7. Bölüm

1.2K 94 53
                                    


Multimedia : Latif'in kolyesi

Akşam yemeğinde Latif'in askere gitme konusu açılmıştı.

" Neriman'ın oğlu Latif askere gidiyormuş. Mahalleli bir eğlence düzenleyecekmiş yarına bizide çağırdılar."

" Tamam gideriz ama Çisem gidemez, "

" Baba neden ? "

" Hayır olmaz, şimdi mahallenin gençleri de orada olur. Evde otur kızım, Elçin'i çağır gelsin bizde oturun."

" Yaa baba.. "

" Yaa felan yok Çisem hanım, olmaz gidemezsin. "

Off nasıl vedalaşacaktım sevdiğimle, benimde gitmem gerekliydi. Bir şeyler yapmalıydım. Masayı toparlayıp odama geçtim. Hemen telefonu alıp Elçin'i aradım bir, ikinci çalışta açtı.

- Efendim kuzen.

~ Ne yapıyorsun kuzen, Latif'in asker davetine gidecek misin ?  

- Evet kuzen gideceğim, hatta bende seni arayacaktım beraber gidelim diye.

~ Ya of, ben neden gidemiyorum. Babam izin vermiyor gitmeme çıldıracağım.

- Allah Allah amcam neden izin vermiyor. Gerçi benimki de farklı değil ama yalnız bir şartla gidebilirsin dedi. Engin'de yanımda olacakmış, eğer bize bakan felan olursa yanımızda olsun diye.

~ Dur ben bunu babama bir söyleyim, hadi görüşürüz.

- Tamam görüşürüz,  hemen bana da haber et.

Hızla yataktan kalkıp içeriye geçtim. Annem ve babam oturmuş içeride çay içiyordular. Beni görünce şaşırdılar, boğazımı temizledim, babam yan gözle bana baktı.

" Söyle kızım ne diyeceksin ? "

" Baba ben Elçin'i aradım yarın bize gel diye, ama Elçin asker davetine gidecekmiş. "

" Amcan nasıl izin vermiş bu işe peki ? "

" Bir şartla tabi Engin'de yanında bulunacakmış, baba bende gitsem olur mu ? "

Babam çayında bir yudum aldı, annemle göz göze gelip boğazını temizledi.

" Tamam gidebilirsin, sen Engin'e dua et, yoksa yollamazdım. "

" Teşekkür ederim babacım, "

Boynuna sarıldım, yanağından öptüm babam kahkaha attı. Benim için o kadar önemliydi ki, odama geçip Elçin'e mesaj attım. Gideceğimi söyledim sevinmişti. Sırada bir tek sevdiğimi görmek vardı.

Sabah her zaman ki gibi kahvaltı yaptım. Bugün işten izin almıştım, akşam için çok heyecanlanmıştım. Annem her zaman olduğu gibi temizliğe gitmişti. O kadın hiç hoşuma gitmiyordu ama annem bir sorun olmadığını söylemişti. Elçin gelmişti hem akşam yemeğini beraber yiyecektik, hemde üstümüzü giyinip buradan gidecektik.

Üzerime dolabımdan bulduğum gömleği gösterdim.

" Bu fazla abartı değil demi ? "

" Yok canım gayet güzel, rengide pek hoş."

En sonunda elimde tuttuğum beğendiğimiz, çizgili pudra rengi gömlek ve altına siyah kot pantolonu giyinmiştim. Telefonumu arka cebime koydum, yanıma başka alacağım birşey yoktu.

Bugün beklediğim mesaj gelmemişti, Latif hiçbir mesaj atmamıştı. Sonuçta bugün onun günüydü,  babam işten gelince yemeğimizi yemiş fazla uzatmadan evden çıkmıştık. Akşam saatleri olmuş hava kararmıştı. Mahallenin gençleri meydana doğru yürüyordu. Elçin'e dönüp Engin'i sordum, onu görememiştim.

Masumiyet ( Tamamlandı )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin