ze. ‘dan komen onze bewakers meteen helpen!’ zei ik. ‘vanaf het hotel hier heen? dat duurt toch veel te lang?’ vroeg ze een beetje bang. ‘nee! Als je goed kijkt dan… ik laat het zien! kom!’ zei ik terwijl ik opstond. Anne stond ook op. ‘kom hier staan!’ zei ik en ik wees vlak voor me. Anne ging voor me staan. ‘draai je om!’ zei ik. Anne draaide zich om. Ik pakte voorzichtig haar hoofd en draaide die richting een zwarte auto die stond geparkeerd langs de weg. ‘ik zie niets!’ zei ze. ‘goed kijken! In de auto!’ zei ik.
p.o.v. Anne
Ik keek nog eens goed en zag Preston in de auto zitten. Hij was de hoofdbewaker van de jongens. Hij hielt ons in de gaten. ‘Preston’ vroeg ik verbaast. ‘jep!’ zei Liam die nog steeds mijn hoofd vast hielt en dicht achter me stond. Liam draaide voorzichtig mijn hoofd naar een oude flat. Hij draaide mijn hoofd naar één van de ramen ergens in het midden van het gebouw. Daar zag ik nog een bewaker van de jongens voor het raam staan. ‘verrek!’ zei ik. Liam draaide me om naar de andere kant van het park. Daar liep een man met een herders hond. Ik keek goed en het was nog een bewaker van de jongens. ‘vet!’ zei ik. Liam lachte, ‘dus we zijn echt wel veilig hoor! Maak je geen zorgen!’. Liam liet me los en ik draaide me naar hem om. ‘maar waarom deden ze dan niets toen ik en Harry in het meertje vielen?’ vroeg ik serieus. Iedereen begon te lachen. Behalve Zayn, maar hij had al in geen dagen gelachen. ‘ik meen het!’ zei ik nog steeds serieus. Toen Liam uit gelachen was keek hij me aan, ‘ze weten best dat dat geen kwaad kan! En dat is geen gevaar!’. ‘nou! Tessa is op zich zelf al een klein gevaar, maar met Louis samen… Poeh! Dat is bijna het grootste gevaar van de hele wereld!’ lachte ik. Tessa en Louis gaven elkaar een high five en lachten. Ik ging weer zitten, net als Liam. ‘dus… hoe is het met Perrie, Zayn?’ vroeg Niall die naast hem zat. Zayn zuchtte, maar zei niets. ‘nog steeds niet?’ vroeg Harry met veel medelijden in zijn stem. Zayn knikte zachtjes. ‘wat niet, als ik vragen mag?’ vroeg ik voorzichtig. Zayn zei niets. Harry legde een hand een hand op mijn been en keek me aan met de blik van: ik leg het je nog wel uit. Ik knikte zachtjes en Harry haalde zijn hand weer van mijn been af. ‘zullen we anders maar weer terug gaan?’ vroeg Louis na een pijnlijke stilte. We knikten allemaal en we stonden op. Louis, Niall en Tessa liepen voorop naar het hotel. Zayn en Liam liepen achter hun. Liam sloeg een arm om Zayn heen en probeerde hem ze veel mogelijk gerust te stellen, maar Zayn bleef het zelfde kijken. Harry en ik liepen een paar meter achter Zayn en Liam. Harry legde me uit wat er was met Zayn en Perrie, en wilde niet te dicht op Zayn lopen, hij wist niet of Zayn het goed vond of hij het vertelde. ‘Zayn en Perrie spreken elke dag rond 22 uur af op whatsapp om te chatten, ‘begon Harry,’ maar sinds een paar dagen kwam Perrie niet online. En sinds dien is ze niet online geweest…’. ‘sinds wanneer?’ vroeg ik. ‘sinds zondag avond, als ik het goed heb’ zei hij. ‘dus maandag avond kwam ze niet meer online’ vroeg ik om te weten of ik het wel goed begreep. Harry knikte bevestigend. Ik knikte bedenkelijk. ‘en Zayn is wel zo’n iemand die wel snel bezorgd is op dat gebied… Ik weet niet of je het door had, maar sinds dien heeft hij niet meer gelachen enzo…’ vertelde Harry. Ik knikte, ‘ja, dat had ik door. Ik vond het al raar…’. ‘nu weet je waarom, maar vraag er maar niet te veel over’ zei Harry. ‘ja snap ik… Maar wat nou als ze wel weer online is geweest? Dan weten wij dat ook niet’ vroeg ik. ‘dat zie je wel aan zijn gedrag en uitstraling!’ lachte Harry. Ik lachte met hem mee. Niet veel later kwamen we aan bij het hotel. We liepen naar de lift, en Louis klikte op het knopje. Niet veel later gingen de deuren open en stapten we in. het paste net aan, maar dat kwam natuurlijk omdat die jongens helemaal niet dik zijn. De deuren gingen dicht en de lift ging omhoog. Bij de 5e verdieping stopte de lift en gingen de deuren open. We stapten uit en liepen naar de hotelkamers. ‘zullen we met z’n allen in 1 hotel kamer? Dat is wat gezelliger!’ stelde Tessa voor. We knikten en liepen de kamer van Harry, Louis en Zayn in.
JE LEEST
Fireproof {VOLTOOID ✔️}
FanfictionLET OP!! DIT IS EEN VAN MIJN EERSTE VERHALEN! DUS HET IS NIET MEGA GOED! Als je op het punt staat om je leven te beëindigen, en er komt ineens iemand in je leven die om je geeft... Wat doe je dan? Je zou zeggen: met die gene mee gaan! Maar kan je zo...