Part 27

6.2K 222 11
                                    

Kedengaran bunyi hon kereta.Syafa membuka pagar rumahnya dan.....

"Fana!!!!!!".Jerit Syafa.

"Syafa!!!!!!".Jerit Fana.

Mereka berdua saling berpelukan.Sudah beberapa bulan tidak berjumpa,akhirnya jumpa juga.

Tanpa mereka sedari,ada mata yang memandang mereka dan perhatikan mereka dari jauh.

Rayyan yang sedang membantu emaknya menyiram pokok terkejut apabila terdengar suara perempuan menjerit.

"Astagfirullahalazim.Apa masalah diaorang tu?!Terjerit-jerit.Sakit jantung.Siapa tu??!".Marah Rayyan sambil menyiram pokok.

"Laillahaillallah.Yang engkau menjerit,marah-marah orang ni apahal?Terkejut mak!".Marah Mak jah sambil memukul belakang Rayyan.

Rayyan terkejut akan pukulan Mak Jah.

"Sakit..".Kata Rayyan.Muncungnya sudah panjang.Merejuk konon.

Syafa tersentak akan jeritan Rayyan tadi.

"Sorry Rayyan ganggu,sorry mak Jah ganggu".Kata Syafa sambil membuat muka comelnya.

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥

Syafa menatang dulang yang diisikan dengan satu jag oren jus dan kek coklat.Kelihatan Fana sungguh ceria apabila dapati kek kegemarannya berada didepannya.

"Special for you,my bestfriend".Kata Syafa sambil menghulurkan satu potongan kek coklat kepada Fana.

"Thank you Syafaku sayang!".Kata Fana lalu memakan kek coklat yang sedap itu.Maklumlah buatan tangan sahabat karibnya,mestilah sedap.

"Fana,dah berapa bulan ni?".Tanya Syafa teruja akan perut Fana yang kelihatan agak besar.

Fana menunjukkan 2jarinya.

"Piss!".Kata Fana.

"Owh!2bulan dah?!!Syukur alhamdulillah".Kata Syafa sambil tersenyum riang.

"Kau bila lagi?Mana tau anak aku lelaki,anak kau perempuan,boleh la kita...hehe".Kata Fana sambil mengangkat keningnya keatas dan kebawah.

"Haishh!Aku lambat lagi,aku kan muda,anak dara lagi.HAHAHA".Syafa tergelak kecil akan usikan sahabat baiknya itu.

"Ceh!anak dara konon.Tinggal lagi beberapa hari jer lagi pangkat or gelaran anak dara dan cik itu akan bertukar kepada isteri orang dan puan,ada paham???jangan nak perasan muda sangat la".Kata Fana sambil ketawa terkekeh.

Suami Fana tergelak kecil apabila melihat isteri kesayangannya gelak begitu.so cute~

"Amboy Faris,tersengih tengok bini sendiri gelak ni kenapa??cute sangat ke Fana ni?".Usik Syafa.

"Hehe tak pernah tengok dia gelak macam ni.Ini gelak lain macam ni.Cute pulak tu".Jawab Faris.

"Elelelelele tak pernah tengok sayang gelak???emm membongak jer kerja abang ni".Kata Fana.

Ketiga-tiga mereka gelak .Kelakar akan pernyataan yang dibuat oleh Fana.

"Haduihh, macam-macam la korang ni.By the way,aku tumpang gembira bila tengok korang suami isteri gembira.Happy sangat".Kata Syafa.

"Ehh ehh!kau tak boleh tumpang aku!kau kan tak lama lagi nak jadi macam kitorang dah.Hehehe".Usik Fana.

"Ishhh,malula".Kata Syafa.Mukanya sudah berubah warna.

ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ

Jam sudah pun menunjukkan pukul 9malam.

"Syafa,aku mintak diri dulu ya.Dah lewat sangat ni".Kata Fana meminta diri.

"Owhh.Okey,tak stay sini ker?".Tanya Syafa.

"Tak la.Aku balik rumah aku,by the way thanks for everything.Love you my bff muah".Kata Fana sambil memeluk Syafa erat.

Mereka berdua berlaga pipi,dan diperhatikan oleh Faris.

"Nanti minggu depan stay la rumah aku.Teman aku seminggu jer.Teman aku sampai aku akad nikah tau".Kata Syafa manja.

"Iye Syafa ku sayang.Bye,take care,night,assalamualaikum".Fana dan Faris pulang dalam kepekatan malam.

"Waalaikumsalam".Jawab Syafa.

Syafa masuk semula kedalam rumahnya.Dia mengemas ruang tamu dan dapurnya.Selepas selesai kemas semuanya,Syafa naik ke tingkat atas untuk mandi.

**********************************

Selepas membersihkan diri,Syafa baring diatas katilnya yang empuk itu.Dia memeluk patung beruang yang besar kepunyaannya.

"Lagi beberapa hari jer lagi.Aku dah nak jadi isteri orang.Tapi..kenapa aku takut,waswas jer rasenya.Haishh".Syafa berkata -kata berseorangan.

Lama dia termenung,akhirmya mata nya lelap juga.

"Syafa,sorry Syafa,aku buat semua ni bersebab,ak..aku..aku..

"Kenapa aku??kenapa aku??!!!!".

Haaaaa!!!omg!omg!!
What happen??!!!
Kenapa ni??
Kenapa? Apa dah jadi???
Haaa...nak tau??
Waiting for a next part:)
Keep reading,stay vote,comment,follow me,byebye!

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now