"Haaa assalamualaikum Syafa.Lama Mak jah tunggu Syafa kat sini"kata Mak jah semasa Syafa keluar dari perut kereta.
Syafa terus menghala ke rumah mak jah.Dalam hati Syafa teringat mamat yang berbadan sasa semasa kejadian tadi."Waalaikumsalam.Mak jah sihat??Kenapa mak jah tunggu Syafa?"Tanya Syafa lalu menyalam tangan mak jah.Lelaki yang bersama mak jah sebentar tadi hanya memerhatikan Syafa dan mak jah."Alhamdulillah sihat.Ni mak jah tunggu Syafa sebab nak bagi lauk ni.Mak jah masak lebih tadi nak bagi kamu dengan kawan kamu tu makan"Kata mak jah."ooh terima kasih mak jah.Emm mak jah saya masok rumah dulu la yer".Kata ku sopan ."ehh kejap ni anak tunggal mak jah.Name dia Rayyan Aiman.Rayyan,ni jiran baru kita nama dia Syafa dia tinggal dengan kawan dia Fana".Terang mak jah dengan senyumannya."Hye.Saya Syafa Lina"Kata ku ramah."Rayyan" Jawab lelaki itu dengan riak wajah yang ketat lalu masok ke dalam rumah.'amboii sombong gila mamat ni!tau la aku buat salah tadi tapi SORRYLAAA!!!'.Marah Syafa dalam hati."Tak pelah mak jah saya masuk rumah dulu.Assalamualaikum".Aku menyalam mak jah dan terus pulang kerumah ku.Mak jah menjawab salam ku dengan muka yang pelik.
Setelah membersihkan diri, Rayyan turun keruang tamu lalu melabuhkan bontot disebelah ibunya yang tersayang itu.
"Rayyan.Boleh mak tanya sikit?"Tanya mak jah kepada anak kesayangan nya itu."Boleh! Tanya jer ape ape soalan insya allah Rayyan jawab".Jawab Rayyan seperti budak budak."Kamu kenal Syafa ker??"Tanye mak jah."Tak kenal.Baru tadi kenal".Jawab Rayyan nak tak nak."Kenape kamu macam marah jer mase mak kenal kan kamu dengan Syafa?"Tanya mak jah tidak puas hati dengan jawapan anaknya itu."Mak dengar ehh Rayyan cerita.Macam ni cerita dia.Dalam perjalanan Rayyan balik dari kedai runcit tadi ade seorang wanita kena ragut.Rayyan pon tolong la kerja peragut tu.Kesian tengok wanita tu. Mase rayyan tengah kerja peragut tu,Rayyan terlanggar seorang perempuan.Pastu Rayyan biarkan aje perempuan tu jatuh sebab Rayyan nak kejar peragut tu.Mase Rayyan dah dapat beg tangan wanita tu, perempuan yang Rayyan langgar tadi datang kat Rayyan dia pukul Rayyan dengam beg batu dia tu.Pastu wanita yang empunya beg tu datang kat Rayyan.Lepas wanita tu bagitau kat perempuan tu yang Rayyan bukan peragut,wanita tu terus balik.Lepastu Rayyan marah la perempuan tu.Nak pukul orang tiba tiba apahal.Pastu perempuan tu kata dia mintak maaf dan dia tak sengaja dia ingatkan Rayyan ni peragut.Pastu Rayyan terus pergi tinggalkan dia.Macam tulah ceritanya".Terang Rayyan panjang lebar."Ooh so 'perempuan tu' ialah Syafa?"Tanya mak jah lagi."Yer emakku sayang.Mak tengok ni.Sakit tau dia pukul denagn beg batu dia tu".Mengadu Rayyan kepada mak jah."Okey.Mak faham.Tapikan Syafa dah mintak maaf.Kenapa marah dia lagi?"Tanya mak jah lagi."Entah.Rayyan pon tak tau kenapa Rayyan marah dia.Maybe sebab sakit kot".Kata Rayyan."Sakit ape??".Tanya mak jah lagi."Sakit hati!"Jawab Rayyan.
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...