"Akim! "
Ton suaraku dinaikan sedikit. Geram dho dengan minah gedik ni! Dahla macam itik. Hodoh lak tu! Alamak
Terrrrrrrrrr Maki"Apo? "
Balas akim selamba."Pstt.. Pehal kau.. "
Sebutku dengan nada berbisik. Kalau boleh nak je aku pijak otak dia untuk elakan dari biul. Ade ke patut nak backup minah tu?"Psttt.. Cemburu ke.. "
Balas akim dengan berbisik lalu mengangkat sebelah kening beberapa kali. Tak lupa juga dengan senyuman poyo tu.Eyuuuu! Memang tak ah!
Disebabkan aku malas nak kecohkan cafe, sekali lagi aku menarik nafas dalam dan tersenyum manis.
Sebab opah pesan dulu, senyuman membuatkan kita lupa segala masaalah.
Kan?
"Akim.. Cepatla belajar math.. Saya tak sabar ni~"
Suaraku kepitkan sedikit walaupun tekak ku dah mula loya dengan suara sendiri, bukan apa, saje nak buat minah gedik tu terkejut. Apa? Aku pun mengoda jugak tau!"Hek hek.. Ye la liyaku.. "
Sebut akim pula dengan suara mendayu.Puuuu meremang hebat aku! Geli!
Minah gedik tu apa lagi, berapi la.
"Oppa.. Apa nii.. "
Sebut lily manja lalu mencebik."Apa? "
Tanya akim selamba tanpa memandangnya. Dia sibuk menyusun pen mengikut saiz. Leceh but sokeh."Kenapa oppa panggil betina ni liyaku?! ".
Suara gediknya makin menjadi-jadi. Muka merajuk ditayangkan kepada akim."Lah.. Takkan nak panggil manusia or makhluk.. "
Sebut akim lalu memandang kedalam mata lily. Perempuan tu apa lagi, mula la berkelip kelip macam cacat otot mata."Ala.. Oppa panggil je dia liya.. Jangan tambah ku... Tasukeeee... Oppa hak lily je! "
Sebut lily dengan nada gediknya lalu mencubit pipi akim. Akim memegang tangan lily lalu diletakan keribanya.Kepalaku menyangka akim akan mengeluarkan kata² manis, namun....
"Bila pulak akim jadi hak lily?akim hak mama papa akim la."
Pfttttttt
Nasib baik ketawa puaka aku tak keluar, kalau tak, runtuh cafe ni nanti.Aku punya tahan ketawa sampai naik kembung perut.
Minah tu tak payah cakap dah, hampir tersembul keluar biji mata dia. Pipi pun dah mula memerah
"Oppa! Apa ni! "
Sebut lily lalu menolak pipi akim sedikit kasar."Dah² jom study math.. "
Sebut akim lalu pen biru menjadi mangsa penulisanya.Boleh akim sabar? Kalau aku la, dah lama tibai kepala minah ni dengan batu nisan. Kasi sedor sikit. Suke hati nak tolak pipi orang.
"Alaa oppa! Jom la study kat lain! Tinggal minah gedik ni!”
Sebut lily lalu mengoncang bahu akim dengan wajah sedih. Bibir tebalnya di muncungkan seperti itik.Wait
Dia cakap aku gedik?
Dia tak reti menilai ke apa?
Cis!"Kalau awak taknak belajar sini, pegi la balik"
Sebut akim tanpa menoleh.Pftttttttt!
"HAHAHAHAHAHAHA! "
Yes, akhirnya ketawa hantu aku dah keluar.Melopong minah gedik tu pandang aku, sesekali wajah geram ditayangkan kepadaku.
"Pa... Padan muka! HAHAHAHAH"
Hambur ku dengan air mata ditubir kerana tak mampu menahan tawa. Seronok dho dengar akim cakap camtu!"Oppa! Tengok minah gedik ni!dia ketawakan lily yang comel ni! "
Sebut lily lalu menghentak kakinya beberapa kali tanda protes.
YOU ARE READING
UNEXPECTED LOVE [C]
Mystery / ThrillerKISAH seorang gadis yang bersifat beku dan bapak tak sweet telah mencuri hati seorang lelaki yang bersifat lembut, ceria dan terlebih gula. Perkara ini membuatkan 'Liya' langsung tidak selesa malah Liya rasa benci akan jejaka bernama Akim yang selal...