Contractul Faustian

187 3 0
                                    

╔═.✾. ═════════════════════╗
    Afacere faustiană(sau un contract cu diavolul), un pact prin care o persoană comercializează ceva de o importanță supremă morală sau spirituală, cum ar fi valorile personale sau sufletul, pentru anumite beneficii lumești sau materiale, precum cunoașterea, puterea sau bogățiile.

     Termenul se referă la legenda lui Faust (sau Faustus, sau Doctor Faustus), un personaj din folclorul și literatura germană, care este de acord să-și predea sufletul unui spirit malefic (Mefistofel sau Mefisto, un reprezentant al lui Satana) după o anumită perioadă de timp în schimbul unor cunoștințe altfel de neatins și puteri magice care îi oferă acces la toate plăcerile lumii.

    O afacere faustiană se face cu o putere pe care negociatorul o recunoaște drept rea sau amorală. Cheltuielile faustiene sunt, prin natura lor, tragice sau auto-înfrângătoare pentru persoana care le face, deoarece ceea ce este predat este în cele din urmă mult mai valoros decât ceea ce se obține, indiferent dacă negociatorul apreciază sau nu acest fapt.

Acest pact este un motiv comun în multe basme populare creștine. Conform tradițiilor creștine despre vrăjitorie, pactul are loc între o persoană și Satana sau un demon mai mic. Persoana oferă sufletul său în schimbul unor favoruri diabolice. Aceste favoruri variază în funcție de poveste, dar tind să includă tinerețea, cunoștințe, bogăție, faimă sau putere.

     Afacerea este considerată a fi una periculoasă, deoarece pierderea sufletului valorează mai mult decât ceea ce persoana umană primește în schimb. Povestea poate avea un scop moralizator, cu eterna damnare pentru persoana temerară care îndrăznește să facă un pact cu diavolul.
╚═══════════════════.✾. ═╝









Capodopera lui Goethe, Faust, este o creație a cărei elaborare a durat aproape 60 de ani (prima parte a apărut în 1808, iar cea de-a doua a apărut postum, în 1833), complexă, greu de încadrat într-o specie literară anumită; autorul ei a subintitul...

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.


Capodopera lui Goethe, Faust, este o creație a cărei elaborare a durat aproape 60 de ani (prima parte a apărut în 1808, iar cea de-a doua a apărut postum, în 1833), complexă, greu de încadrat într-o specie literară anumită; autorul ei a subintitulat-o tragedie, dar poate fi considerată, cu aceeași îndreptățire, poem dramatic sau dramă filozofică.

Motivul omului care și-a vândut sufletul diavolului apare într-o legendă medievală și, sub forma doctorului Faust, în cărți populare ale Renașterii care l-au inspirat pe dramaturgul englez Christopher Marlowe (1564 - 1593) și pe Lessing.

Aceste izvoare de inspirație au fost utilizate de Goethe într-un mod original și  subordonate unei teme fundamentale: sensul existenței.

Vrăji Descântece Și FarmeceUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum