"Syafa!!!!!".Jerit Rayyan kuat sambil memeluk badan Syafa dan menariknya kedalam dakapannya kearah yang selamat.
Kereta itu terus meluncur laju kehadapan tanpa meninggalkan kesan.
Syafa masih lagi dalam dakapan Rayyan.Dia hanya memejamkan matanya dan membekukan diri.Rayyan masih memeluk Syafa erat.owh!so sweet...
Syafa yang baru sedar akan keadaan dirinya yang tidak bertemlat itu terus menolak badan Rayyan untuk meleraikan pelukan Rayyan.
Rayyan hanya mampu berdiri tegak sambil membuat muka terkejut berok.
Syafa yang sudah malu teramat malu, terus masuk kedalam shopping mall itu.Banyak mata-mata yang memandang kearah mereka berdua.Ada yang tepuk tangan kerana Rayyan dapat menyelamatkan Syafa,ada juga yang terharu sampai mengalir air mata.Hahaha gila mungkin~
Rayyan hanya mengikuti langkah Syafa kerana dia sudah buntu akan pendiriannya.
'Aduh!!!malunya aku!!!!apa aku nak buat ni!!!!!???aku dah peluk dia!!!!aku ikut je la dia! '.Rayyan buntu.
Syafa berjalan seperti tiada apa yang berlaku kepada dirinya.Dia memasuki toilet untuk melihat keadaan dirinya yang agak serabai.
Rayyan menunggu Syafa dibangku kerusi yanh disediakan di luar toilet.'Huhhhh,okey.Sekarang aku kena fikir ayat yang okey untuk cakap dengan dia.Aku nak cakap apa?!'.Bebel Rayyan didalam hatinya.
ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ
Syafa membetulkan rambutnya yang serabai akibat dipeluk oleh Rayyan tadi.Syafa membiarkan rambutnya yang panjang dan ikal itu lepas.Kemudian dia membetulkan blous putih lembutnya.
Syafa keluar daripada toilet dengan riak wajah yang happy kerana dia tidak sabar pergi makan.Syafa terkejut melihat Rayyan yang sedang menunggunya diluar toilet.
'Apa lagi la mamat ni nak?!'.Rungut Syafa didalam hatinya.
Rayyan berdiri dari tempat duduknya dan terus berjalan disebelah Syafa.
Syafa membiarkan saja Rayyan disebelahnya.Syafa berhenti di Pizza Hut.Syafa duduk dimeja yang disediakan untuk empat orang.Rayyan duduk berhadapan dengan Syafa sambil membuat muka tak bersalah.Senang cerita, Rayyan buat muka blur..
Syafa oder set A.'Aku oder yang ni la.Karang aku makan tak kan dia nak tengok jer.Okey aku amik set A.Ada pizza,sup cendawan untuk dua orang dan dua air pepsi.Sementara menunggu pesanan sampai,Syafa main game ditelefon bimbitnya.
Rayyan meletakkan kedua tangannya diatas meja dan mendagu pada tangannya.Rayyan memandang Syafa lama,sambil menbuat muka comel.Rayyan merenung Syafa lama.....
Syafa yang sedar akan perbuatan Rayyan yang daripada tadi merenungnya sambil membuat muka terus mematikan telefonnya dan meniru gaya Rayyan mendagu pada tangannya.~~
Rayyan membulatkan matanya.Syafa hanya melihat perbuatan Rayyan.
Sehinggalah pesanan sampai...."Kak,ini pizza,sup,dan garlic bread.Air on the way".Kata pelayan itu.Rayyan dan Syafa yang sedar akan pesanan yang baru sampai ,terus mengangkat kepala mereka.
Setelah semua pesanan sampai,Syafa menunagkan air didalam gelasnya.Rayyan hanya memerhatikan pergerakan Syafa.
Syafa rasa tidak selesa keran darilada tadi asyik direnung oleh Rayyan.
"Dah dah la tu.Makan la sekali.Banyak aku oder ni".Kata Syafa memecah kesunyian.
Rayyan hanya membeku kan dirinya.Syafa yang sudah hilang sabar akan perangai Rayyan terus menuangkan air untuk Rayyan dan meletakkan saru slice pizza pada pinggan Rayyan.Syafa memberikan sudu dan garfu pada Rayyan.
Syafa membuat muka garang dan membulatkan matanya,memandang kearah Rayyan.Rayyan yang melihat Syafa membuat riak wajah sebegitu terus makan.haha~
Mereka makan bersama-sama.Ketika mereka sedang khusyuk makan,ada mata yang memandang kearah mereka.Iaitu mata yang cemburu akan apa yang dilihatnya.
###############################
Sementara menunggu Rayyan pulang dari toilet,Syafa membuangkan masanya dengan bermain telefon bimbit.
*********************************************
"Syafa jom!"Kata Rayyan happy.'Dah kenapa mamat ni???hqppy semacam jer???'.Syafa pelik.
"Ehhh belum bayar bill lagi laa".Kata Syafa.
"Dah bayar dah...jom".Kata Rayyan sambil membuat muka comelnya.
Syafa hanya menganggukkan kepalanya.Terkejut.'Rayyan bayarkan???owhh selamatla duit aku'.Kata Syafa didalam hatinya sambil tersenyum.
"Kau kenapa?tersenyum jer aku tengok"Tanye Rayyan pelik.
"Owhh tak ada apala..Thanks berlanja makan".Kata Syafa sambil tersenyum comel.
Rayyan yang melihat senyuman manis Syafa,terus cair.
Syafa berjalan bersama-sama dengan Rayyan berdua.Sambil mereka bersuka ria,masih ada lagi mata yang memerhatikan mereka berdua.
"Jom,tengok wayang!".Kata Syafa gembira.
Rayyan menggelengkan kepalanya.Syafa membuat muka merajuk.Rayyan tersenyum melihat muka Syafa.comel~
"Tak nak tengok wayang.Kita pergi jalan-jalan dulu ehh???".Kata Rayyan sambil memujuk Syafa manja.
"Tak nak!Lagipun Rayyan yang ikut Syafa kan???So Rayyan kenala ikut kehendak Syafa!".Kata Syafa dengan riak wajahnya yang bangga .
Rayyan termenung seketika.Begitu juga dengan Syafa.
"Ehhh ehh sejak bila aku dengan kau ber'kita,awak,saya' ni??????!".Tanya Syafa dan Rayyan serentak.
Masing-masing buat muka nak muntah.Syafa sudah malu,mukanya merah.Rayyan pula sudah membisu tak tau nak cakap apa.
'Kita??????'.Omel Rayyan dan Syafa didalam hati mereka.
Mereka hanya berjalan kehadapan.Tidak ada arah tuju.Syafa mengikuti langkah Rayyan.Rayyan masuk kedalam sebuah kedai.Iaitu kedai F.O.S.
Rayyan tekun membelek baju yanh berada dihadapannya.Manakala Syafa pula bermain dengan telefon bimbitnya.
Tiba-tiba Rayyan ternampak seorang perempuan yang agak dikenalinya.
Hye korang!!!
Macam mane cerita saya,okey tak????
Sorry la lambat update..
Saya busy sikit ...(busy main we chat and insta)
Okeyy macm biasa..
#keep reading
#stay vote and comment
#follow my wattpad
#share my story..Jap!jangan pergi lagi!!!!
Saya nak promote sikit ni.
#my instagram farafauzi_
#wechat - Syahidafarah
#dont worry, be happy
#hehe byebye
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...