Fana duduk diruang tamu bersama emaknya.Mereka sedang berbincang sesuatu.Manakala Syafa pula masih didalam bilik.Syafa ke dapur untuk minum segelas air.Tiba tiba dia berhenti berjalan ketika mendengar Mak Ani berkata "Jadi, kamu setuju kalau hujung bulan ni kamu bertunang?"Kata Mak Ani."setuju mak!"Jawab Fana.'Apa???!Fana nak bertunang hujung bulan ni?!!!jap jap....Fana dengan aku habis belajar hujung bulan ni!!!!!so,Fana akan bertunang lepas belajar!!!!!ohh no!'.Jerit syafa didalam hati.
Setelah habis berbincang tentang pertunangan antara Fana dengan lelaki pilihannya,Fana masuk kedalam bilik untuk mendapatkan Syafa.
Syafa menoleh kearah Fana yang berjalan kearahnya. Syafa hanya diam membisu sambil mendengar lagu kegemarannya LEE SEUNG GI - LOSING MY MIND.Fana duduk disebelahnya lalu memecah kesunyian."Syafa,aku nak tunang lepas habis belajar nanti.Hujung bulan ni".Kata Fana kepada Syafa. "Ooh.Baguslah tu.Nanti lepas belajar kau duduk kampung kan?yelah,kau kan nak tunang".Kata Syafa seperti merajuk.Seperti??memang merajuk pon."Kenapa kau macam tak suka jer??"Tanya Fana pelik."Hmm...kenalah aku berdikari bermula dari sekarang.Nanti aku duduk sorang sorang kat rumah tu.Aku dah tak ada kawan.hmm"Kata Syafa sedih."Alolololo merajuk ker ni???alaaa nanti aku jenguk la kau sekali sekala.Aku.ak akan lupakan bestfriend aku ni"Pujuk Fana.
Mereka pulang kerumah sewa mereka petamg itu juga.Pada hari ini,Syafa pula yang memandu kereta.Mereka bertolak pulang selepas solat asar.
Mereka berhenti dikawasan rehat.
Syafa mengejutkan Fana yang masih lagi dibuai mimpi.
"Fana ,bangun.Kita dah sampaiR&R.Cepatla bangun,aku dah lapar ni".Syafa merungut kelaparan."Haa.Aku bangun la ni.Sabar.5minit lagi aku bangun okey??"Kata Fana dalam kemamaian.Syafa keluar dari perut kereta lalu mengunci kereta dan meninggalkan kereta dengan injin yang terbuka.'Biarlah dia.Aku lapar ni.'Kata Syafa didalam hati sambil mengusap perutnya yang sudah berbunyi.
Syafa membeli nasi goreng kampung dan teh o ais.Dia makan berseorangan.Tiba-tiba dia ternampak kelibat Mak jah.Syafa terus menolehkan kepalanya kearah Mak Jah.Syafa tersenyum.Mak jah yang sedar akan pandangan Syafa kearahnya terus pergi ke Syafa.'Hyiuhhh~~selamat mamat tu tak ada.Kalau tak,asyik menjeling jer kerja dia.Taulah aku comel:)'.Omel Syafa didalam hatinya.
Syafa dan Mak Jah berborak di meja makan.Tengah khusyuk berborak tiba tiba Syafa melihat kehadiran Rayyan berjalan kearahnya.'Ehhh sapa dekat belakang mamat tu???macam perempuan..ehhh itu kann................
Haa nak tau siapa yg bersama Rayyan melangkah kaki berjalan bersama dan menghalakan laluan kearah Syafa dan Mak Jah?????????Adakah dia lelaki atau perempuan???siapkah diaa???adakah Syafa pernah melihat orang yang berjalan berdua bersama dengan Rayyan itu????
renung-renungkan lah,
Selamat menunggu part yang seterusnya...hehe~~~
Keep reading,vote and comment ❤
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...