Part 22

6.3K 218 18
                                    


Sebelum saya memulakan dan menyambung part yang seterusnya,saya nak share sikit kepada reader-reader saya yang saya hormati,sanjungi dan saya sayangi,sesiapa yang berminat untuk exercise bersama trainer, contact number ni 017-3051763.By the way,ini adalah number abang saya,Emir Syafiq.Dont worry,be happy.In sya allah,terbaik punya!

¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

Mata mereka bertembung .Lama mereka merenung antara satu sama lain.Akhirnya Syafa mengalihkan pandangan kearah lain.

"Rayyan, aku balik rumah kejap. Nak tukar baju.Nanti aku dah siap aku call kau takpon aku datang sini terus".Kata Syafa sambil berjalan kepintu rumah.

"Owh okey.Kau tak ada nombor aku kan??".Tanya Rayyan .

Syafa menggelengkan kepalanya.Syafa mengeluarkan telefonnya dan diberikan kepada Rayyan.Rayyan menyambut telefon Syafa dan memasukkan nombor telefonnya didalam contact phone Syafa.

Rayyan memberikan semula telefon Syafa.Syafa terus pulang kerumahnya.

###################################

Kringg kringg!!!I think I wanna marry you,Its a beautiful night.....

Rayyan terus menjawab panggiannya.Iaitu panggilan daripada Syafa.

"Hello,dah siap??".Tanya Rayyan manja.Dia terus keluar untuk menghidupkan enjin keretanya.

"Dah.Aku tolong bukak pagar rumah kau ehh.Bye".Jawab Syafa.

Syafa membuka pagar rumah Rayyan.Tanpa disedari,gerak gerinya diperhati oleh Rayyan.

"Syafa masuk la kereta.Jom kita gerak sekarang".Rayyan masuk kedalam perut keretanya dan diikuti dengan Syafa.

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥

Dalam perjalanan keklinik,mereka berdua langsung tidak bersuara antara satu sama lain.Masing-masing buat kerja sendiri.

Rayyan memecah kesunyian dengan soalannya.

"Nanti lepas pergi klinik kita pergi makan nak?".Tanya Rayyan.

Syafa hanya menganggukkan kepalanya perlahan-lahan.

££££££££££££££££££££££££££££££££££

Sesampai sahaja di klinik, Rayyan membukakan pintu kereta untuk Syafa.Syafa hanya tersenyum melihat gelagat Rayyan yang seakan-akan menyukainya.seakan-akan??

Rayyan membukakan pintu klinik dan memberi laluan kepada Syafa.

"Thank you".Kata Syafa manja.Sambil mencubit pipi Rayyan.

Riak wajah Rayyan terus berubah 100%.'Owh no!!!!!hoowh!!relaks rayyan,relaks'.Jerit Rayyan didalam hatinya.

Sementara menunggu giliran,Rayyan bermain dengan telefon bimbitnya.Syafa hanya duduk tegak sambil bermain-main dengan jarinya.

"Haishh...bosan".Kata Syafa sambil mendagu pada bahu kanan Rayyan.Rayyan tersentak akan tindakan Syafa.Dia hanya membiarkan Syafa mendagu pada bahunya.

"Buat ape tu?".Tanya Syafa sambil memuncungkan bibirnya yang cute itu.

'Omg!!!!!'.Jerit Rayyan didalam hatinya.

"Ermmm???tengah on instagram".Jawab Rayyan.

"Ooo.Selfie jom.Buat sad face".Kata Syafa sambil memuat muka sedih.

"Jap,jap.Ini sad face or cute like a chubby bunny??hahaha".Kata Rayyan sambil mengajuk riak wajah Syafa.

"Hehe.Chubby bunny pon boleh".Kata Syafa sambil mengambil telefon dari tangan Rayyan dan membuka apps camera 360.

Mereka selfie berdua.Kemudian,Rayyan upload di instagram dan tag Syafa di instagram.

"Syafa Lina!".Panggil pekerja di klinik itu.Syafa masuk kedalam bilik doktor,diikuti dengan Rayya.

"Assalamualaikum.Saya doktor Umi,Puan sakit apa?".Tanya doktor Umi .

"Waalaikumsalam.Saya bukan puan,saya cik.Saya belum khawin lagi".Kata Syafa ingin membetulkan statusnya sambil tersenyum malu.

'What????PUAN???maybe, one day you will be mine!'.Jerit Rayyan didalam hatinya.

"Ohh,maafkan saya".Kata doktor Umi .

"Tak apa".Jawab Syafa sambil menjeling kearah Rayyan.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

"Kita nak pergi makan dekat mana?".Tanya Rayyan sambil memandu kereta.

"Tak tau".Jawab Syafa ringkas.

"Nak makan apa?".Tanya Rayyan lagi.

"Tak kisah".Jawab Syafa.Dihujung ayatnya kedengaran keluhan yang amat berat.

'Maybe mengantuk'.Kata Rayyan didalam hatinya.Dia terus memandu kehadapan.

Syafa sudah pun nyenyak dalam tidurnya.Rayyan yang perasan akan Syafa yang sudah tidur,mengambil bantal di sit belakang dan diletakkan didalam pelukan Syafa.

"I love you".Kata Rayyan.Dia merenung Syafa sebentar dan kemudian fokus kehadapan untuk memandu.

Rayyan menutup radio dan menyanyi lagu All Of Me.

Sejujurnya,lagu ini khas dinyanyikan untuk princess kesayangannya iaitu Syafa,ikhlas dari hati yang terbuka.

Tiba-tiba.........

Haaaa!!!apa yg terjadi kepada mereka???
Adakaj Syafa dengar akan lagu yang dinyanyikan oleh Rayyan?
Ataupun,Rayyan melakukan perkara yang tidak sepatutnya??
Owhh no!!!!
Nak tau cerita seterusnya?
Please waiting for a next part!
Love you guys!
Byebye!

#keep reading,stay vote,comment.
#esok skolah...
#assalamualaikum.

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now