"Hye adik-adik, ingat abang lagi tak???".Tanya Rayyan dengan reaksi mukanya yang gembira.
Ikhmal dan kawannya hanya tersenyum malu."Entah.Tak ingat la abang.Sorry..".Kata Ikhmal.
Umi Sara selaku pengetua dan ibu kepada anak-anak yang tinggal di rumah Setia datang kearah Rayyan dan Ikhmal.
"Hye Ikhmal.Kalau Ikhmal nak tau abang ni sapa...cuba Ikhmal tengok dekat dalam gambar ni.Kalau Ikmal nak tengok lagi, Ikhmal boleh tengok dekat dalam bilik Ikhmal,dalam album yang umi letak dalam laci Ikhmal".Kata Umi Sara sambil menghulurkan sekeping gambar.Terdapat gambar Ikhmal semasa kecil dan juga Rayyan semasa berumur 20tahun.
Ikhmal tersenyum melihat gambarnya semasa kecil yang didukung oleh Rayyan.Comel.
Rayyan juga menundukkan kepalanya untuk melihat gambar itu.
"Rindunya nak main dengan Ikhmal....".Kata Rayyan dengan nada suara yang rendah.
Ikhmal yang mendengar kata-kata Rayyan terus memeluk Rayyan erat.Rayyan hanya membalas pelukannya.
Syafa yang berdiri dari jauh hanya memerhatikan gelagat Ikhmal yang memeluk seorang lelaki yang berpakaian serba putih.
'Siapa lelaki tu??Ikhmal peluk dia bukan main lama lagi...uishhh! Adik aku tu!!!jangan la rampas dia daripada aku!!!!'.Marah Syafa dalam hatinya.Seperti kanak-kanak yang cemburu akan adiknya yang memeluk orang lain kebih erat daripada memeluknya.
¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
Majlis khatam al-quran sedang berlangsung.Sebentar lagi akan dijemput para penghuni rumah Setia yang mengambil bahagian untuk bacaan al-quran.
Syafa menyertai bahagian itu kerana dipujuk oleh adik-adik yang sentiasa menyokongnya terutama sekali Ikhmal.
Syafa agak gementar apabila gilirannya hampir tiba.Kedengaran suara kanak-kanak sahaja dari tadi.Tiada langsung suara orang dewasa kerana Syafa seorang sahaja yang dewasa mengambil bahagian.
Tiba gilirannya.
"Bismillahirrahmanirrahim.......".Syafa mula membaca potongan ayat yang di agihkan kepada setiap orang.
Semua penghuni dirumah Setia terkejut,tersenyum,ter...mendengar dan melihat Syafa membaca al-quran.
Suaranya sungguh merdu didengar.Maklumlah,Syafa tidak pernah mengaji didepan orang ramai sebegini.Firstime ni!~…
Rayyan yang pada mulanya sibuk mencari kelibat seorang wanita yang berpakaian jubah putih dan selendang labuh berwarna sky blue tersentak apabila melihat Syafa yang sedang mengaji diatas pentas dan Syafa rupanya perempuan yang kelibatnya daripada tadi dicari tidak dijumpai.
"OMG..dia ker?sejak bila dia ada dekat rumah Setia ni??haishh!betul ker mata aku ni??macam bukan jer..tapi betul..ni apa masalah mata aku ni???ishh!!! Betul ker bohong?!".Kata Rayyan berseorangan.Seperti orang tidak waras Rayyan ni.Dia menggosokkan matanya berkali-kali.
Tetap tidak berubah penglihatannya.Sah itu Syafa!
****************************************
Para penghuni rumah Setia amat gembira kerana majlis pada hari ini dapat dijalankan dengan lancar sekali tanpa sebarang gangguan.
Rayyan menghalakan laluannya kearah Ikhmal and the geng.Dalam pada masa yang sama seorang wanita yang berpakaian jubah putih dan selendang labuh berwarna sky blue dari arah bertentngan dengan Rayyan juga menghalakan laluan kearah Ikhmal and the geng.
'Haish! Tak boleh jadi ni.Aku kena sampai dulu sebelum minah tu sampai!'.Kata Rayyan didalam hatinya bagi memberi semangat kepada dirinya untuk memecut kearah Ikhmal.
'Jap! Dialah yang peluk Ikhmal tadi!!!ehh ehh?Rayyan?!!!Macam mana dia boleh ada dekat sini???!sebok jer!uishh! Tak boleh jadi! Dia mesti nak pergi dekat Ikhmal ni!'.Syafa terus berjalan pantans kearah Ikhmal and the geng.
Rayyan pula sudah mula berlari kearah Ikhmal.Syafa mula mengangkat kainnya dan terus berlari kearah Ikhmal apabila melihat Rayyan berlari kearah Ikhmal.
Keadaan mereka agak teruk.Syafa berlari dari arah kiri dan Rayyan berlari dari arah kanan,manakala Ikhmal and the berada ditengah-tengah.~~~
Apa yang akan terjadi?
Adakah Rayyan yang sampai dahulu kepada Ikhmal ataupun Syafa yang sampai dahulu??
Adakah Syafa dan Rayyan akan bertembung,bergabung, meletop!
Hehehe nak tau???
Macam biasa..
Tunggu lah part seterusnya...
#keep reading,stay vote and comment,and share my story!
#byebye
YOU ARE READING
Kau Aku Punya...
RandomKAU AKU PUNYA... mengisahkan tentang persahabatan yang mulanya bermula dengan pergaduhan seterusnya persahabatan dan wujudnya percintaan antara Rayyan Aiman dan Syafa Lina.Percintaan mereka terganggu apabila munculnya Asyraf dan Rasya yang ingin m...