"Kau ni siapa sebenarnya.... Kau macam bukan akim.. "
Kataku dingin dengan pandangan mahu menerkam akim, tapi apakah daya, aku tak larat."Haha.. Aku ialah akim dan akim ialah aku.. "
Balas akim sambil jarinya tidak habis² bermain dengan jarum yang menusuk kulitku."Apa maksud kau.. "
Balasku. Sejujurnya aku kurang faham apa yang akim mahu sampaikan."Dahla.. Aku malas nak buang masa. Hari ni aku nak jadi pencabut nyawa kau. Kau hidup pun menyusahkan orang. So.. Yeah aku kene bunuh kau sekarang. "
Sebut akim lalu dia merapatkan bibirnya ke telingaku."Heart break anniversary... "
Bisik akim lalu mencabut kasar jarum yang terlekat pada kulitku.Pedih sungguh pedih...
"Ouh tak lupa juga, Sepatutnya hari ni hari bahgia aku tau.. Today is my birthday. And yup kau rosakannya.. Huh pukul 12 malam tamat la tarikh hari lahir aku dan tak dapat celebrate sebab kau. Kau memang menyusahkan. Mati lah kau secara pelahan lahan ya.. Bye! "
Sebut akim lalu mencapai suis lampu dan menutupnya.Keadaan menjadi gelap gelita.
"Semoga mati dalam kegelapan! "
Sebut akim buat kali terakhir lalu menghempas pintu dan menguncinya dari luar."Akim.. Entah mengapa.. Hatiku terasa lain..perasaanku. "
Sebutku pelahan lalu memejam mata rapat. Tubuh terasa makin lemah."Kakak... Aku akan ikut jejakmu... "
Darah yang diderma anna menitis. Titisan demi titisan darah menitis menyembah lantai. Tubuhku yang sedia lemah menjadi makin lemah.
Huh..
Entah mengapa... Aku rasa tenang...
Aku menghembus nafas pelahan. Nafasku terasa seperti tersangkut di celah kerongkong. Dadaku mula terasa sesak.
Kedengaran suara seperti bertengkar dari luar wadku. Namun bukan urusanku.
Huh..
Aku membuka mataku sekali lagi.. Semuanya kelihatan kabur dan dengan sedikit cahaya. Bermakna ada seseorang membuka pintu.
"Liyaa! "
"Kak liya! "
"Amani dahliya"
"Chagi!! "
"Kritikal! Pesakit dalam keadaan kritikal! Pelawat keluar! "
🔗🔗🔗
🗝Akim pov🗝
"Adik bagaimana semua ni boleh berlaku! "
Tanyaku dengan bernada geram. Sesungguhnya aku amat menyayangi liya. Chagi."Adik tak tahu! Adik tak sempat halang abang! Dia pukul adik. Adik takut.. "
Sebut anna sambil menangis teresak esak lalu meletakan kepalanya di dadaku."Kalaula aku dapat kawal kesakitan aku.. Semua ni takkan berlaku.. "
Sebutku dengan kesal lalu meletakan dagu di atas kepala adiku yang masih menangis."Akim.. Ni bukan salah kau.. Kau tak berhak rasa bersalah. Penyakit kau akan sembuh suatu hari nanti.. Huh.. "
Sebut nick yang cuba menenangkan hatiku yang penuh gelisah dengan keadaan liya sekarang."Anna faham kenapa kak liya pukul dada abang. Mesti dia terrr sebab dia geram. Walaupun anna tak tahu apa yang berlaku sebenarnya. "
Sebut anna lalu melepaskan pelukan dan menyapu air mata pelahan."Ye.. Abang akim tahu.. "
Balasku. Aku tahu.. Liya tak terniat untuk menyakiti aku.Aku memecit kepala pelahan. Kepala ku agak berdenyut kerana bangun dan terus berlari menuju ke wad liya. Dada yang terasa sakit dan berdenyut ku tekan pelahan.
YOU ARE READING
UNEXPECTED LOVE [C]
Mystery / ThrillerKISAH seorang gadis yang bersifat beku dan bapak tak sweet telah mencuri hati seorang lelaki yang bersifat lembut, ceria dan terlebih gula. Perkara ini membuatkan 'Liya' langsung tidak selesa malah Liya rasa benci akan jejaka bernama Akim yang selal...