"Aku tau la,aku kan stalker kau".Kata Rayyan sambil membuat muka poyo.
"Elehh..Tak kisahla kau tu ke,tak tau ke.Masalahnya sekarang,aku nak terima atau tak".Syafa buntu.Wajahnya meraih simpati Rayyan.
"Suka hati kau la.Kalau tak suka tolak, kalau suka......".Kata-kata Rayyan tergantung.
"Kalau suka???terima la!.Tapi dia tu comel,baik aku suka.Terima,tolak,terima,tolak,maybe sudah tiba masanya,aku terima la".Syafa sudah pun membuat keputusan.
"O..oke..okey.Bagusla tu.Aku balik dulu la,mak aku tunggu tu".Kata Rayyan sambil berdiri.
Syafa terus menarik lengan Rayyan yang sasa itu lalu berdiri betul-betul dihadapan Rayyan.Mata mereka bertembung.
Dup dap
Dup dap
Dup dap"Aku harap sangat,kau jadi kawan baik aku,selalu ada untuk aku,teman aku tak kira walau apa pun keadaan aku,dan status aku.Aku sayang kau Rayyan".Kata Syafa lalu memeluk erat lengan Rayyan.
Rayyan sebak.
'Aku tak tau. Aku buntu.Aku sayang kau.Tapi kau pilih orang lain Syafa.Aku sedih.Apa kurangnya aku.Aku akan tetap tunggu kau sampai bila-bila.Aku cintakan kau'.Kata Rayyan didalam hatinya.
Lama Rayyan termenung.
"Aku akan selalu ada untuk kau".Kata Rayyan sambil mengusap lembut rambut Syafa.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
2Minggu lagi Syafa dan Asyraf akan bernikah.
Rayyan duduk di bangku yang berada ditepi tasik itu.Rayyan menghirup udara segar.Syafa juga duduk disebelah Rayyan.
"Syafa,2minggu lagi,kau dah nak nikah and kau dah nak jadi isteri orang,apa perasaan kau?".Tanya Rayyan sambil memandang luas tasik yang terbentang dihadapan matanya itu.
Syafa tersenyum manis mendengar soalan Rayya.
"Mestilah aku tak sabar!Happy sangat.Tapi..".Tiba-tiba riak eajah Syafa berubah.
"Tapi apa?".Tanya Rayyan pelik.
"Entahla.Aku rasa macam lain la.Sepatutnya aku excited nak nikah,tapi aku macam tak ada feeling pon ada.Aku takut kalau Asyraf ni bukan jodoh aku yang sebenar".Kata Syafa sayu.
"Hishh!tak baik kau cakap macam tu.Kecik hati dia kalau dia dengar tau.Kenapa ni??Kau pening ehh?Maybe kau banyak sangat fikir,yerla excited nak nikah".Kata Rayyan sambil menatap wajah Syafa lama.
"Aku pon rasa macam tu,maybe aku banyak sangat fikir".Syafa mengangkat wajahnya dan menatap wajah Rayyan.
"Dah,tak payah la fikir banyak sangat.Yang penting lepas ni,kita pergi butik Syahidz,untuk amik baju tempahan nikah kau dengan Asyraf".Kata Rayyan cuba mengurangkan rasa pening dan risau Syafa.
Syafa menganggukkan kepalanya beberapa kali.
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
"Hye,Syafa !!ni haa aunty nak tunjuk baju nikah Syafa and Asyraf.Dah siap dah ni.Cantik ker idokk???".Kata Aunty Syaz.
'Mula dah kepoh dia ni...'.Kata Rayyan didalam hatinya.
"Wah!cantiknya aunty!!!Syafa try ehh".Kata Syafa teruja dengan kecantikan dress labuhnya yang berwarna putih lembut dan bercorakkan dengan manik yang berwarna sky blue.
