Di pagi hari yang indah dan penuh dengan senyuman Syafa menyediakan sarapan pagi untuknya dan juga kawan baiknya Fana.Syafa hanya menyediakan nasi goreng kampong dan air teh o panas.Ianya agak simple tetapi rasanya pergh!!!!.Fana turun kebawah dan terus melulu kedapur ."Hye morning!"Sapa Fana kepada Syafa."Morning!"Jawab Syafa.Syafa menghulurkan pinggan kepada Fana dan menuangkan 2cawan teh o panas.Mereka makan bersama sama.Setelah habis makan,Fana terus menghidupkan enjin keretanya.Syafa pula masuk kebilik untuk bersiap siap.Selepas siap bersolek,Syafa pula menghidupkan enjin keretanya.'Rumah sewa bersama ,kolej pon sama,tapi class lain,dia habis pukul tu aku pula habis pukul ni'.Omel Syafa dalam hatinya.Syafa terus memecut kereta myvi nya itu diatas jalan raya.
"Okey class, hari ni last saya mengajar kamu semua hanya untuk hari ini.Kita akan cuti seminggu sempena menyambut hari deepavali.Saya ingin mengingati kepada anak anak murid saya yang berada didepan saya ni supaya berhati hati ketika memandu kereta ,jangan nak mengada ngada pecut kereta tu laju sangat.Faham??"Kata Mr.Kevin kepada student nya."Faham MR.Kevin!!!!"Mereka menjawab soalan mr kevin dengan penuh semangat.Maklumlah da lama tak cuti. Tak sabar rasanya.
Setelah tamat kelas,Syafa pergi ke rumah Setia iaitu rumah anak anak yatim.Syafa selalu pergi kerumah Setia kalau ada masa terluang .Syafa akan habiskan masanya dengan melayan anak anak yatim yang tinggal dirumah Setia itu.
"Assalamualaikum ".Syafa memberi salam."Waalaikumsalam.Akak!!!!!!!!Yeah akak datang!!!!!akak kitorang rindu akak!!"Jerit anak anak yang sedar akan kehadiran Syafa lalu memeluk Syafa erat."Hye sayang akak.Sayang akak sihat?"Tanya Syafa terharu kerana mereka merinduinya."Sihat!!!"Jawab mereka dengan penuh semangat."Emm Ikmal mana?"Tanya Syafa dalam kekeliruan.Selalunya Ikmal orang pertama menyalamnya."Akak Syafa,Ikmal ada dalam bilik.Dia taksihat".Jawab Farish dengan petah budak budaknya.Syafa tergesa gesa berlari masuk kebilik Ikmal ,ingin melihat keadaan adik angkat kesayangannya itu.Syafa mengetuk pintu Ikmal tetapi tidak ada respon.Syafa terus membukan pintu itu dan.....
#haa apa yg terjadi kepada adik angkat kesayagan Syafa??apa yg dilihat Syafa setelah membuka pintu bilik itu??xtau xtau...Hehe jadi saksikan part yg seterusnya!jangn lupa vote taua;).
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...