Rayyan berjalan kearah Mak Jah.Tiba-tiba Rayyan ternampak seorang perempuan yang berpakaian jubah putih dan berselendang labuh berwarna sky blue.Sungguh cantik!
'Uishhh!bapak cantik! Sapa ni??????boleh buat bini!comelnya!!!perfect!'.Rayyan sudah tidak waras.Rayyan datang dekat kepada perempuan yang berjubah putih itu.
Syafa mengankat mukanya yang dari tadi tertunduk sedih.Syafa menjerit kerana terkejut melihay Rayyan tiba-tiba berdiri disebelahnya.
'Astagfirullahhalazim.Dah kenapa mamat ni??terkejut aku!'.Kata Syafa didalam hatinya.
Rayyan yang pada mulanya tidak sabar menunggu perempuan yang berjubah putih itu mengankat muka, terkejut melihat muka perempuan itu.
'Ya Allah! Syafa ker?!!!!'.Jerit Rayyan didalam hatinya.Tidak percaya akan apa yang dilihatnya.Syafa rupa-rupanya perempuan yang berjubah putih dan berselendang labuh itu.
"Syafa,aku dah nak gerak ni.Take care tau.Nanti kalau ada apa-apa aku roger kau.Bye .Aku sayang kau!".Kata Fana lalu memeluk kawan baik dunia akhiratnya itu.Malah lebih dari kawan bagaikan adik beradik.
Syafa yang berada didalam dakapan Syafa hanya mengangguk.Matanya sudak mula merah dan mengalirkan air mata.so sad…~
"Kau pun jaga diri tau.Jangan lupakan aku.Kirim salam dekat family kau.Bye".Kata Syafa manja.
Rayyan hanya memerhatikan Syafa yang berada didalam dakapan Fana.'Manjanya...'.Kata Rayyan dalam hatinya.
Fana sudah pun pergi meninggalkan Syafa,Mak Jah dan Rayyan.
Mak Jah mengahalakan dirinya kearah Syafa."Syafa,nanti kalau ada apa-apa bagi tau Mak jah. Kalau Syafa takut nak tidur sorang-sorang,Syafa datanglah rumah Mak Jah.Tidur dengan Mak jah tau".Kata Mak Jah kepada Syafa.
"Erm terima kasih Mak Jah.Syafa pergi dulu ehh.Assalamualaikum".Syafa terus menyalam Mak jah dan memasuki perut kertanya yang sudah sedia untuk meluncur diatas jalan raya.
"Waalaikumsalam".Jawab Mak Jah.
Rayyan sudah pun masuk kedalam rumah untuk bersiap-siap kerumah anak yatim yang dia sendiri sudah lama tidak mengunjunginya.Tidak silap,last day Rayyan dirumah anak yatim itu semasa umurnya 20tahun.Maklumlah,sudah berkerja susah nak cari masa terluang untuk menziarahi rumah anak yatim itu.
"Ehh hari ini kan rumah Setia ada membuat majlis khatam al-quran.So,aku kena pakai baju melayu.Warna apa ehh nak pakai???".Kata Rayyan berseorangan.
Mata Rayyan liar mencari baju melayu yang berada dicelah-celah baju kerjanya.Mata Rayyan tertumpu pada baju melayu putih nya.Cantik.
"Thats it!".Kata Rayyan lalu mencapai baju itu untuk dipakainya kerumah anak yatim Setia.
Rayyan sudah pun siap.Dia memakai baju melayu lengkap dengan seluar yang berwarna putih.Samping juga berwarna putih dan songkok berwarna hitam.Sunggu handsome.handsome boy~
Rayyan memaskan enjin keretanya sementara menunggu Mak Jah keluar.
"Rayyan,tolong kirimkan salam mak dekat semua ya".Minta Mak Jah kepada Rayyan.
"Okey mak.Rayyan pergi dulu.Assalamualaikum".Rayyan menyalam tangan maknya.
"Waalaikumsalam".Jawab Mak Jah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Semua penghuni rumah Setia sudahpun duduk mengikut apa yang disuruh.Kelihatan wajah mereka sungguh gembira.Semua penghuni rumah Setia comel comel belaka.
"Ehh Ikhmal,tadi saya dengar diorang cakap...kak Syafa dah datang!".Kata Aizad kepada Ikhmal.Ikhmal sudah tersenyum gembira.Maklumlah kakak kesayangannya sudah datang...
"Yeahh!!!".Jerit Ikhmal happy.Tiba-tiba Ikhmal ternampak seorang abang yang berpakaian serba putih dan bersongkok hitam."Handsomenya abang ni..".Kata Ikhmal and the geng.
Rayyan datang kearah mereka.Rayyan tersenyum melihat gelagat mereka yang dari tadi curi pandangnya.
"Hye adik-adik.............
Hehehe hye adik-adik jer ker???
Nak tau sambungan??
Tunggu part akan datang...
#macam biasa...stay read,vote,comment and share my story...
Byebye
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...