Part 32

6.7K 221 10
                                    

"Morning".Tegur Rayyan apabila melihat Syafa yang sibuk didapur menyiapkan sarapan pagi untuknya.Untuknya???haha~

Syafa menolehkan kepalanya dan menyahut kata-kata Rayyan sambil tersenyum kearahnya.

"Morning".Mereka duduk berdua dimeja makan.

"Jom makan".Kata Syafa lalu menadahkan tangannya untuk membacakan doa makan.Rayyan terlebih dahulu mengetuai bacaan doa itu.Mereka mengaminkan doa dan menjamah sarapan pagi dengan begitu selera.

ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ

Selepas sarapan pagi,Syafa mengambil keputusan untuk melawat taman bunga di halaman rumahnya,memandangkan hari ini hari cuti.

Rayyan yang melihat isterinya sedang membawa sesuatu ke luar rumah hanya mengikutinya.

Syafa duduk berlutut dihadapan pokok-pokok itu.Dia melihat disetiap sudut,dari atas hingga kebawah pokok-pokoknya itu.Semuanya segar.

"Ermmmm!!haaaa,segarnya udara".Kata Syafa sedikit kuat.

Rayyan mendengar kata-kata itu terus menghirup udara panjang.

"Ermmm,haaaa....nyamannya".Kata Rayyan lalu memerhatikan gelagat isterinya.

Syafa duduk mencangkung menghadap pokok-pokok dihadapannya.Rayyan juga berbuat demikian.haha lol~

Syafa pelik melihat Rayyan yang dari tadi meniru gaya dan langkahnya.

Syafa berdiri kemudian menari seperti orang gila.Rayyan yang terkejut melihat Syafa berbuat demikian terus berdiri dan memandang pelik kepada isterinya.

"Okey tak ni?".Tanya Rayyan.

"Hehe okey okey".Jawab Syafa lalu berjalan kearah paip air untuk mengisi air didalam bekas untuk disiram.

Rayyan membontoti Syafa seperti orang bodoh.Dia sebenarnya ingin mengatakan sesuatu kepada Syafa tetapi tidak tahu ingin beritau pada waktu yang sesuai.

"Ermm Syafa,abang nak cakap sikit..."Tidak sempat Rayyan menghabiskan kata-katanya Syafa sudah memotong.

"Haaaa,bila nak cerita pasal semalam tu???memandangkan dari tadi awak ikut saya,lebih baik awak ikut saya masuk rumah dan ceritakan semuanya kepada saya".Kata Syafa lalu berjalan masuk ke dalam rumahnya.

Rayyan hanya mengikuti langkah isterinya.Terlalu bannyak perkara yang dia perlu tanggung buat masa ini.

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Rayyan duduk berhadapan dengan isterinya.Dia menarik nafas panjang.Ada rasa sedikit gementar di jiwa nya yang masih kacau.

Syafa sudah siap sedia ingin mendengar penje lasan suaminya itu.Kini masa yang ditunggu-tunggu kini tiba.

Sekali lagi Rayyan menarik afas panjang sebelum membuka bicara.Dia menatap raut wajah isterinya yang disayangi itu.

Baru sahaja Rayyan ingin berkata-kata,kedengaran bunyi telefonnya berdering diminta untuk diangkat.

Rayyan terus menjawab panggilan itu tanpa sempat melihat siapakah gerangan yang menelefonnya pada waktu ini.

"Hello,you!kenapa you dah lama tak call I,by tje way,why you tak angkat panggilan I??I dah tukar number baru you jawab,sampai hati".Kedengaran suara seorang wanita yang amat gedik.

"Haa??kan I dah cakap jangan kacau I,untuk maklumat you,I dah berumah tangga!jangan kacau I".Kata Rayyan kasar lalu mematikan telefonnya.Dia mencampakkan telefonnya diatas sofa yang berdekatan.

Syafa terkejut akan tengkingan Rayyan.

'Uishhh,seram seyhh!!!'.Kata Syafa didalam hatinya.

Syafa takut untuk menatap wajah suaminya itu.Merah padam mukanya menahan marah.

Rayyan cuba untuk melupakan apa yang berlaku sebentar tadi, dan terus menatap wajah isterinya semula.

Syafa hanya tersengih melihat Rayyan.

'Aku tengah marah,dia tersengih pulak,cabut gigi tu karang.Nasib baik comel.. hehe,aku yang tak betol sekarang ni '.Omel Rayyan didalam hatinya .

Rayyan memandang Syafa dengan muka yang amat serius dan menakutkan.Syafa terkedu lalu menundukkan wajahnya,takut.

Keadaan kembali normal.Rayyan menarik sekali lagi nafas yang panjang sebelum membuka bicara.

Baru sahaja Rayyan ingin membuka mulut,kedengaran bunyi telefon Syafa menjerit pinta di angkat.

Syafa hanya mampu tersengih....

'Kacau daun betul laaa.....

Yes!!!done for this part,sorry lmbat update part ni,busy laaa....homework banyak,tiap2 hari ada...xder mase nak buat story ni...sorry again,please!!!!forgive me!!!

Hehe,tomorrow skolh,takecare,bubye,night world:)

Kau Aku Punya...Where stories live. Discover now