ÇisemArtık okulun son zamanlarıydı, bittiğinde mesleğimi elime alabilecektim. Latif ile ilişkimiz güzel ilerliyordu, çoğu süreci arkada bırakmıştık. Düğüne kısa bir süre kalmıştı sade bir nikah eşliğinde olmasını istemiştim.
Latif ise nasıl istiyorsam öyle olacağını söylemişti. Seviyordum onu, annem odadan çıkıp teyzemlere gideceğimizi bir hafta orada kalacağımızı söyledi. Ben bu süre içinde Latif ile ne yapacaktım ondan ayrı kalmak onu görememek çok zor olacaktı.
Annem akşama kadar hazırlanmam gerektiğini söyledi. Çantama bir kaç kıyafet daha koyduğumda hazırdım. Babam işten gelince yemeğimizi yiyip evden çıkmıştık. Kısa sürede teyzeme gelmiştik. Teyzem tek kalan bir kadındı, zamanında kocasını kanserden kaybetmişti. Kuzenim ise yurtdışında yaşıyordu. Buraya sadece yaz tatilinde gelip annesinde kalıyordu.
Teyzem bize kalmamız için odaları hazırladı, akşam saati yemeğimi yiyip odaya geçmiştim. Latif arıyordu hızla açıp özlediğim yakışıklı yüzüne baktım. Çok özlemiştim parmağımı uzatıp yanağını okşadım, seviyordum onu. Şu an yanında olmayı o kadar çok istedim ki ama imkansızdı.
Engin'in geldiğini söyledi, hatta gidip kendinin aldığını eve bıraktığını anlattı. Bir süre sonra telefonu kapatıp içeriye babamların yanına geçtim. Çaylarını doldurup yanlarında oturdum, canım sıkılıyordu.
Telefonum çalıyordu baktığımda Elçin'in aradığını gördüm. İçeriden kalkıp odaya geçtim açtığımda Elçin'in sesini ağlamaklı duydum.
' Ne oldu önce sakinleş öyle anlat bana ? '
'Çisem babamlar öğrendi bizi şu an çok kötüyüm. Engin evden çıkıp gitti nerede bilmiyorum arıyorum ulaşamıyorum. Odaya birisi geliyor kapatmam lazım. '
Telefon meşgul çalmaya başladı. Ekrana bakakaldım nasıl böyle olmuştu. Anlam verememiştim Engin ne yapmak istiyordu. Hemen Latif'i aradım onun nerede olduğunu bildiği kesindi. Yanında olduğunu söyledi hemen telefonu Engin'e uzatmıştı. Sordum neler olduğunu bana bağırmaya başladı.
' Anlamıyorsunuz beni istemeye gelmişler Çisem onu vereceklerdi. Anlıyor musun tabi sen nereden bileceksin ki... '
Arkadan Latif'in sesi geldi bir süre sonra telefon kapandı. Elimde telefon öylece bakakalmıştım. Bu yaşananları annem ve babama anlatmalı mıydım.
Bir daha Latif ile konuşunca neler olduğunu öğrenir öğrenmez, haber verecektim bizimkilere. Sanki hiçbir şey olmamış gibi gidip yanlarına oturdum. Annem kimin aradığını sordu Tugay'ın aradığını söyledim.Ders ile alakalı olduğunu söyledim, annem üzerinde durmadan konuyu kapatmıştı. Sürekli gözüm telefona gidiyordu ne yapmıştılar acaba. Saat geç olduğunda odama geçmiştim yatmak için, telefonum sessizde titredi. Açtığımda Engin'in kuzenimi kaçırdığını duydum. Sesim biraz yüksek çıkmış olabilirdi am önemsemedim böyle hatayı nasıl yapabilmişti.
Aile üyeleri ile konuşulup anlaşılırdı, neden böyle büyük bir olaya karar vermişti. Aslında çokta zor değildi insan sevince doğru düşünemiyordu. Öyle bir durum olsa bende kaçardım sevdiğim insana, telefonu kapattım. Odanın kapısı açıldı annem içeriye girmişti.
' Ne oldu kızım neden bağırdın. '
Anlatacaktım artık kaçışım kalmamıştı. Annem duyduğunda elini ağzına kapatıp şaşkınlık nidaları atıyordu. Babam odama girmişti bütün herkes ayaktaydı artık annem uygun bir dille anlatmıştı. Babam şoka uğramıştı hepsi böyle bir durumun nasıl mümkün olduğunu anlamaya çalışıyordu.
