"Kita jumpa dia esok"
◽▪◽▪
◽LIYA POV◽
Mata yang terasa berat ku paksa buka, memandang sekeliling yang kelihatan suram dan malap. Cahaya hanya dibekalkan dengan cahaya matahari yang menembusi celah-celah kayu reput.
"Huuhhh"
Aku mengeluh panjang,
"Kenapa aku masih hidup? Aku ni layak mati je"
Anak mataku beralih ke arah pahaku yang dijahit Hakim semalam.
Semuanya dalam keadaan baik. Pahaku dibalut dengan cermat sekali.
Aku bukan bersyukur.
Malah aku benci perbuatan itu.Dia patut tinggalkan lukaku dimakan ulat.
Tangan yang terikat di belakang badanku, ku cuba lepaskan ikatan. Ikatanya terlalu kemas sehingga aku hampir tidak merasa deria sentuhan tanganku.
Kebas
Lenguh
Sakit
Semua terkumpul sekali.Sungguh siksa.
"Tchhh"
Gagal.
Aku memejam mata kembali setelah mendengar derapan kaki yang mendekati.
Tahu sangat, tu Hakim
Pap!
Berterabur nasi goreng yang masih panas terkena wajahku.
"Hahaha.... Kesian"
Nasi-nasi yang panas itu menghiasi wajahku di pagi hari.
"Arghhhh"
Kulitku terasa agak pedih.
Tergamak dia baling nasi panas pada wajahku?Memang berhati syaitan!
"Ha makan la nasi atas lantai tu. "
Sebut Hakim lalu duduk bersila di depanku.Bungkusan nasinya yang masih elok, dibuka.
Maka masuklah aroma nasi ayam berempah kedalam rongga hidungku.
"Pehal tak jilat nasi goreng atas lantai tu? Kau suruh aku suap? Memang tak la tak la tangan aku nak masuk ke dalam mulut busuk kau tu.. "
Sebut Hakim sambil menyuapkan nasi ayam berempah kedalam mulutnya.Sedikitpun perasaan bersalah tidak tercalit di dalam hatinya.
Dasar pyscho!
Soalan yang keluar dari mulut akim, ku endahkan.
Dia suruh aku jilat nasi atas lantai?
Memang taklah!
"Halah kau ni. Kau tu dah la perempuan menumpang kasih orang, murah, hodoh. Kau memang layak makan nasi atas lantai tu."
Sebutnya sekali lagi sambil membaling tulang ayam ke wajahku.
YOU ARE READING
UNEXPECTED LOVE [C]
Mystery / ThrillerKISAH seorang gadis yang bersifat beku dan bapak tak sweet telah mencuri hati seorang lelaki yang bersifat lembut, ceria dan terlebih gula. Perkara ini membuatkan 'Liya' langsung tidak selesa malah Liya rasa benci akan jejaka bernama Akim yang selal...