3 bölüm

5.2K 272 114
                                    

İki günde
  üç ameliyata giren Dilda baya yorulmuştu... Genç kadın bugünün izin günü olması ile ilk önce   evinin yakınlarında bulunan  huzur evine gelmişti..

Dış kapının girişinden kocaman amplemler ile yazılan yazıya bakıp burukça gülümsedi.. Kocaman yazılar ile yazılan " HUZUR EVİ" yazısı genç kadının kalbini yakıyodu...

Üç yıldır hiç bir şekilde izin günlerinde  aksaklık etmeden  adı huzur evi olsada geldigi yerdeki  yaşlıların huzur adı altında buraya terk edildigini görmüştü...

Dün gece kendi elleri ile   kek, kurabiye çeşitli börekler yapmış..  Azda olsa  burdaki yaşlı bedenleri mutlu etmek istiyodu...

Elindeki poşetler ile  kapıdan içeri girmiş. Güvenlik kulübesindeki orta yaşlardaki  görevli genç kadını görünce gülümsedi...

Ana, babalarını  buraya atıp gidenler bir kez onları görmeye gelmesede  bu genç kadın her hafta izin gününde solugu burda alıyodu...

" Hoşgeldin  Dilda"

Dilda adamın gülümseyerek konuşması ile gülümseyip" Hoşbuldum Rıfat abi nasılsın?"

"  İyiyim abim asıl sen nasılsın ? "

" Bildigin gibi abi hastane, ev derken zaman geçip gidiyo.. Bu arada bu poşettekiler senin Rıfat abi "

Elindeki poşeti   adama uzatmış. Görevli adam her seferinde kendisini unutmayan genç kadın ile  hem mutlu olmuştu. Hemde utanmıştı...

" Niye zahmet ettin abim"

" Ne zahmeti abi severek yapıyorum.. Senin börekleri bol kıymalı yaptım.  Sen seversin tekrardan afiyet olsun abim."

Biten sözleri ile  genç kadın   içeri doğru yürümüş. Görevli Rıfat ise ardından konuşmuştu...

" Yüzü gibi kalbide güzel Dilda dilerim Allahtan tüm güzellikler senin olur.."

Genç kadının hayatı  ile ilgili  bir bilgi sahibi olmasada az biraz tahmin ediyodu.. Genç kadının o güzel gözlerinin ardındaki hüzün bulutları her daim kendini belli ediyodu.. Buda onun yaralı oldugunu  gösteriyodu...

Genç yaşında yaşıtlarının aksine daha olgun olması ve tek bir gününüde burdaki yaşlı bedenler ile geçirmesi gezip , tozup  yaşıtları her kadın gibi davranmaması   tahminleri baya güçlendiriyodu..

Zamane genç kızları gibi degildi.. Saygılı, sevgi dolu yardımsever bir genç kadındı...

Dilda içeri elindeki poşetler ile  girmiş. Her bir yerini her bir odasını ezbere bildigi  huzur evinin  ortak oturma alanına doğru yürüdü..

Genç kadını gören bir çok çalışan ona selam verirken Dilda' da aynı karşılıgı veriyodu...

Resmen onlardan bir parça olmuştu..

Ortak oturma alanına gelen Dilda  ilk görevlilerin  dikkatini çekmişti...

Dilda gazetesine dalan Hasan amcasını ilk gördü... Oğlu tarafından bir çöpmüş gibi buraya atılan Hasan amca genç kadın için çok özeldi...

Emekli öğretmen olan Hasan amcası zamanında binlerce, yüzlerce çocuga baba ve öğretmen olmuşken onlara birçok şey öğretip yetiştirmişken tek evladı olan oğluna ne öğretebilmişti. Nede  onu babası olarak kabul  görmüştü.. Huzur evindeki adı baba Hasanken evladı ise onu babalığa layık görememiş.

Yaşlı adamın tüm mal varlıgını ele geçirip iğrendigi bir çöp gibi buraya atmıştı..

Üç yıl önce ilk geldigi gün o gün hem onun ilk günü idi. Hemde Hasan öğretmenin ilk günüydü... Yaşlı adamın gözyaşları ilk dikkatini çekmiş..

Ateş ve suHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin