"Syafa,assalamualaikum".Pintu bilik Syafa dikuak perlahan dari luar.
Kelihatan Fana yang berada disebalik pintu itu masuk dan melabuhkan punggungnya diatas katil bersebelahan Syafa.Fana senyum memandang sahabatnya itu.Syafa membalas senyuman sahabat tersayangnya itu.
Lama Syafa memandang Fana,akhirnya mereka berpelukan erat sambil ditemani air mata yang laju mengalir.
"Sabar Syafa,kau kuat,aku tau kau kuat".Pujuk Fana.
"Dah,jangan nangis.Kejap lagi kita gerak rumah Setia.Jom siap.And,dekat sana nanti kau tukar baju kau,nanti ada orang tolong solekkan kau.Aku akan teman kau".Kata Fana lagi.
ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ
Syafa sudah pun sampai dirumah Setia pada pukul 9:30 pagi.Dia lewat setengahjam.
"Kenapa lambat???Nanti tak sempat nak tacap muka tu!!!dah cepat-cepat pergi masuk bilik tu,tukar baju,cepat!".Kecoh mulut mak andam yang memang kepoh itu.
Syafa jalan perlahan-lahan.Sengaja dia ingin sakitkan hati mak andam yang kepoh itu.Tiba-tib Syafa ternampak Rayyan sedang berbual dengan seorang pak cik.
'Handsome nya..'.Lama Syafa memerhatkan Rayyan.Tiba-tiba....
"Hey!!tercegat apa lagi tu????cepat la cek kak oiyy!!!hang tak nak nikah kaa??".Syafa terus berlari masuk kebilik.
"Bising laa makcik kepoh".Kata Syafa perlahan.
Dia membelek baju nikahnya itu.Lama dia termenung.
"Cantik baju ni..".
Syafa menukar pakaiannya.Setelah siap,mak andam yang kepoh itupun masuk kebilik Syafa untuk mentacap wajah Syafa.
"Syafa,duduk sini".Kata Mak andam itu.Syafa hanya mengikut sahaja arahan mak andam itu.
Setelah siap mentacap muka,dan segalanya,Syafa diminta keluar dari bilik dan duduk di ruang tamu.
Fana sentiasa disisi Syafa.Detik-detik yang dinantikan kini hampir tiba.Syafa tertunduk diam.
"Syafa,aku ada disisi kau".Kata Fana.
"Thanks Fana".Jawab Syafa perlahan.
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
Keadaan dirumah Setia agak riuh.Semua tetamu dan para penghuni tercari-cari dan memanggil-manggil nama Asyraf.
Tok kadi juga sudah tercari-cari dimanakah gerangan yang akan dinikahkan ini.
"Asyraf,nampak Asyraf tak??Parents dia pun tak tau dimana Asyraf.Ya Allah,Asyraf,kamu kat mana nak???".Kedengaran suara Umi Sara di telinga Syafa.
Syafa terus mengangkat wajahnya.Dia sudah panik.Air matanya sudah hampir gugur.
"Kenapa ni Fana?Apa dah jadi??Mana Asyraf???".Tanya Syafa panik.
"Aku tak tau.Diaorang kata Asyraf hilang.Dia tak ada.Kau sabar ehh.Maybe dia pergi mana-mana".Fana cuba menenangkan sahabatnya itu.
'Ya Allah,apa sudah jadi pada Asyraf??Dimana dia??where are you Asyraf??Please,jangan buat saya macam ni'.Rintih Syafa didalam hatinya.Lama dia menunggu.Asyraf tetap tiada di di rumah Setia.
"Think positive Syafa,jangan fikir benda yang tak elok".Pujuk Fana lagi.
Sudah hampir setengah jam mereka mencari Asyraf tapi tidak berdaya.Ada yang mencari Asyraf dirumahnya,tetapi tetap tiada.
Syafa tertunduk kaku.Air matanya mengalir laju.Hatinya hancur,dimana Asyraf????!!!!!
Tiba-tiba keadaan dirumah Setia yang agak riuh rendah tadi,menjadi sunyi seketika.Syafa masih kaku.Dia ingin melihat apa yang terjadi diruang tamu depan,tetapi dihalang oleh tubuh-tubuh badan para tetamu yang hadir.
Syafa terus menundukkan kepalanya.Dia masih sedih,sampai hati Asyraf hadir lambat ke majlis pernikahan mereka.Tapi,mujurlah dia sudah tiba.Itulah sangkaan Syafa.
".......aku nikahkan dikau dengan Syafa Lina Binti Abdullah Lee".Kedengaran jelas suara tok kadi.
"Aku terima nikahnya.............".Juga kedengaran suara bakal suaminya itu.
'Suara tu macam bukan suara Asyraf.Isy,perasaan jer kot.Tapi macam pernah dengar la...'.Syafa sudah berfikir diluar kotak pemikiran.
"Sah??".
"Sah..".
"Sah..".
"Sah!".Berakhirlah detik-detik yang dinanti-nantikan sebeluk ini ,kini Syafa sudah sah bergelar isteri orang.
Suasana kembali riuh.Ada yang bertepuk tangan mengucapkan alhamdulillah dan sebagainya.
Sekarang masa yang dinanti-nanti oleh para tetamu.Upacara pembatalan air sembahyang.Cameraman sudah pun bersedia di sekeliling Syafa.
Syafa masih tidak dapat melihat wajah Asyraf,kerana pandangannya dihalang oleh tetamu yang sentiasa berlalu lalang dihadapannya.
Ketika pengantin lelaki hampir tiba,Syafa memejamkan matanya.Dia agak gementar.
"Assalamualaikum".Kedengaran suara sang suami.
Syafa menjawab salam itu sambil membuka matanya perlahan-lahan.
"Waalaikumsalam......
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
"Rayyan??!!".Jerit Syafa terkejut akan kehadiran Rayyan didepannya.
Rayyan kehilangan kata-kata.Dia hanya mampu mengkakukan dirinya sahaja.
"Please Rayyan,say something..".Air mata Syafa sudah pun gugur .Mengenangkan nasibnya.
Rayyan mengangkat wajahnya dan...
Done for this part!
Waiting for next part!
Nightworld
Byebye
Assalamualaikum.
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...