🌼 C 31🌼

73 25 21
                                    

🎐ANNA POV🎐

"Saya harap kedatangan awak memudahkan kerja saya"
Sebutku sambil membetulkan tudung yang sedikit senget.

Farhan hanya mengganguk sambil membetulkan jam gucci nya yang berwarna hitam.

"Maafla tentang abang saya akim,saya lupa nak bagi tahu hal ni kat dia, padahal saya dah  cakap yang saya dah dapat apa yang dia nak. Maklumla dia tengah stress. "
Sebutku sambil memandang lantai.

"Awak kena pastikan, awak sentiasa send update pada saya. "
Sebut farhan lalu menapak pergi. Badan sasanya ku pandang lama. Abang takde la sasa macam ni, tapi dah poyo.

🎟LIYA POV🎟

Hari ni genap 3 hari aku berteduh di hospital, kini aku perlu bersiap untuk balik. Pasu yang sedikit senget aku betulkan sedikit.

Senyuman ceria mula menghiasi wajahku. Haish macam ni rupanya hidup tanpa gangguan, seronoknya!

Sepanjang 3 hari ni langsung aku tidak nampak kelibat akim, hanya Anna dan Farhan yang sudi menjagaku di hospital. Sesekali Nick kawan Akim datang jenguk, maklum la dia tengah sibuk kumpul duit nak kawin.

Setiap hari farhan ceriakan hariku dengan bercerita padaku sebelum tidur, agak kebudak budakan tapi aku suka! Dia bercerita tentang sepanjang hidupnya menjadi pizza boy. Ada yang manis, pahit dan lucu.

Anna pula ikut je apa yang aku nak,

Rasa macam jadi ratu!

"Haip.. Lawa nampak.. "
Sebut farhan yang baru sahaja masuk ke dalam bilik rawatan dengan baju kerjanya
Pizza boy.

Sejambak bunga dia hulurkan kepadaku.

Bunga itu ku sambut baik lalu mencium haruman yang membuatkan ku ceria.

"Terima kasih farhan"
Sebutku sambil tanganku ligat mengira kuntum bunga.

"Na ah.. No thanks"
Sebutnya sambil tersenyum manis.

How sweet.

"Farhan, Anna mana? "
Soalku sambil memeluk bunga yang diberikan farhan.

"Ada.. Dia tengah bayar bil hospital. "
Sebut farhan bernada ceria.

"Guna duit siapa? "
Soalku lagi. Haish terasa segan pula.

"Duit dia la, dia kan anak jutawan. Saya ni pizza boy je, tak mampu. "
Jawabnya sambil mencebik.

"La sokey la farhan"
Balasku dengan senyuman manis dilemparkan.

"Huhuhu, oh lupa, liya saya turun dulu tau, nak sediakan kereta untuk awak"
Sebut farhan dengan segaris senyuman.

"Takpe ke ni farhan? Saya dah banyak susahkan awak"
Sebutku dengan perasaan bersalah.

"Tak apa la sayang eh i mean liya"
Balas farhan dengan nada mengusik.

"Hesh awak ni ada² je"
Malu pulak aku rasa, uwu. Dia suka kat aku ke? Kalau yes aku okey je hohohoho.

"Rwarr. Hahah ok saya pergi dulu."
Balas farhan dan mula menapak keluar.

Ku labuhkan Punggungku di atas tilam hospital, jari jemariku tak habis² bermain dengan bunga yang diberikan oleh farhan.

Sedang elok aku bermain dengan bunga, tiba² pandanganku memandang kad yang sebesar tapak tangan  di selit celah bunga.

Kad itu ku buka pelahan, senyuman mula terukir sekali lagi. How sweet farhan.

"اوق ده ماکن ؟ "

UNEXPECTED LOVE [C]Where stories live. Discover now