Angin yang bertiup tenang di taman aku gamati. Sesekali air mata menitis kerana wujudnya satu perasaan yang aku sendiri tak tahu.
Sedang elok aku sedang bermain dengan rumput, tiba² akim yang muncul entah dari mana mengambil tempat disisiku.
Aku menjarakan sedikit darinya. Malas nak dekat dengan pendusta.
"Emm.. Liya.. Awak masih belum makan kan? ”
Tanya akim sambil menatapku yang masih fokus dengan rumput di tangan.Aku hanya mengulingkan anak mata sebagai respon terhadap soalan akim.
"Awak.. Awak ada nampak tak barang saya yang jatuh? ”
Tiba² akim menayankan soalan yang agak tiber kepadaku."Barang pe"
Disebabkan rasa bersalah tentang tadi, aku membalas soalan akim dengan malas. Kesian jugak rase."Hati saya jatuh ke hati awak.. "
Sebut akim lalu menunjukan dua mini love kearahku. Bibirnya muncung bagaikan mulut itik.Wow jijik siak!
"Oh ok.. "
Kataku lalu pura² mengambil mini love dari akim lalu diletakkan ke atas tanah dan memijaknya. Kemudian aku mengambil mini love yang dipijak tadi lalu melemparnya ke arah kiriku.Wow baru sweet!
"Olo awak ni.... Tak suwit ah cenni. Tak mo kawan! ”
Sebut akim dengan nada gedik nak mampos."Sejak bila aku kawan dengan kau? ”
Mulutku menghamburkan kata kata pedas.Keadaan sunyi seketika.
" wah wah wah.. Sweet nampak pasangan di sini.. "
Sebut seorang doktor yang aku tidak kenali."Eheh.. Biasa la doktor.. Baru lepas kawin.. "
Balas akim sambil tersenyum malu.Kepala hotak dia baru lepas kawin! Ni namanya menempah maut ni!
Aku membulatkan mata kearahnya. Terkejut siak.
"Ish ² baru kawin da masuk hospital dua² kenapa.. Gadoh ekk"
Teka doktor lelaki itu sambil membuat muka gatal."Ahaha.. Biasa la doktor.. Isteri garang macam harimau hahahaha.. "
Balas akim sambil mengaru belakang kepalanya.Tangan gojes aku mula mencubit paha akim. Dia kata aku isteri dia? Yang garang macam harimau? 'theheck? '
"Uh.. Hahah.. Takpo ah bini kawe ung bekeng po singo lapa.. "
Sebut doktor itu dengan pelat kelantan."Owoh! Ore kelate uponyoh! ”
Sebut akim lalu bangkit dan memeluk doktor itu.Erk..
Dasar tak malu. Suka suki je peluk orang."Oghe kelate gok ko wei? "
Tanya doktor itu sambil menepuk bahu akim seusai pelukan dileraikan."Tak.. Saya orang shah alam. Hahahaha"
Balas akim lalu membuat muka tersipu malu."Laaa patuk ah dok bunyi pekak mano..hhahahah "
Sebut doktor itu sambil ketawa bagaikan cicak tersepit.Disebabkan aku malas nak layan sandiwara ni, so aku bangun pelahan dan menuju ke wad pribadi aku tanpa akim perasan dengan permegianku.
"The heck.. Cakap kelantan? Sepatah haram aku tak faham. Cehpo dah! ”
😂⚠ ada sesiapa tak paham bahasa kelantan disini? ⚠😂
✴
Sedang elok aku memperbetulkan langsir dalam wad aku, tiba tiba nurse berbaju biru mendekati aku.
YOU ARE READING
UNEXPECTED LOVE [C]
Mystery / ThrillerKISAH seorang gadis yang bersifat beku dan bapak tak sweet telah mencuri hati seorang lelaki yang bersifat lembut, ceria dan terlebih gula. Perkara ini membuatkan 'Liya' langsung tidak selesa malah Liya rasa benci akan jejaka bernama Akim yang selal...