"Engkau kenapa??!".Tanya Syafa pelik.Sebenarnya takut pon ada.
Rayyan terkejut dan terus mengalihkan pandangannya kearah yang selamat.
"Aku tanya ni.Jawabla.Apasal kau pandang aku macam tu tadi??!".Tanya Syafa lagi tedak berpuas hati kerana soalannya tidak dijawab.
"Tak..aku nampak something kat muka kau".Jawab Rayyan selamba.
Kini tibalah masa untuk Rayyan pula mengenakan Syafa.hahahahahha
"Ada apa dekat muka aku??".Tanya Syafa sambil meraba mukanya yang semulajadi cute.
Rayyan tergelak melihat Syafa yang gelabah meraba mukanya.
"Ada...ada...ada..".Rayyan sengaja menakutkan Syafa.
"Ada apa?!cakaplaa cepat!!!".Jerit Syafa yang sudah mula menggelabah.
"Hahahahahahaha yang kau gelabah sangat ni apahal?".Tanya Rayyan sambil ketawa terkekeh-kekeh.
"Cepat la cakap Rayyan!".Desak Syafa lagi.
"Burukla muka k...".Tidak sempat Rayyan menghabiskan ayatnya,Syafa sudah berlari kearah Umi Sara.
Rayyan masih lagi ketawakan Syafa.Syafa mengadu pada Umi Sara.
"Umi...ada apa-apa ker dekat muka Syafa??Rayyan kata dia namp...".Tidak sempat Syafa mengjabiskan ayatnya Rayyan sudah potong.
"Ehhh!tak der apa-apa la...Tadi ada lalat kat muka Syafa, sekarang dah hilang..".Kata Rayyan.Masih ada kedengaran ketawa Rayyan dihujung penjelasannya .
Syafa memandang Rayyan lalu memberi jelingan maut kepada Rayyan.Umi Sara hanya memerhatikan gelagat Rayyan dan Syafa.
Rayyan terus duduk disebelah kanan Ikhmal.Manakala Syafa duduk disebelah kiri Ikhmal.sudah..~
Mereka makan bersama-sama.Syafa langsung tidak memandang kearah lain kecuali makanan.Lapar sangat tu...
Rayyan juga sama.Rayyan mengangkat tangannya untuk mengambil lauk asam pedas.Tiba-tiba...tangan Syafa dan Rayyan bertembung.
Syafa mengambil sudu itu dahulu ,Rayyan hanya membiarkan Syafa mengambil lauk dahulu.
'Gila betul perempuan ni!.Nasib aku baik hari ni.Kalau tak,dengan mangkuk tu sekali aku baling kat muka dia.Gelojoh sangat!'.Bebel Rayyan didalam hatinya.
Syafa menjeling mata Rayyan.Rayyan membalas jelingan Syafa.Woohh!panas!
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Selepas makan,diadakan ucapan daripada Pengetua Rumah Setia iaitu Umi Sara.
Umi Sara menyampaikan ucapannya dengan penuh rasa bersyukur kerana masih dapat berdiri depan khalayak penghuni -penghuni Rumah Setia.
Setelah habis penyampaian ucapan daripada Umi Sara,maka tamatlah majlis ni.Syukur alhamdulillah,majlis dapat dijalankan dengan baiknya.
========================================
Syafa duduk diruang tamu berseorangan.Tv dibiarkan terbuka.Syafa duduk termenung. Berseorangan,seorang,orang,kesian...
Tiba-tiba Syafa mendapat idea baru untuk mengisi masa lapangnya.
"Haaa!aku nak pergi jenguk mak Jah la.Bosan duduk rumah sorang-sorang.Kesian aku tak der kawan".Kata Syafa. Dia pergi kedapur untuk mengambil sesuatu.Syafa membawa setandan pisang untuk diberikan kepada Mak Jah.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"Assalamualaikum Mak Jah.Syafa ni".Syafa mengetuk pintu rumah Mak jah.
"Waalaikumsalam.Syafa,masuklah".Ajak Mak Jah kepada Syafa.Syafa memberikan setandan pisang yang dibawanya tadi kepada Mak Jah.
"Syafa dudukla.Mak Jah nak pergi buatkan air".Kata Mak Jah lalu pergi kedapur.
"Ermm Mak jah,Syafa nak ikut mak Jah".Kata Syafa malu.Mak jah pergi dapur pon nak ikut~
Syafa mambantu Mak Jah membuat air oren.Selepas minum,Syafa membantu Mak Jah masak didapur.
'Uishh,datang rumah aku siap tolong aku masak lagi!Pakej bagus budak ni.Rajin pulak tu.Yang macam ni la elok buat menantu'.Omel Mak Jah didalam hati sambil tersenyum memandang Syafa yang sedang memotong sayur.
Syafa yang sedar akan riak wajah mak jah yang dari tadi tersenyum memandangnya,sudah rasa lain macam.
'Kenapa mak jah pandang aku macam tu???'.Syafa sudah fikir bukan-bukan.
"Mak jah???mak jah okey tak??".Tanya Syafa.Aik,siang-siang buta ni pon mengigau ker??.Pelik~
"Ehh Mak jah okey.Syafa,mak Jah nak pergi toilet kejap".Kata mak jah."okey".Kata Syafa sambil memotong sayur.
"Mak!oohh mak!chakk!morning mak!".Jerit Rayyan happy.Syafa hanya membekukan dirinya apabila mendengar suara Rayyan memanggil emaknya.Sudah~
Rayyan pelik.'Sejak bila mak aku slim semacam ni??jap jap! Kenapa rambut mak aku panjang???aikk!ini yang pasti bukan mak aku!!!!!'.Jerit Rayyan didalam hatinya.
Rayyan sudah fikir diluar kotak fikiran.Pencuri atau maid baru??Rayyan cuba mendekati wanita itu.
Syafa sudah menggelabah.Tangannya laju memotong sayur sayur.
Tiba-tiba.......tangan Syafa dihiris pisau."Ahhhh!!!sakit!!!!".Jerit Syafa.
Rayyan sudah berdiri tegak dibelakang wanita itu.Syafa memusingkan badannya dan....."Argghhhhhhh!!!!!!!!!!!
Hahahahhahaha awat kalot sangat dorang tu???
Nak tau siapa yang menjerit??
Apakah yang akan terjadi pada diaorang??
Nak tau ker idokkk???
(Nak!!)
Hehe macam biasa:↓
#keep reading
#stay vote
#comment
#share my story
#follow me
#byebye
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...