🌼C 27🌼

80 29 27
                                    

"Hello? "
Sebutku sambil memandang lily yang tengah tersenyum memandang baju bayi.

"Hello akak.. Ni anna ni.. Anna guna nombor baru.. "
Kedengaran suara anna di dalam panggilan. Suaranya agak tengelam timbul, mungkin dia berada di tempat awam kerana kedengaran agak bising.

"Anna kat mana ni? "
Soalku

"Anna ade kat rumah kenapa akak? "
Laju anna menjawab soalanku.

Kat rumah? Kenapa riuh semacam?
Macam pelik je anna ni.

"Ada tetamu ke kat rumah?"
Soalku bernada keliru.

"Ehh tak de orang.. Kenapa akak? "
Jawab anna diikuti dengan soalan.

"Takde ape la.. Ni kenapa call? "
Soalku lagi.

"Akak jemput la kak lily datang rumah.. Lusa.. Sebab anna niat nak buat makan² sikit sempena anna nak exam. Boleh? "
Sebut anna dengan nada agak teruja.

"Rumah akak atau rumah abang anna? "
Soalku pula.

"Niat nak buat kat rumah abang akim . Sebab ramai orang kenal rumah abang akim..jadi senang la tetamu nak datang.. Tak sesat.. "
Jawab anna senada.

"Oh ok.. Nanti akak bagi tahu kak lily yea.. "
Balasku dengan senyuman ringkas diukir.

"Yeayy akak pun datang tauuu! "
Sebut anna pula.

"Jadi anna nak tidur rumah abang anna ke malam ni? "
Soalku. Bukan apa, aku takut duk rumah sesorang,sunyi.. Tambah² lagi waktu malam.. Fuhh

"Ehh tak la.. Anna duk rumah akak jee.. Lagipun majlis tu buat petang. 3:00 petang camtu.. Makanan bibik yang buatkan. Jadi kita just pergi awal sikit dan sambut tetamu.. Bolehkan? "
Terang anna dengan jelas.

"Oh boleh.. "
Jawabku ringkas.

"Okehh sayang akak! "

Dan talian diputuskan.

Aku mengeluh panjang.haih, beberapa hari ni aku tak cukup tidur.. Penat sangat. Huh..

"Iiya! "
Suara lily memanggilku mengejutkan aku dari lamunan.

"Kenapa lily? "
Sebutku sambil tersenyum. Gembira pula aku tengok lily ni.. Dia okey je kandungkan anak tak sah taraf. Dia tak de niat pun mahu gugurkan. Malah dia mempertahankan. Aku bangga dengan dia. Tak mudah melenting.

"Liyaa jom pergi sana.. Nak makan burger.. Baby dalam perut ni mengidam ha.. "
Sebut lily manja sambil mengusap perutnya yang kempis.

Sabarlah lily.. Aku faham perasaan kau mengandung anak tak sah taraf tanpa akim di sisi.. Sumpah.. Aku bangga dengan kau.

"Ehh jom la jom.. Alololo.. Baby aunty nak makan burger ye.. Ok jom.. Aunty belanja.. "
Sebutku sambil mengusap perut lily.. Seronok juga layan orang mengandung ni. Semua benda jadi comel.

Macam mana la aku nanti.. Mesti mengidam nak makan kerusi kan?

Ehh jauh pulak aku fikir.

"Yeayyy.. Jom baby.. Aunty liya nak belanja.. Jomm"
Sebut lily bersemangat lalu mengheret aku ke cafe.

...

"Uuu sedapnya burger! "
Sebut lily teruja sambil mengelap sisa sos yang berada di tepi bibirnya.

"Haishh.. Makan slow².. Jangan gelojoh kang tercekik.. "
Sebutku sambil tersenyum ceria.

Lily hanya membalas kata² ku dengan gelak ketawa.

Sedang elok aku menyedut air cola, tiba² mataku tertarik ke arah kedai pakaian bayi yang kami pergi tadi. Jelas imej akim sedang memeluk wanita mengandung kedalam kornea mata aku.

UNEXPECTED LOVE [C]Where stories live. Discover now