Babam ne yapacağını düşüneceğini söyledi. Sabaha karşı hiç birimiz uyumamış, babamın buraya gelsinler sözünden sonra Latif'i aramıştım.
Teyzeme gelmeleri gerektiğini burada neyin ne olduğuna karar verebilirdik.
Geleceklerini söyleyip kapattı oflayıp alnımı sıktım. Bütün gece uyumadığım için başım ağrıyordu.Latif yola çıktıklarını haber verdi, buranın konumunu atmıştım. Kolay gelmeleri için, zil çaldığında kapıyı hızla gidip açtım.
Sevdiğim adam karşımda duruyordu. Özlemiştim onu şu an boynuna atlamamak için kendimi zor tutuyordum. Sonra dikkatimi Engin çekti nasıl böyle yapabilmişti, içeriye geçmeleri için önlerinden çekildim.
Babam ve annem karşısında oturan ikiliye baktı, onlarda düşünüyordu.
Hangi akla Engin'in böyle yaptığını, onlarda utanmış olmalılar ki başları yere eğikti.Babam, halamı arayacağını söyledi Engin karşı çıktı, ancak babamın bakışı ile susmak zorunda kalmıştı. Kolumu yasladığım duvardan çektim. Gözlerim Elçin'e kaydı başını yerden hiç kaldırmıyordu. Bu durum için üzüldüğü belliydi.
Babam halamı aradığını hatta amcama bile haber verdiğini söyledi. İkiside karşı çıkmıştı ama babamın bu yaptığı ile gurur duydum. Bir aile büyüğü olarak aradaki dengeyi hemen sağlamıştı.
Teyzem bizimkilere yer yapmak için
yatakları çıkarttı. Elçin benim yanımda yatacaktı, Latif ve Engin salonda yatacaktı. Babam herkesin şimdilik yatması gerektiğini söyledi, kimse gece uyumamıştı çünkü.Elçin'in yüzü gülüyordu, sanırım ailelerin kızmayacağını düşünüyordu.
Başını benden tarafa çevirdi, elini başının altına alıp heyecanla konuşmaya başladı.' Bir yanım buruk olsa da mutluyum Çisem, sevdiğim ile sonunda kavuştuk. Artık bizde rahatça herkes arasında aşkımızı yaşayacağız. Öyle gizli saklı görüşmeyeceğiz artık. '
Yüzünde gülümseme oluştu seviniyordum onların adına, dediği gibi kolay bir süreçten geçmemiştiler.
Sabah kahvaltıyı yapıp hemen yola çıkmıştık. Her ne kadar bizimkilerle gitmek istesemde babamın bu sinirli halinden dolayı söyleyemedim.
Evin önüne geldiğimizde amcam ve halam kapının önünde bekliyordu. Halam yaşlı gözlerle, yengemde aynı şekildeydi. Elçin ve Engin el ele bir şekilde arabadan indiler. Yengem daha çok ağlamaya başladı. Hatta amcam, yengemi terslemişti.
' Ağlayıp durma be kadın. '
Elçin biraz korksada babasının bu halinden, yanındaki sevdiği adamdan destek alıyordu. Halam ise öne çıkıp oğlunun başını elleri arasına aldı. Göz yaşları yanaklarını ıslatıyordu, anneme baktığımda onunda gözlerinin ıslandığını gördüm. Zor bir durumdu aileler için, babam büyük olarak içeriye geçip konuşmamız gerektiğini söyledi.
Halam sürekli Engin'e bir hata yaptığını söylüyordu. Hakemin yanına yaklaştım kolundan tutup içeriye girmesi için çektim. Bana bakıp daha çok ağlamaya başladı.
' Allahım ben ne günah işledim de başıma bunlar geldi. '
Elçin bu durum karşısında ağlamaya başladı. Engin'e baktığımda sinirlendiğini gördüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Masumiyet ( Tamamlandı )
Ficção AdolescenteHani insan, değerli bir mücevheri saklar ya, bende kalbimde onu saklamıştım. Bana aşkı anlat deseniz size şöyle anlatırdım... Onun o benzersiz koyu kahve saçları , bembeyaz bir teni ve kendiliğinden pudramsı bir pembeliğe kavuşan yanakları. Derin...