"Okey sangat!Yang baju pengantin lelaki ni??Haaa!ni abang ker??Handsomenya,cuba try baju pengantin lelaki ni.Comfirm secocok,kacak,cun!".Kata Aunty Syaz sambil menghulurkan baju pengantin lelaki yang sepatutnya dipakai oleh Asyraf kepada Rayyan.
Rayyan terpaksa ambil baju itu,kalau tidak mesti kepoh makcik tu.
Rayyan dan Syafa menyalin pakaian yang anggun,cantik,lagi comel itu.
Syafa keluar dari bilik penyalinan pakaian.Syafa kelihatan sungguh cantik dan ayu sekali apabila dikenakan dengan dress dan tudung selendang yang labuh itu.
Kemudian,Rayyan pula keluar daripada bilik penyalinan pakaian.
Syafa terkejut melihat Rayyan,dengan pakaian pengantin lelaki itu.Sungguh handsome.Tiba-tiba,kenangan bersama Rayyan sejak pertama kali berjumpa hingga la hari ini muncul dipandangan matanya.Satu persatu kenangan pahit manis bersama muncul.
Dupdap
Dupdap
Dupdap'Ya Allah,adakah ini lelaki yang patut aku pilih untuk dijadikan peneman hidupku dan untuk menjadi suami ku...Ya Allah,kau kuatkanla iman hambamu ini ya Allah,hanya padamu aku memohon'.Kata Syafa didalam hatinya.
Rayyan terkejut melihat Syafa yang sungguh ayu dipandangan matanya.
'Ya Allah,andai ditakdirkan dia bukan untukku,kau jagakanla dia untukku ya Allah.Hanya padamu aku berdoa ya Allah'.Kata Rayyan didalam hatinya.
Dupdap
Dupdap
DupdapRayyan menghalakan langkahnya ke arah Syafa.Begitu juga dengan Syafa,dia mengahalakan langkahnya kearah Rayyan.
Mereka bertentang mata.Syafa sudah sebak.Kenangannya bersama Rayyan masih berlegar diruangan matanya.
Rayyan merenung Syafa lama.Baginya,mungkin ini kali terakhir dia dapat merasai dan meratapi wajah seorang gadis yang sudah lama bertakhta dihatinya,dan akhirnya tidak lama lagi, gadis itu akan menjadi milik orang lain.
ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ
Jam sudahpun menunjukkan pukul 9:30 malam.Rayyan baring diatas katilnya sambil membelek telefon bimbitnya.Dia melihat wajah Syafa diskrin telefonnya.
Biar patah hatiku,
Biarkanlah,
Aku pergi demi hidupmu,
Biar hancur harapku,
Lepaskanlah,
Aku pergi demi bahgiamu...Sayu sahaja kedengaran suara Rayyan.Hancur hatinya...
"Syafa,aku sayang kau,aku cintakan kau.Aku sedar aku siapa.Aku tak layak untuk kau.Tapi..aku cintakan kau,hanya tuhan sahaja tahu betapa aku cintakan kau Syafa.2minggu lagi Syafa...2minggu lagi..kau akan tinggalkan aku.Please Syafa...please..dont leae me alone".Kata Rayyan sambil melihat gambar-gambar dia berselfie bersama Syafa diskrin telefonnya.
Rayyan tidak dapat menahan rasa sakit perit,pedih dihati bagaikan ditoreh pisau perlahan-lahan.Seperti Syafa yang akan tinggalkannya perlahan-lahan,tidak lama lagi.Akhirnya,air mata Rayyan mengalir juga.
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢
Pin!!pin!!
Kedengaran bunyi hon kereta.Syafa membuka pagar rumah dan......
Hyeee you alls!!!!!!
Missyou all !!!
Muahh muahh
HahahahheheheeSorryla,lambat publish part ni...sorry sangt2
Soo...
Nk tau siapa punya kereta yang bunyi pin!pin!di depan rumah Syafa?????
"Nak!!!!"
Okeyyy,kalau nak tau...please waiting for a next part!✌
Okey bye!#keep reading
#stay vote
#comment
#follow me
#byebye
#assalamualaikum.
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...