Part 20

7.3K 233 14
                                    

Syafa menyambung aktivitinya pada pagi itu iaitu menanam pokok.Manakala Rayyan,sedang menarik paip air dekat pada dirinya.

'Siap kau Syafa!!!!!'.Kata Rayyan sambil menarik nafas panjang.

Rayyan menyimbah air yang bercampuran dengan sabun kearah Syafa secara perlahan-lahan.

"Aikk??Hujan ker????Tak kan gerimis dekat aku jer???huj.....".Kata-kata Syafa terhenti apabila ternampak paip air yang diarahkan kearahnya.

'Hishhh!!!tak lain tak bukan!!!Rayyan punya kerja,kurang asam jawa keping sekeping punya mamat separang tongkol,saripdol!!'.Jerit Syafa didalam hatinya.

Syafa bangun dari duduknya dan menari-nari bagaikan bidadari yang tidak waras.

Rayyan yang sedar akan reaksi Syafa,terkejut sehinggan terlanggar dinding rumahnya.Haishh asyik kena langgar dinding jer.Mat dinding betul.

'Dah kenapa minah tu???menari pulak dia.Dah la tiru gaya barbie!hahahhahhahaaha!!!!gila mungkin'.Rayyan sudah geli hati melihat Syafa yang menari sambil menyanyi.

'Cutenyer!!!!!'.Jerit Rayyan didalam hatinya.

The music flows through me

And then I know I'll be fine

Listen to the beat of your heart

Keep on dancing Shine just as bright as a star

Keep on dancing ‘cause dance is who I am .

I streach for the sky

That's where I wanna go

I close my eyes

To see more clearly

The less I think the more I know.

Keep on.....

Tidak sempat Syafa menghabiskan lagunya,Rayyan sudah berada disebelah taman pokok Syafa.

"Woy!!!macam mana kau masuk rumah aku???!suka hati dia jer!".Marah Syafa.

Rayyan buat muka blur.Dia mengambil gunting yang berada disebelah pokok bunga kertas .

Rayyan mendekatkan dirinya pada pokok bunga kesayangan Syafa iaitu pokok bunga mawar yang berwarna merah jambu.

"Suka hati aku la nak masuk rumah sape pon.Ni tengok ni!!!kalau kau baling pasir kat aku lagi atau kau kacau aku ,aku cincang pokok kau ni!!!".Kata Rayyan dengan muka selamba badak dia tu.

Syafa sudah menggelabah.Takut pokok bunganya di rosakkan oleh makhluk perosak seperti Rayyan ni.

"Okey!okey!aku tak kacau kau.Sekarang jauhkan diri kau dengan pokok aku".Kata Syafa geram.

"Aip!!belum habis lagi.Kau mintak maaf dekat aku sekarang".Kata Rayyan .

"Buat apa aku nak mintak maaf dekat kau??aku tak nak mintak maaf.Lagipun kau yang mula dulu.Bukak lagu kuat-kuat,nyanyi macam mengilai.Kau tau mengilai tu macam...".Ridak sempat Syafa menghabiskan ayatnya,Rayyan sudah memegang erat gunting dan dihalakan kearah pokok bunga mawar itu.

"Aku minyak maaf!!!!!".Jerit Syafa.

Rayyan tergelak mendengar kata-kata maafan daripada Syafa.

"Aku suruh kau mintak maaf,bukannya minyak maaf!Haaa tulaa banyak sangat makan makanan berminyak ni,tak pon telinga kau yang berminyak.Hahahahhhhahahaha".

Rayyan sudah seperti orang hilang akal + hilang otak.

Syafa sudah malu.Mukanya merah padam.Syafa mendekatkan dirinya pada Rayyan dan mermpas gunting daripada tangan Rayyan.

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now