part 5

8.4K 285 2
                                    

Syafa terus mendapatkan adik kesayangannya itu Ikmal."Ikmal kenapa ni sayang?apa dah jadi ni?macam mana boleh jadi macam ni sayang?sapa buat ni?sakit kat mane bagitau akak".Tanya Syafa dengan bertubi tubi soalan kepada Ikmal.Ikmal bangun perlahan lahan dari katilnya lalu memeluk Syafa erat."Assalamualaikum kak Syafa".Ikmal memberi salam kepada Syafa."Waalaikumsalam"Syafa menjawab salam Ikmal sambil mengusap lembut rambut Ikmal."Kak,Ikmal ok la.Mata ni lebam sebab malam tadi tak boleh tido.Pastu muka Ikmal pucat sebab Ikmal tak sihat".Jelas Ikmal kepada Syafa."Ohh sebab tu.Ingatkan kenapa la tadi.Risau akak tengok muka sayang"Kata Syafa lalu membaringkan semula Ikmal kepada katilnya. Syafa membelai lembut rambut Ikmal yang sedia terletak.Syafa menyanyikan lagu kebenaran Ikmal iaitu lagu KAU ILHAMKU.Tidak lama kemudian Ikmal lena dalam belaian kakak angkat tersayangnya.Syafa meninggalkan Ikmal berseorang didalam bilik lalu keluar ke ruang tamu.

Setelah 2jam Syafa menghabiskan masanya di rumah Setia,Syafa mengambil keputusan untuk pulang kerumahnya.

Sampai sahaja didepan rumah,Syafa keluar daripada perut kereta untuk membuka pagar rumahnya.Semasa membuka pagar,Syafa melihat Rayyan sedang mencuci kereta AUDI R8 nya dengan khusyuk.Syafa berdehem.Kelihatan Rayyan sedang menoleh kan matanya ke arah Syafa.Rayyan pandang sekali imbas lalu dijeling nya Syafa.Syafa menjelingnya lalu masuk kedalam kereta.

Syafa masuk kedalam rumah lalu kebilik air untuk membersihkan dirinya.Setelah siap dia duduk diatas katil sambil membilik telephone bimbitnya.Dia membuka message ..

From Fana:

Weii,aku nak balik kampung petang karang.Kalau nak ikut siap cepat.

To Fana:

Haa.okeyy aku siap...

From Fana:

Okey okey.

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now