Part 35

7.7K 190 4
                                    

"Abang!!".Jerit Syafa sambil berlari ke arah Rayyan.Nasib baik keadaan di sini agak sunyi dan tidak ada ramai orang.

Rayyan mengaduh.Sakit kepalanya terlanggar dinding."Aduduh, sayang.Kepala abang sakit! Sayang..".Kata Rayyan manja.Dia mengusap kepalanya seperti kanak-kanak yang terhantuk.

Syafa cuba mendirikan Rayyan."Abang? Okey tak ni? Sakit kat mana?? Alololo ciannya dia!".Sakat Syafa sambil meraba-raba kepala Rayyan.

Ada sedikit bonjol didahi kanannya."Sayang..abang sakit.Hmm ,sakit kat sini".Kata Rayyan seperti kanak-kanak."Sakit kat mana???".Sengaja Syafa mengulangi soalannya."Dekat sini laa sayang".Rayyan menunjukkan di dahinya yang sedikit benjol.

Syafa mengusap lembut kepala Rayyan."Alololo,sikit je ni.Dah tak mo nangis-nangis,jom duduk.Nanti sayang tolong abang ehh,tak mo cedih-cedih".Pujuk Syafa manja.Satu kucupan hinggap di pipi kanan Rayyan.

Rayyan sudah malu.'Tak sia-sia dia terlanggar dinding.Dapat jugak ciuman dari isteri tersayang!! Thanks princess'.Kata Rayyan didalam hatinya.

"Abang duduk sini,meh sayang tengok benjol tu.Ohh,tak adalah besar sangat,sikit je ni.Sayang sapukan minyak ehh".Kata Syafa lalu menyapukan minyak dibahagian benjol pada dahi Rayyan.

Rayyan hanya mendiamkan diri."Okey dah siap!".Kata Syafa sambil tersenyum manja."Thanks sayang sebab sudi jadi doktor untuk abang, I love you".Ucap Rayyan sambil tersengeh ke arah isterinya.

Syafa hanya mampu tersenyum."Apalah sangat tolong abang ni.Lagipun ini memang kerja saya".Kata Ecah.Pantas sekali ciuman hinggap di pipi kiri Syafa.Syafa sudah menutup mukanya kerana malu.

"Hmm,sayang yang salah,so kenalah denda".Kata Rayyan sambil tersengeh manja.Syafa menjeling Rayyan.

"Jomlah! Bosan duduk sini".Kata Syafa lalu berdiri.Rayyan buat-buat sakit."Alaa,sakit sangat ni.Tak boleh bangun ni haa,tak kesian ke kat abang??".Kata Rayyan meraih simpati.

"Okey,alolo kesiannya! Duduklah sini sampai malam, byebye!!".Syafa terus melarikan diri dari Rayyan.

Rayyan sudah tersengeh seorang diri.Kemudian dia menarik nafas dan menghembuskannya perlahan-lahan."Huhh,indahnya perkahwinan ini!!".Kata Rayyan lalu mengejar isteri tersayangnya.

*****

Syafa memuncungkan mulutnya dan memeluk tubuh."Alolo sayang abang merajuk yaa? okey,okey kejap ye sayang. Give five minute honey!".Kata Rayyan sambil mengusap lembut rambut Syafa.

Syafa mendongak dan bertanya pada suaminya "Abang nak pergi mana?".Tanya Syafa manja sambil menarik lembut lengan Rayyan.

Rayyan menundukkan badannya."Abang pergi belikan aiskrim kegemaran sayang kejap ehh".Kata Rayyan lalu menghadiahkan satu ciuman khas di dahi isterinya.

Syafa hanya tersenyum malu.Rayyan pergi membeli aiskrim seorang diri.Lama Syafa termenung."Apalah nasib rumah tangga aku ni".Kata Syafa.'Takdir tuhan Syafa, kau tak boleh nafikannya.Itu maknyanya jodoh kau dengan Rayyan.Kau patut bersyukur Syafa,lagipun kau memang sayangkan Rayyan dari dulu lagi.Sebab itu,kau rasa was-was bila hari pernikahan kau dengan Asyraf makin hampir bukan??'.Syafa masih lagi memikirkannya.'Betul tu.Aku patut bersyukur,sebab aku memang sayangkan kau Rayyan.Cuma,aku buntu sekarang'.Kata hati Syafa pilu.'Aku akan ubah hidup aku! Aku akan cuba untuk menerima suamiku Rayyan Aiman dengan hati yang terbuka! aku akan cintakan dia dengan sepenuh hati aku! Dan,aku akan jadi isteri yang terbaik untuknya ..juga ibu yang terbaik buat anak-anak kita..'.Syafa kini sudah mempunyai azam baru.Dia tekad dengan keputusannya.Insya allah.

