Tiba-tiba Syafa terlanggar seorang lelaki."Auuchh!aduh,sakitnya".Aduh Syafa sambil meraba-raba bahunya kanannya.
Lelaki yang Syafa terlanggar tadi memusingkan kepalanya dan....
"Syafa??!"
"Asyraf?!"
Jerit mereka berdua serentak.Ada juga mata yang memandang.Terkejut akan jeritan Asyraf dan Syafa yang seakan nampak hantu.
Syafa mengambil kon aiskrim yang sudah menjejak tanah lalu dibuangkan kedalam tong sampah.
"Kon jer tinggal...my icecream!".Kata Syafa manja.
"Wey!lama tak jumpa kau bro!apacita??".Tegur Syafa.
"Alhamdulillah sihat.Kau?".Tanya Asyraf pula.
"Aku??Sentiasa sihat.Syukur alhamdulillah".Kata Syafa sambil tersenyum kepada Asyraf.
Syafa agak segan ingin berbual bersama dengan Asyraf.Mana tidaknya,kenangan peristiwa prasejarah di kolej dulu.Hari pertama memakai baju kurung dan hari pertama juga jatuh tangga dan diselamatkan oleh mamat paling hot dekat kolej.
Maklumlah,sebelum ni jatuh terus terlentang.Tidak pernah ada orang yang sempat selamatkannya.
Syafa berjalan disisi Asyraf.Mereka menghalakan laluan kearah gerai makan yang berada tidak jauh dari tempat Syafa dan Asyraf terjumpa tadi.
"Ehh Syafa sorry tau.Aiskrim kau dah jatuh tadi.Jom kita beli aiskrim yang baru dekat kedai depan tu".Ajak Asyraf.
"Jom!Tapi kau berlanja ehh??duit aku dah habis beli 3kon aiskrim tadi".Kata Syafa selamba.
"3kon aiskrim??????banyaknya.Kau makan ker melantak???".Tanya Asyraf terkejut.
"Hehe aku dah lama dah sampai taman ni tadi.Aku pusingla kat taman ni banyak kali.Lama tak pergi sini.Sambil jalan aku makan la aiskrim.Sedap!".Kata Syafa.Kedengaran suaranya sungguh manja ditelinga Asyraf.
"Owhh".Asyraf memerah otak memikirkan ayat untuk mengajak Syafa keluar bersamanya.
****************************************
Selepas habis makan satu kon aiskrim yang dibelanja oleh Asyraf,Syafa meminta izin untuk pulang.
"Asyraf,aku balik dulula.By the way thanks berlanja aku makan aiskrim".Kata Syafa.
"O..owhh.Ok..okey.Bye".Tidak sempat Asyraf ingin mengajak Syafa keluar.Syafa sudah meminta diri untuk pulang.
'Haishh asalaa aku gagap kalau nak cakap dengan dia!melepas lagi!!!!Syafa!!!!'.Marah Asyraf didalam hatinya.
Syafa berjalan kearah parking keretanya.Syafa perasan akan pandangan Asyraf yang masih memerhatikan dirinya.Syafa memasuki perut kereta dan terus pulang kerumah.
Asyraf yang melihat kereta Syafa sudah pun pergi meninggalkan dirinya terus mengambil keputusan untuk pulang.melepas~
ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ
Rayyan duduk didalam biliknya.Tiba-tiba Rayyan tersenyum seorang diri.
"Sejak bila ehh aku suka dekat dia??tiba-tiba perasaan dekat dia membuak-buak la pulak.Comelnya!!!!!!".Jerit Rayyan.
"Tapi dulu aku tak suka dekat dia pun.Macam mana boleh suka ehh??aku rasa masa aku tolong selamatkan dia daripada dilanggar kereta masa dekat IOI City Mall haritu.Yerla,mana taknya.Aku peluk dia!Dah la wangi,comel,pipi dia tu macam kuih apam.Ehh tak,macam kuih pou.Tak tak,macam bola tennis!hehe..Ehhh tak la!aku suka dia masa dekat rumah Setia haritu.Aku jatih,dia yang ketakkan ubat sapu dekat tangan aku.Owhh my sweetheart!baiknya dia...Tapi aku rasa,aku suka dia masa pertama kali jumpa masa kes dia pukul aku dengan beg batu dia.Entahla..Memang betulla orang kata.CINTA ITU BUTA.Nasib mata aku tak buta,klau buta macam mana aku nak tengok muka dia yang bambam putih gebu macam amoy mata bulat rambut ikal.... cantiknya crush aku!!!!!!!!".Jerit Rayyan lagi.
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...