"Aklım almıyor Ardıl ,karısını bu denli seven biri nasıl onada evladına sırt çevirir?"
Ardıl eniştesinin haklı sorusuyla gözlerini diktiği avluda oturan küçük Mehra' dan çekip genç adama bakıp iç çekti....Kızkardesi olarak gördügü Mehra onuda tüm herkes gibi kahretmişti....Bildiklerini bir bir anlatan Ardıl ,Mehra adına çok üzgündü.....
"Bulut abinin babası zamanında Mihri yengemin babasının canını kurtarmış... O zaman iki ailenin büyükleri dostluklarını pekiştirmek için doğacak torunlarını beşik kertmesi yapmışlar....Mihri yengem aslında Bulut abinin beşik kertmesiydi... Mihri yengem bu durumdan habersiz abime sevdalanınca istemeye gitti bizimkiler, abim bi sevinçle yengemi istemeye gitti.. İşitttikleri beşik kertmesi var sözüyle bizimkiler eli boş döndü...."
Ateş tüm dikkatini genç adama vermiş. Alışık olmadıgı olayları anlamaya çalışıyodu.. Daha ne kadar şaşırırım desede her seferinde daha çok şaşırıyodu...
"Hali ile yengemi vermediler... Karşı taraf işittikleri ile hemen dügun hazırlığına başladı... Abimde, yengemde perişan oldular... Babam ise verilen sözden geri dönemeyecigi bildigi için ses etmedi...Tam yengemi isteyecekleri gün yengem intihar etti... Son anda Mehra onu bulmasaydı belkide ölmüştü...Bulut abi baştan beri bu evliligi istemiyodu. Sebebi meğerse Mehra' ya sevdalı olmasıymış... İlk Mehra ile konuşmuş. Ablası iyi olsun diye küçük Mehra el mecbur kabul etti... Bulut abi onu sevdiginide o zaman dile getirince büyükleri he dediler...Yengem o zaman karşı çıksada Mehra istiyorum diyerek tüm sesleri kesti... Ne olduysa ikilinin düğününden sonra oldu.. Meğer Bulut abinin kardeşide Mehra' ya sevdalıymış...Bulut abi el üstünde tuttu hep Mehra' yı, abimde , yengemde ,Mehra mutlu olmayana kadar dügün yapmadılar.. Abim küçük bi kızı yakarken mutlu olmam dedi... Zamanla haber aldık Mehra'da, Bulut abiye sevdalanmış... Sevdigi kızin hem abisine eş olup hemde onu sevip sevdalanmasıyla Reşat gün ve gün eridi... Mehra' nın hamilelik haberiyle canına kıymış...Yazdıgı mektubu Bulut abi okudugu gün Mehra' dan gün geçtikçe uzaklaşıyo... Bunları biz hiç bilmedik.. Bu sabah abimi kötü bi şekilde görünce o anlattı... Mehra uzun zamandır o konakta hem kocası hemde ev halkı tarafından dışlanmış... Kaynı Sami dışında kimse yüzüne bakmazmış... Oda kimseye durumunu halini dememiş.. Kardeş acısı ile Bulut abi hem sevdigi kadına hemde oğluna yüz çevirmiş..."
Ateş Selim duydukları ile avluda oturan Mehra' ya döndü...Genç adam yaralı kıza bakarken Mehra başka alemdeydi...Dilda ve Mihri kızın soyledigi ninniyle hüngür hüngür ağlarken Mehra elinde tuttuğu yavrusunun tulumuyla ona yatarken söyledigi ninniyi söyluyodu...Ninnideki gibi ne babası oğluna gelmişti. Nede küçük kız onu babası üzerine atıp naz etmişti...Sessiz feryatları yürekleri dağlayan Mehra'yla beraber Aram aganın yanında küçük karısını izleyen Bulut' ta aglıyodu... Her gün kapı agzında dinledigi ninniyi şimdi yine uzaktan dinliyodu.....
Altı aydır annesine can yoldaşı olan minik Poyraz gidişiyle annesini perişan etmiş. Minik kalbine kapanacak zor bi yara bırakmıştı..Mehra elindeki tulum ile oldugu yerde sallanıp dururken Bulut daha fazla dayanamayıp karısına doğru ilerlemeye başladı. Aram yanından uzaklaşıp karısına doğru giden Bulut ile aldıgı nefesi verdi... Kardeşi bir kez ölürken Bulut ,karısinıda kendinide her gün öldürmüştü...
Dilda ve Mihri ikiliye durdukları yerden bakarken Ateş Selim ve Ardıl tüm dikkatlerini karı, kocaya vermişti...
Mehra sürekli ninniyi başa sarıp sanki oglu onu gülucukleriyle izliyormuş gibi söylüyodu...Bulut söyledigi ninniye kendini kaptıran karısının önünde diz çöktü....Karısının gördugu yüzüyle , gozyaşları bir bir akıyodu.. Mehra bir yıldır yüzüne bakmayıp ondan ve yavrusundan köşe buçak kaçan adama boşça baktı....Bulut karısının elindeki tuluma bakıp elini uzatacakken Mehra elindeki tulumu çekmiş. Kocasının eli boşluğa düşmüştü...Mehra genç adama ilk kez öyle bi baktıki Bulut bu bakışlarla İçten içe kendine küfretti.. Oldugu yerden ayağa kalkan Mehra bir yıldır yaptığı gibi artık susmayacaktı... Acılarına saygı duyup kendi ve ogluna yapılanları genç adama hesap soracak içindekileri diline vuracaktı....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ateş ve su
General FictionSevdigi adam tarafından yakıp yıkılan üzerine kuma gelen hayatıda o çok degerli aşkıda, sevgiside yerle yeksan olan bir kadının hikayesi... Birçok kuma hikayesinde kumaların açınarak , dövülerek daha sonra aşık olunarak ilk kadını hiçe sayanlara...