Tiba-tiba ternampak seorang perempuan yanh agak dikenalinya.Perempuan itu tekun membelek baju yang berada didepannya.
Rayyan sudah tidak tentu arah seperti cacing kepanasan.
"Emm awak jom!Kita pergi kedai lain .Dekat sini tak banyak choise la".Kata Rayyan sambil memegang tangan Syafa lalu keluar dari kedai F.O.S itu.
Syafa terkejut berok."Woy!kau apasal??.Awak,awak!Sejak bila kau panggil aku awak ni??!!Hishh..awak kat mane,awak awak kat mane??hehe".Marah Syafa sambil tersengih dihujung ayatnya.
'Sempat pulak dia nak buat lawak nyanyi lagu Taufik Batisah !haihh!'.Rayyan bengang.
Syafa membuat muka blur.Rayyan terus menarik tangan Syafa dan pergi jauh daripada perempuan yang dia terlihat tadi.
'Kenapa mamat ni??'.Syafa pelik.Syafa memusingkan kepalanya ingin melihat dibelakang.Syafa terkejut melihat Rasya yang sedang tergesa-gesa berjalan kearah mereka.
"Rasya....".Kata Syafa perlahan."Shhhhh jangan pandang belakang!".Kata Rayyan garang.
Syafa menolak tangan Rayyan supaya meleraikan pegangan tetapi tidak berdaya.Rayyan tetap memegang erat tangan Syafa.
###################################
Rasya sudah tidak tentu arah."Kenapa dengan perempuan tu jugak yang you pilih Rayyan!I ni sejuta kali cantik and sexy daripada peremluan kampong tu tau!".Marah Rasya sambil menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.
Rasya bengang akan tindakan Rayyan yang langsung tidak pedulikannya.Tidak menegur mahupun memandang kearah dirinya.
Rasya mengambil keputusan untuk pulang kerumahnya.Dia ingin memikirkan cara,bagaimana ingin membuat Rayyan mengambil tahu tentang dirinya.Dan cara untuk memisahkan Rayyan dan Syafa.
Sedangkan Syafa dan Rayyan bukannya bercinta.
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
Rayyan meleraikan pegangan tangannnya bersama Syafa.Mereka duduk dibangku yang menhadap taman,di luar mall.
"Thanks,sebab kau sanggup bahayakan diri kau tolong aku masa dekat car park tadi.Kalau kau tak tolong,entah hidup lagi ker aku ni entah la.Thanks sebab berlanja makan tadi.Selamat duit aku.Hehe.Thanks again".Kata Syafa sambil bermain-main dengan jarinya.
Rayyan tersenyum melihat muka Syafa yang suci,comel,cantik,terang dengan pancaran cahaya matahari.Tenang sahaja apabila melihat muka Syafa.Hilang semua masalah.
"Okey,youre welcome.By the way,no problem la pasal dekat car park tadi tu.Lagi pun,kalau aku tak tolong siapa nak tolong kau".Rayyan memandang muka Syafa yang terselindung dengan rambutnya yang panjang dan ikal itu.
Syafa hanya tersenyum sambil memandang suasana yang aman dan semulajadi di hadapannya.
Rayyan mengangkat tangannya lalu menolak rambut Syafa ketepi di belakang telinga.Rambutnya lembut disentuh tangan Rayyan.
Syafa hanya membekukan dirinya.Dia membulatkan matanya yang sudah sedia bulat,terkejut akan tindakan Rayyan.
Rayyan yang melihat mata bulat Syafa terus tergelak.
"Hahaha nape ni??Kecikkan sikit mata tu.Dah cukup bulat dah,jangan bulatkan lagi".Kata Rayyan sambil tergelak.
Syafa juga tergelak akan tindakan matanya itu.Mereka berdua gelak bersama-sama.Gelak manja..~
Rayyan mengeluarkan telefon bimbitnya dan membuka apps camera 360.
"Jom!selfie".Ajak Rayyan.Syafa sudah tersenyum happy.Maklumalah,Syafa ni hantu selfie.
Mereka selfie berdua.Syafa membuat muka comelnya sambil tersenyum menunjukkan giginya yang putih,cantik,lagi berkilat.
Rayyan tergelak melihat Syafa yang terlampau semangat hendak selfie.Syafa malu lalu marah Rayyan.
"Jangan la gelak!!".Marah Syafa.Rayyan sempat snap gambar semasa dia gelak dan Syafa membuat muka singanya.
Owhh so sweet~
Setelah satu jam mereka duduk ditaman,Syafa sudah mula menguap.
Rayyan mengajak Syafa pulang.Rayyan kesian melihat muka Syafa yang kepenatan.
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
Rayyan baring diatas katil empuknya.Jam sudah menunjukkan pukul 9:00 malam.Dia melihat gambar yang dia selfie bersama Syafa pada petang tadi.
"Comelnya dia".Kata Rayyan."Ya Allah!Aku lupa!!!!Sepatutnya aku ikut Syafa pergi mall tu sebab nak mintak maaf fasal pagi tadi!Mesti dia terasa,aku marah dia sambil menjerit-jerit,siap pegang kayu golf lagi.Aku happy keluar makan dengan dia,jalan-jalan dengan dia,tapi aku langsung tak mintak maaf dekat dia...".Rayyan sudah tidak betul.Dia rasa amat bersalah sebab tidak minta maaf dekat Syafa.
Rayyan terus turun ke ruang tamu bawah dan.....
Dan.....
Apa yg berlaku?????!!
Owhh no!
Dan.....
Hahaha
Macam biasa la...
Tunggu la part yang seterusnya!
#keep reanding
#stay vote& comment
#share my story
#follow my wattpad
#+follow my instagram:Syahidafarah
#dont worry be happy,Nnti saya follow back
#bye bye
#btw, SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU!!!!2014 sudah pergi...
2015 kini datang..
Byebye 2014!
Hyehye 2015!
Hope tahun ni lebih baik daripada tahun lepas.Amin.And hope azam korank semua dpt korank laksanakan.Tahun baru, tema baru,buku baru,hidup baru,tunggula part baru yer...
Assalamualaikum.
Salam sejahtera salam satu Malaysia.
#pray for mh370,mh17,QZ8501 dan ank kapl,keluarga yg berkenaan.
#pray for pantai timur
#pray for gaza
#pray for MALAYSIA
#LOVE YOU GUYS
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...