" Kararım Ateş selim oğluma bir şans verip yoluna bakıp hayatını kurmaktır kızım!"
Dilda babasının sözleri ile ona şaşırıp baktı.. Babası ona az önce hayatına bakmı demişti... Zaten hayatına bakmıyomuydu...
Ateş Selim an be an yüz ifadesi degişen bocalayan melegi ile istemsizce üzülmüştü... Elbette genç kadından neşeli bir tavır beklemiyodu ama genç adam kadından bir umut yeşil ışık bekliyodu..
Araştırdıgı yörenin insanlarından baya farklı olan yaşlı adam ona umut olmuştu. Cahit aganın ona ulaşıp bu teklifle gelmesi ile bir umut kabul edip genç kadını belkide babası sayesinde ikna edebilecegini düşünüyodu.. Belkide bu sayede genç kadının hayatına adım atıp onun yaralarını sarıp yeni bir hayatı birlikte kurabilmeyi düşledi..
" Babam ben zaten yoluma bakıyorum.. İlla hayatıma yoluma bakmak için bir adam , bir erkege ihtiyaçım yok. Benim sadece bir yolum var . Oda kimsenin olmadıgı kimsenin istila edip yıkmadıgı kendi başıma yürüyecegim yoldur.. Demem o ki ben halimdende kurdugum düzendende memnunum tanımadıgım bilmedigim bir adamı hayatıma alıp düzenimi bozmaya niyetim yok. "
Dilda sözlerini babasına söylesede Ateş Selim her sözü ile oturdugu yerde sindirmeye çalışıyodu.. Oda biliyodu hemen olur demeyeceginide bir umut babasını dinler diye düşünüp Cahit aganın ona sundugu teklife evet demişti....
" Kızım elbet bende bilirim düzen kurup hayatına devam ettiginide ben bu hayat yanlız çekilmez diye söyledim.. Bir başına olmaz Dildam seninde hakkın yeniden yuva kurup mutlu olmak.. Seninde hakkın anne olup evlatlarını kucagına alıp onları sevmek... Bu dediklerim en çok senin hakkın be kızım yıllardır bizden uzakta bir başına hayatına bakarsın bakmasınada iyileşmedin be delalamın eger iyi olsaydın doğup büyüdügün şehrede evinede gelirdin. İyileşseydin gözyaşı dökmezdin . Haberim yok sanma o uçuruma hep gittigini bilirim. Ne kadar ben iyiyim desende bilirimki sen hiç iyi degilsin. Baban mardinde diye seni unuttu sanma bu baban sen yakıp kavruldukça diri diri öldü..."
Cahit aga elini kalbinin üzerine koyup gözyaşlarını dökerken Dilda oturdugu yerden kalkıp yaşlı adamın yanına gidip önüne çöktü... Babasının gözyaşlarını silen Dilda kendi akan yaşlarının farkına varmamıştı..
Ateş Selim meleginin babasının gözyaşlarını silip kendi yaşlarını akıtması ile içi kavruldu...
Cahit aga gözyaşlarını silen kızının elini elleri arasına alıp dudaklarına götürdü...
Yaşlı adam kızının tek ve biricik kızının elini tıpkı çocuklugundaki gibi öpüp kızının kokusunu içine çekti...
" Dildam sen benim gözyaşlarıma dayanamayıp gelip silerken peki senin kıyamadıgım gözyaşlarını kim silecek... Ölümün bir nefes uzagında oldugu bu gariban baban senin bakmaya kıyamadıgı gözyaşlarını daha ne kadar görüp içi kavrulacak. Sen bizden uzakta yamlız başına acı çekip kendini yok ederken bu baban bitiyo be yavrum sana eli çetişemiyen bu baban ölmeden mezara giriyo be kızım , kendinede hayatınada bir şans versende babanın içi ferahlasa...."
" Ben iyiyim babam gerçekten çok iyiyim sen beni düşünüp üzülme sıkma o güzel canını kızın bir başına çok iyi babam ..."
Dilda gözyaşlarını silip zoraki bir gülümseme suratına takınıp sözlerini sıralasada Cahit Şahman her mimigini ezbere bildigi yavrusuna bugulu gözleri ile baktı.. Dildası onun için, o üzülmesin diye sahte bi mutluluk takınmıştı...
"Sözümü söyledim Dilda o it ile evlenecegim dedin sana karşı çıkmadım... Hayatın boyunca sana ilk kez birşeyi emrivaki yapıyorum. İlk ve son kez yapıyorum.. Demem o ki ya Ateş Selim oğluma bir şans verirsin yada bu babanın senin mutlulugunu görmeden gözü açık gitmesine şahit olursun... Son sözüm budur dahada diyecek sözüm kelamım yoktur...."
" Bav sen ne dersin ne ne demek gözüm açık gitmek ne demek tanımadıgım adama şans vermek... "
Dilda bu sözleri Ateş Selim'e bakmayarak söylemiş. Genç adam kadının her hareketine sadece bakmakla yetinmişti..
