Part 28

6.8K 229 14
                                    

Kenapa aku??!!!
Kenapa??
Why me??
Ohh god..
Why me!!!!!!!

Syafa terus terjaga dari tidurnya.Dilihat,jam sudah pun menunjukkan pukul 5:45 pagi.Syafa duduk termenung berseorangan diataas katil.

Syafa bangkit dan terus masuk kebilik air untuk membersihkan diri dan mengambil wudhuk untuk menunaikam solat subuh.

################################

Setelah selesai menunaikan solat subuh,Syafa duduk diatas katil .Dia memikirkan sesuatu.Teringatkan mimpinya yang aneh pada malam tadi.

"Tapi,kenapa aku mimpi seram macam tu eh?nak ikutkan,semalam aku cuci kaki,sebelum tidur pon aku baca doa,tapi,kenapa mimpi buruk sangat ehh??Haishh.Apalah nasib,mimpi buruk.Hope sangat,perkara tu tak berlaku masa hari akad nikah aku nanti,ya Allah kau jauhkanla perkara-perkara yang tak baik dari diriku ini ya Allah,amin amin amin ya rabbalalamin".Syafa memeluk bantal peluknya erat.

Scene mimpi Syafa malam tadi.↓↓↓
Kekecohan di rumah Setia membuatkan Syafa takut,dan gelabah.Ramai yang pelil dan cuba mencari dan memanggil-manggil nama Asyraf.

"Asyraf,where are you?".Kata Syafa,sedih.Dimana Asyraf jejaka tampan yang akan menikahinya pada waktu itu.

Tiba-tiba suasana dirumah itu sepi.Syafa tidak dapat melihat apa yang berlaku kerana dia terlindung dibelakang para tetamu,mak andam dan lain-lain.

"Aku terima nikahnya Syafa Lina Binti Abdullah Lee dengan mas khawinnya sebanyak....".

"Sah?".
"Sah,sah".

"Syukur alhamdulillah ,sah".Kata Tok kadi.

Mereka semua menadahkan tangan dan mengaminkan doa.

"Amin..".Kedengara suara para tetamu yang ada disitu mengaminkan doa.

Pengantin lelaki berdiri dan berjalan kearah pengantin perempuan.Syafa sedar akan kehadiran suaminya itu.Syafa menarik nafas dan memejamkan matanya.

"Syafa..assalamualaikum".Bisik pengantin lelaki ketika berlutut dihadapan isterinya.

Syafa menjawab salam itu sambil membuka matanya.

"Waalaikumsalam...what??!".Jerit Syafa, terkejut akan kehadiran Rayyan yang sedang memegang kedua belah tangannya untuk dikucup.

"Sorry,Syafa.awak relaks jangan la menjerit".Kata Rayyan dengan suara yang agak perlahan.

"Kau siapa??!!Kenapa kau??mana Asyraf??!!".Syafa sudah menggigil satu badan.

Rayyan hanya membekukan dirinya tidak tahu ingin berbuat apa.

"Kau..kau pak sanggup kan???ya Allah,Kenapa aku ya Allah,kenapa mesti aku yang kena semua ini??!ohh god,why me?!!!!".Jerit Syafa dan terus terjaga dari tidurmya.

Scene mimpi Syafa sudah pun tamat*''*

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥

Syafa duduk ditaman bunga dihalaman rumahnya.Dia duduk sambil meminum jus oren dan makan biskut coklat.

Syafa membelek telefonnya.Dia dapati ada message dari Asyraf.Dia membuka apps whatsapp dan berchatting bersama dengan Asyraf.

Asyraf:Hye syg!!!missyou..syg wat pe tu?

Syafa:Sya tengh mamam biskut.Emmm sedap.

Asyraf:mamam?? X ajk! Smpai hati:(

Syafa:alololo xmau majok.Esok kite mamam sesame.Mamam puas2:)

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now