Part 24

6K 209 9
                                    

Tiba-tiba terukir senyuman dibibir Syafa.

"Kalau aku couple dengan dia,pon okey kot.Dah la budak hot,baik,mat saleh celup,handsome bro".Syafa bercakap seorang diri.

Tanpa disedari,kata-kata Syafa tadi didengar oleh Rayyan.Riak wajah Rayyan berubah 100000%.Sakit,resah,pilu,sedih semua ada.

'Syafa.......'.Rayyan tidak tahu ingin membuat reaksi apa didepan Syafa.Hatinya hancur.

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥

Selepas makan,Rayyan menghantar Syafa pulang kerumah.Sepanjang perjalanan pulang,Rayyan tidak berkata apa-apa langsung.Dia masih menahan sebak didada.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Syafa baring diatas katilnya.Dia memeluk bantal peluknya erat.

"Kenapa Rayyan langsung tak tegur aku masa dalam kereta tadi ehh??Rasa lain pulak bila dia buat tak tau jer dekat aku.Kenapa ehh??".Syafa memikirkan keadaan Rayyan.

"Entah apa la yang dia buat sekarang".Kedengaran keluhan berat di hujung kata-katanya itu.

###############################

Rayyan masih memikirkan tentang peristiwa didalam keretanya tadi.

"Asyraf??Boyfriend??haishh!".Pening kepalanya memikirkan kenyataan itu.

Lama Rayyan termenung sendirian.Lama-kelamaan matanya kuyu,dan terus lena didalam tidurnya.

££££££££££££££££££££££££££££££££

Pada pagi yang indah,Syafa bangun awal untuk melawat tamannya.Taman pokok bunga.

Syafa menyiram pokoknya sambil menyanyi.Merdu suaranya.

Kebetulan Rayyan sedang membasuh keretanya.Rayyan langsung tidak memandang kearah Syafa.

"Bersabarlah sayang,aku akan pulang,jangan dengarkan gosip murahan tentang aku.Berjanjilah sayang,tuk selalu setia,meski ku tak selalu disampingku,tak usah menangis meretapi aku,tak perlu kau berfikir ku meninggalkan mu...".Kedengaran sunggu merdu suara Syafa ditelinga Rayyan.

Rayyan sedih apabila teringatkan status Syafa.

" Kata-kata tentang diriku yang tidak sempurna
Tahukah padaku kau lah dunia
Cubalah kau melihat tanpa mata

Biar hujan membasahi pipi
Agar tangisanku tersembunyi
Walau runtuh segalanya
Cintaku masih berdiri untuk selamanya".Rayyan menyanyi sambil merenung kearah Syafa.

Tiba-tiba Syafa tersentak.Lalu menoleh kearah Rayyan.

'Kenapa ni??dia menyanyi???tapi...tapi kenapa muka dia sedih???are you okey,Rayyan'.Syafa sudah berhenti menyiram pokoknya.Terasa sesuatu yang menusuk masuk laju jauh  didalam hatinya,apabila mendengar suara Rayyan.

Lama Syafa merenung Rayyan,tetapi Rayyan langsung tidak memandang kearahnya.

Selepas habis mencuci keretanya,Rayyan terus masuk kedalam rumah.Syafa masih lagi kaku,tidak tahu apa yang terjadi pada Rayyan.

Syafa masuk kedalam rumahnya untuk bersiap-siap.Dia ingin pergi rumah Setia.Dia mendapat panggilan daripada umi Sara supaya menghadirkan diri kerumah Setia.

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Syafa memanaskan enjin keretannya.Syafa kelihatan sungguh cantik dengan memakai baju dress labuh berwarna biru lembut, rambutnya dibiarkan lepas.

"Assalamualaikum Mak jah.Mak Jah sihat?".Sape Syafa kepada Mak Jah apabila dia terlihat Mak Jah yang baru sahaja turun dari teksi.

"Waalaikumsalam .Alhamdulillah sihat.Syafa macam mana,sihat??Cantik-cantik ni nak pergi mana??".Tanya Mak jah sanbil menyambut huluran tangan daripada Syafa.

"Syafa sihat walafiat.Syafa nak keluar sekejap".Jawab Syafa sopan.

"Owh.Okeyla,Mak Jah masuk dulu lah ye.Hati-hati bawak kereta tu".Kata Mak jah sambil mengusap lembut rambut Syafa.

"Okey".Jawab Syafa lalu masuk kedalam perut keretanya.

¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

Sampai sahaja dirumah Setia,Syafa terkejut apabila ternampak kereta Rayyan ada disitu.Syafa masuk kedalam rumah sambil membawa sedikit buah tangan untuk penghuni rumah Setia.

Tiba-tiba......

Yow yow!!!
Hahaha..
Apa yang berlaku???
ADakah Rayyan terkejut melihat kehadiran Syafa???atau sebaliknya??????
Nak tau???
Macam biasalaaaa

Keep reading,stay vote,comment,share my story mory,follow me,love you guyssss

Byebye
#esok skolah

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now