" Şans verince elbet tanırsın kızım ayrıca baban tanır tanıyacagı kadar.. Sanada babanın sözüne itimar etmek düşer. Sen Devran itini tanıdında ne oldu. O it için sen canını verecekken o ne yaptı... Seni yakıp yıktı. Sen yok olurken o it kuma karısı ile çocuk yapıp yoluna baktı.. Birinciyi yaptı peki ikinci onu ne diye yaptı kızım... İlk çocuk mecburiyetti o itin degimi ile öyleydi. Peki karısının karnındaki ikinci çocuk odamı mecburiyetti ha kuması zaten ona erkek evlat verdi. O soysuz soyunun devamını verdi peki ikinci çocuk ne içindir. Bir düşün Dildam düşünde bu baban ne der diye sende bilirsinki o it seni hiç sevmedi. Sevseydi seni yakıp yıkmazdı. Sevseydi elini tutar çeker giderdi. En kolayını seçti. Utanmadan sana halen karım der. Utanmadan senin için planlar kurar. O it çoluk çocuga karışıp baba olurken sense onun ihaneti ile yaşar durursun. Egerki benim kızım benim Dildam isen babana kulak verip hayatına bak. Bakki sana kısır degenleri utandır... Bakki babanı haklı çıkar. Ananın içini ferahlat abinin yüregine su serp . sen böyle yanlız başına yok olup giderken biz yolumuza bakamıyoruz... Abin bır yıldır evli hiç demezmisin niye çocuk sahibi olmadı diye ?"
Gelen soru ile anlamazca baktı babasına , Aram agabeyi ona" Daha yeni evlendik güzelim , Mihri ile önce birbirimize doyalım. Elbet evladımız günün birinde olur" demişti....
" Agabeyin sana yengenle birbirimize doyalım dedi demi?"
Gelen soru ile dudakları arasında" Evet" çıkarken Ateş yaşlı adamın ne demek istedigini kavramaya çalışıyodu...
" Sana yalan demiş Dildam , agabeyin sen yuva kurup mutlu olmadan çocuk sahibi olmayacakmış. Bunuda nerden bilirsin dersen tesadüfen duydum.. Bacım bir çocuk için harçanıp mahvolmuşken , ben çocuk sahibi olamam diyo. Sen mutsuzken o mululugunu tamamlamak istemez. Ona kalsa evlenmezdi de şartlar mecbur bıraktı... Sadece Aram agabeyin degil ardılda onun gibi düşünüyo. Nişanlını uzattıkça uzatıyo
bilirsin bizim oralarda bu şeyler ayıp kaçar. Oda okul bahanesi ile oyalayıp durar. Demem oki Dildam sen yarımken kardeşlerin tam olmaz. Sen tamamlanınca anca onlar tamamlanır.. Sen mutlu olurken anca onlar mutlu olur... İyi düşün kızım mutlu olup bizide mutlu mu etmek istersin. Yoksa senin mutsuzlugun ile ailenide mutsuz etmekmi istersin?"Dilda ve Ateş yaşlı adamın her sözü ile ona baka kaldılar. Dilda hiç böyle bişey düşünmemişti. Abisi Aram ve küçügü Ardıl onun için mutluluklarını yarımmı bırakıyolardı. Onun için abisi baba olmak istemiyomuydu.. Onun için Ardılı can parçası evliligini uzatıyodu.. Gözyaşları akan genç kadın babasının Devran için dediklerine elbette hak vermişti. Oda babasının her sözüne birebir katılıyodu... Devran welat her ne kadar seviyorum, ölüyorum desede Dilda elbette adamın gayette iyi yaşadıgını biliyodu... Karnın burnunda olan kadın zaten bunun kanıtı idi..
Adamın ona söyledigi hiç bi sözün kıymeti elbette yoktu. Genç kadın sadece yeniden yara almaktan korkuyodu. Zar zor bir hayat kurmuşken yeniden o hayatın ve kendisinin mahvedilmesinden korkuyodu.. Ruhu ölen Dilda bir kez daha öldürülmekten korkuyodu.. Seviyorum digen kocası onu yakıp yıkarken tanımadıgı adamdan belkide daha çok korkuyodu. Genç kadın düşünmüş. Beynini istilan eden korkuları ile savaş veriyodu...
Dilda korkularına bir son verip bakışlarını genç adama çevirdi. Karşısındaki adamın heybetli görünüşü genç kadına hiç birşey hissetirmesede adamın ona olan bakışları dikkatinden kaçmadı. Ona şefkatle, sevgi ile bakan gözleri ile Dilda inceledigi genç adamdan bakışlarını kaçırsada Ateş Selim melegine aynı şekilde bakmaya devam ediyodu...
Taki genç kadının sözlerine kadar, Dilda aldıgı nefesini vermiş. Dudaklarını aralayan genç kadın sesi titreyerek konuşmuştu..
" Peki bav istedigin gibi olsun. Madem ben mutlu olmadan size mutluluk haram o zaman bende Seninde dedigin gibi yoluma bakıp mutlu olmaya çalışacagım.. Demem o ki Cahit agam Ateş Selim ile evlenmeyi kabul ediyorum...."
Ben geldim Bölüm nasıldı...
BölümAyseKurt398 sana gelsin canım😊😊😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ateş ve su
General FictionSevdigi adam tarafından yakıp yıkılan üzerine kuma gelen hayatıda o çok degerli aşkıda, sevgiside yerle yeksan olan bir kadının hikayesi... Birçok kuma hikayesinde kumaların açınarak , dövülerek daha sonra aşık olunarak ilk kadını hiçe sayanlara...