💮C3💮

131 49 7
                                    

Jam dah menunjukan pukul 12:00 malam. Tetapi kakaku masih tidak kelihatan. Dah la aku lapar, aku tunggu dia sebab dia kata nak bawak balik pizza (C1). Tak pe la.. Baik aku tengok cerita seram di asia.

Telur dadar kosong ku suap kedalam mulut dengan mata terbutang luas memandang skrin tv. Setiap gerak geri kisah seram itu aku menghayati. Maka terbitla perasaan takut.

'Ab-abang.. Be-belakang ab--aahhhhhhhh!'

Glup!
Aku meneguk air liur kesat. Jantungku berdebar debar.

"Seram bapak citer ni"
Sebutku selepas melihat targedi seram pocong melahap jejaka tua dalam citer seram itu membuatkan jantungku hampir luruh.

"Kakak... Pat la balik... "
Sebut ku sambil mengosok bahu dan memandang sekeliling rumah.

Mata ku terhenti pada bucu dinding. Mata ku melihat Handphone ku yang masih dicas. Tanpa pikir panjang, aku berlari anak mencapai handphone ku lalu, nombor kakaku di dail.

Tut... Tut....

This mail box number 0 1 1

Tit

"Haish... Kakak kenapa tak angkat niii.. "
Jantungku mula gelisah.. Keringat mula membasahi dahi

Tut... Tut...

This mail box number 0 1 1

Tit

"Kakak cepat laaa... Liya takut... "

Tut.... Tut...

This mail box number 0 1 1

Tit

Gedebam!

Jantung aku terhenti seketika. Mata aku melihat pasu yang tiba tiba jatuh dari tepi tangga.

Glup.

"Kakak... Liya takut... "

Tut.. Tut..

This mail box number 0 1 1

Tit

Tubir mataku mula basah. Aku takut benar benar takut.

Tut... Tut..

This mail box number 0 1 1

Tit

Bang! Bang!

Sekali lagi jantungku terhenti.

Pintu rumahku di ketuk kasar. Lutut aku mula mengeletar. Aku bangkit pelahan lahan dan ku selak sedikit langsir untuk menjenguk kawasan depan rumah. Semua nya kosong.

Aku berhenti dari menjenguk lalu aku melutut. Aku benar² takut. Aku merangkak menuju ke bawah meja yang dekat dengan pintu utama. Aku menyorok dengan tangan mengeletar.

Kepala aku terlintas sesuatu, iaitu mendail kakak aku lagi. Aku meraba² poket seluarku. Poket aku kosong! Mataku terus berpaling ke arah bucu dinding tadi, and yes! Phone aku elok je tersenyum kat bucu dinding.

Bang! Bang! Bang!
Pintu rumah di ketuk dengan lebih kasar.
Aku cuba beranikan diri untuk merangkak mencapai handphone. Tetapi malang tidak berbau.. Aku lupa yang aku menyorok bawah meja dan aku bangun.

Pap!
Kepala aku terhantuk kuat siot!
Maka DHA dalam otak aku kembali bersambung dan waras.

"Ape ke ngek aku nak takut sangat? Kakak aku la yang ketuk pintu"
Sebut ku lalu pelahan aku mengesot dari bawah meja lalu menuju ke arah pintu utama.

Kreakk..

Pintu ku buka pelahan.

"Mana kakak? "
Mata aku meliar mencari bayang kakak aku. "
Namun batang hidung pun aku tak nampak.

UNEXPECTED LOVE [C]Where stories live. Discover now