Syafa tersenyum apabila melihat Rayyan yang melangkah ke arahnya sambil membawa dua kon aiskrim coklat&vanilla.Muka suaminya itu sungguh gembira.Kacak pula tu.Syafa tersengeh seorang diri.

"Aip,kenapa sayang tersengeh sorang-sorang ni? ".Tanya Rayyan sambil menghulurkan kon aiskrim pada isterinya.Syafa menyambutnya dengan senyuman yang paling manja.

Hati Rayyan sudah tidak keruan.Degupan jantungnya laju berdegup.Dupdap dupdap.'Ya ,allah.Kau tabahkanlah jiwa dan ragaku ini ya Allah'.Kata Rayyan didalam hatinya sambil melekapkan tangannya pada jantung.'Comelnya dia senyum!!!!!!!!!!!!!!!!!'.Jerit Rayyan didalam hatinya.

Rayyan duduk di sebelah isterinya dan "Muuaahh!".Satu ciuman hinggap di pipi kanan Syafa.Merah padam mukanya menahan malu.

"Abang ni".Kata Syafa lalu mencubit peha Rayyan.Rayyan terkejut akan tindakan isterinya.Dia tersengeh lagi."Sayang dah lama tak cubit abang.Rindu!".Kata Rayyan lalu membiarkan isterinya mencubit beberapa kali.

Syafa tergelak akan reaksi Rayyan apabila di cubit.Tidak kesah langsung!." Eyy abang ni! Dah lah,jangan kacau sayang mamam aiskrim".Kata Syafa.Tiba-tiba Rayyan merampas aiskrim isterinya.

"Abang!!".Marah Syafa."Apa nak marah-marah? Orang dah belikan aiskrim,bukan nak cakap Terima Kasih Sayang! Huhh".Rayyan buat-buat merajuk.Syafa baru teringat yang dia lupa mengucapkan terima kasih pada suaminya.

"Aaaa alolo sorry abang.Sayang lupa.Hmm terima kasih".Pujuk Syafa sambil memegang tangan Rayyan.

"Tak nak!".Kata Rayyan lalu menolehkan badannya ke arah bertentangan Syafa.Syafa bangun dan duduk berhadapan dengan suaminya.

"Sorrylah abang.Sayang lupa, thank you so much hubby sebab belikan sayang aiskrim.Muahh".Pujuk Syafa lagi.Satu ciuman hinggap di pipi kiri Rayyan.

Sekali lagi jantung Rayyan berdegup laju.Seperti mengejar cinta hati yang berada didepan matanya.Dupdap dupdap.

"Nak aiskrim hubby!".Kata Syafa dengan riak wajah yang amat comel.'Haduyhh! Sayang, sayang!!".Hati Rayyan masih tidak keruan.

"Nah! Next time jangan lupa cakap apa??".Tanya Rayyan sambil menghulurkan kembali aiskrim itu pada isterinya.

"Jangan lupa cakap TERIMA KASIH HUBBY! MUAHH".Sakat Syafa .Mereka gelak bersama-sama sambil makan aiskrim.Mulut Syafa comot sekali.

"Ishh sayang ni macam budak-budak!".Kata Rayyan lalu mengelapkan mulut isterinya.Sengaja Syafa memuncungkan bibirnya.

" Ni apa??muncung ni kenapa?? Nak kena cium ke?".Tanya Rayyan sambil tertawa.Kelakar betul isterinya ini.Seperti kanak-kanak!

Syafa juga tergelak."Ahahaha,sayang gurau je lah! By the way ,thanks hubby sebab lapkan mulut sayang".Ucap Syafa dengan senyuman yang manis terukir di bibir.

"My pleasure sayang"Jawab Rayyan lalu menarik tangan isterinya untuk beredar dari situ.Mereka berjalan beriringan.

Mereka masuk ke setiap kedai untuk mencuci mata.Mereka membeli 2helai t-shirt yang sama untuk dipakai bersama-sama.So sweet~

Syafa gembira sangat kerana dia dapat apa yang dia mahu.Dan suaminya itu banyak melaburkan duit untuknya.Rayyan membelanja semua barang yang Syafa mahu.Bagi Rayyan,memang itu tanggungjawab dia sebagai seorang suami.

Tiba-tiba seorang wanita yang agak seksi dan terdedah melintas di dahapan mereka berdua.Wanita itu menanggalkan cermin mata hitamnya lalu menyentuh bahu Rayyan dengan sengaja.Dan wanita itu adalah...


Huhhh!! Gedik betul "wanita" tu!!
Siapalah tu kan??!! Sis pulak yang geram!! Grrr
Ahahaha relax ~
Nak tau apa jadi pada mereka?
*nak!*
Keep reading,stay vote, keep comment &share my story^_^
goodnight world , goodnight my readers and my new readers..
Sweetdreams yaa^_^

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now