🔑C 19🔑

66 36 4
                                    

"Hahaha.. Kau.. Rehat la dulu yea..aku bagi kau masa. Tapi tak lama tau. Sebab aku rindu something yang berada dalam badan kau. Okey aku cau dulu"
Sebut akim sambil menunjal kepalaku beberapa kali kemudian dia pergi menghadap ilahi eh i mean pergi ke tempat yang aku sendiri tak tahu.

Buka bengis menghiasi wajahku, suka² dia nak tunjal kepala aku. Tapi pelik gak,kenapa dia tak siksa aku lama² or malukan aku.  Nah abaikan.

Pemergian akim ku hantar dengan ekor mata. Kalau boleh nak je aku angkat meja ni dan baling atas muka dia. Benci!

Sedang elok aku memaki hamun akim, tiba tiba akim muncul kembali menuju ke arahku. Sekotak susu digengam erat di tanganya.

"Ehhh liya² ni air susu pisang,lupa tadi "
Sebut akim sambil senyuman manis dilemparkan kepadaku.

Wajahnya kelihatan ikhlas memberi aku susu itu, namun tahap kesabaran aku melebihi limit.

Elok elok dia bagi aku amaran, ni nak buat baik pulak? Cis! Dasar!

Aku mengambil air susu pisang yang dihulurnya lalu membuka penutup susu itu kemudian laju mencurahkannya ke atas kepala akim.

Wah aku puas!

"Cha.. Chagi.. Kenapa ni.. "
Sebut akim sambil mengesat sisa susu yang membasahi wajahnya.

Hampir seluruh isi kantin memandang aku dengan pandangan terkejut. Mungkin mereka tak percaya, yang mangsa buli dahulu tiba² naik angin.

So what? Aku peduli apa?

"Kau.. Kau jangan dekat dengan aku. ”
Aku melemparkan amaran keras kepada akim yang sedang menayangkan muka masam.

Akim tiba² mendekatkan wajahnya kepada ku, lalu dia berbisik pelahan...

"Buat apa yang you nak buat. "
Sebut akim dengan tidak bernada lalu beredar dari terus berdiri di hadapanku. Sesekali dia memandangku lalu melemparkan senyuman yang membuatkan aku rasa berdebar tahap malaun! 

Aku pelik. Sejak bila akim gunakan bahasa 'you'?  Tak pernah bukan? Nah lantak dia la!  Do i care?

"Apa pandang²"
Tuturku lalu beredar dari kantin dengan perasaan yang bercampur baur.

☢AKIM POV☢

"Anna.. "
Anna yang sibuk mencari buku di dalam perpustakaan ku sapa lembut.

Laju anna menoleh lalu memberikan senyuman kepadaku.

"Anna.. Abang nak cakap sikit.. "

Laju langkah anna mendekati ku.

"Apa abang? "
Tanya anna sambik tangannya erat memeluk buku kimia.

"Anna.. Boleh tahankan perangai kak liya sekarang? Baran. "
Sebutku lalu memuncungkan mulut. Bukan apa, aku malu kerana sentiasa di maki. Tetapi........

"Abang kena sabar tau.. Nanti kita cari jalan untuk menghapus kan. "
Jawab anna sambil mengepal penumbuknya tanda semangat.

"Abang tak sabar untuk hapuskan.. Abang dah tak sanggup... "
Balasku pula. Rambut yang basahku pegang, tak semena mena situasi disimbah air susu di tempat awam bermain di dalam minda.

"Camni abang.. Kita kena selesaikan kak liya cepat². Anna pun dah tak sanggup kena hadap benda sama setiap hari. "
Sebut anna lalu menyandarkan kepalanya pada rak buku. Sesekali dia mengeluh panjang. Tetapi segaris senyuman tercalit di wajahnya.

"Kita kena ada rancangan.. "
Sebutku dengan nada separa bisik.

"Macam ni..... Mula²...

UNEXPECTED LOVE [C]Where stories live. Discover now